{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.454 visninger | Oprettet:

gulv varme pris pr kvm {{forumTopicSubject}}

hej jeg har 2 stuer jeg vil have isoleret har brænde ovn men hvor meget koster det med gulvvame altså tænker på i alt ca pr kvm der skal jo stabil grus lega sten flamingo rionet slanger beton regner med og blande cementen selv men hvor meget skal man regne med pr kvm har en krybe kælder nu og det er totalt koldt i gulvet fordi det ikke er isoleret så søger en måde på og få varmere gulv. og mindre varme udgift....


Kommentarer på:  gulv varme pris pr kvm
  • #1   22. feb 2009 hva mener du med om indstallationen kan klare det og med adgangsforhold.... har et stoker fyr som er 4 mdr gammel så det burde da kunne trække en gang gulv varme....

  • #2   22. feb 2009 Det kommer andet på mange ting hvad prisen bliver jeg ved ikk ehvaad de forskellige ting koster .......

    Men du skal overveje om det skal køre på retur ventiler eller om det skal laves med en gulvvarme blander....

    gulvvarme slangen er ikke så forfærdelig dyr vis du er fra sønderjylland kan vi sagtens finde en go pris


  • #3   23. feb 2009 Ring til en VVS mester - Måske han har en svend som vil lave det sort eller også kan han komme med en god pris.... Bliver hurtigt noget lort hvis man ikke ved hva man laver...

  • #4   23. feb 2009 kan du lave det meste selv så omkring 400 pr m2.

  • #5   23. feb 2009 jeg har nok der kan hjælpe men der er ikke rigitgt nogen af dem der har lavet det fornyligt og vil vide hvad det koster inden jeg starter projektet har en vvs mand der kan lave det sort så det er ikke arbejdsløn jeg tænker på men mere pris på meterialer.....

  • #6   23. feb 2009 jeg har lige lagt gulvvarme i 90 kvm2, flamingo er den dyreste post dertil, 300mm i det hele og en kost pris på et par og 60kr pr kvm2, udover kommer dit styring om det skal være trådløs eller manuel, jeg gav 10500 for 5 kreds trådløs m shunt, 460m pex rør.
    Rivnet og strips er den billige post.



  • #7   23. feb 2009 Thomas k så er dit gulvvarme også bundet tæt vis du har brugt alle 460 meter på 90 m2

  • #8   23. feb 2009 har 125m i overskud

  • #9   23. feb 2009 bare fordi dit stoker fyr er nytr, behøver det ikke at kunne trække det gulvvarme os, det kommer an på str af dit fyr.

  • Christian R
    Christian R Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 10
    #10   23. feb 2009 hvis der kommer isolering i efter for skrifterne bruges der jo ikke mere varme end ved alm radiator, så selfølgelig kan hans fyr trække gulvvarme.

  • jacob h
    jacob h Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 2
    #11   25. feb 2009 lige et godt råd. er selv vvs er lærling på 3 år. vi plejer at lægge det i en spiral. så du får udnøttet varmen bedst. i hele rummet mvh jacob. det skal bare bindes så der er 2 masker i mellem. ca 30 cm

  • René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 24
    #12   26. feb 2009 Du skal vel regne med i omegnen af 250 - 300,- pr/kvm til flamengo alene, som er den absolut dyreste post. Prisen er for 2x150 mm, altså 300 ialt.
    Jeg har købt en trådløs shunt styring med 6 kredse til 4500,-. Jeg fik det godtnok svine billigt, da det var et nyt mærke på DK marked. Kan man finde det til den pris, er det ca 50,- pr/kvm omregnet i dit tilfælde. Stabilgrus i 15 cm tykkelse til 90 kvm koster vel i omegnen af en 1000 - 1500,-, altså groft regnet en tyver pr/kvm, og det samme gælder rionet. Støbemix og cement løber vel op i en halvtredser pr/kvm. Så kan du lave det hele selv, vil jeg tippe på 450 kr/kvm +/- en håndfuld, så skulle det hele være regnet med.

    Selvfølgelig kan hans fyr klare det. Der skal bruges mindre energi til gulvvarme, end til radiatorer, da fremløbstemperatur er noget lavere. Spørgsmålet er om dit fyr bliver for stort, når nu hele varmesystemet laves om til gulvvarme?? Har du et fyr med auto start/stop samt en akkutank, så er det ingen problem.


  • #13   26. feb 2009 Rene hvis du vil bare gi mig 225kr pr kvm2 for flamingo så skal jeg med glæde dig sælge noget smiley jeg gav 11500 for 200kvm 150mm så kan du selv regne prisen ud, men din beregning er ikke helt galt.

  • René S
    René S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 24
    #14   27. feb 2009 Thomas K: Ja min fejl. Har lige tjekket mit gamle tilbud jeg selv fik, og kan se at prisen ikke var 125 pr/kvm i 150 mm, den pris var for 300 mm. Sorry. Men det gør det jo bare billigere for Rene K.. Det vil så sige at med den nye flamengopris så burde det hele kunne laves til en kvm pris på 275 - 300,- pr/kvm, plus en hund til en kasse bajere.. smiley

    Jeg var selv lidt heldig. Jeg arbejder på Isover, og fik fingre i terræn plader der var skåret i skæve mål. Jeg fik 400 kvm 150 mm for 3000,-.. Hehe.. Lidt heldigt. Det er en kvm pris på 15,-.


  • Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #15   19. feb 2013 hvis du skal have flise gulv behøver du ikke blande anlæg men bare en returventil

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    feb 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #16   13. feb 2015 Bliver sku lidt irriteret når folk, som tydeligvis ikke ved et klap om regler og byggeri sidder her og rådgiver andre om ting.
    punkt 1. der er jo regler for den slags. ved gulvvarme min 300 mm isolering. stabilgrus skal ikke bruges da 300 mm iso er et kapilarbrydende lag. punkt 2
    der må slet ikke laves varme idag med en returventil, det skal være rumstyret.
    Rene det har intet med fyret at gøre om det kan trække det og nej gulvvarme bruger faktisk mere energi end radiatorer så det er modsat hvad du sidder og siger.
    det er pumpens størelse der er den afgørende faktor ved et gulvvarmeanlæg og slangernes længde. de må max være 130 meter. En normal stue er vel 40 m2, og der går 4 meter slange pr m2 dvs. 160 meter og det dur ikke. varmen skal altså være i to kredse a ca. 80 meter.
    At blande beton selv er ca. halv pris og også kun halvt så godt, ved gulvvarme får man en uens varme fordeling da man ikke kan blade betonen helt ens. Ved at købe beton bliver varmen ens fordelt og du får en bedre komfort.
    Samtidigt tager det 3 timer med købebeton og nok 7-9 timer med bland selv

    Stop med at rådgive folk når i ikke ved et klap om tingene, fint nok at i går og sysler med jeres egne gør det selv projekter, men at rådgive andre til jeres fejl er sku for dumt


Kommentér på:
gulv varme pris pr kvm

Annonce