{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.025 visninger | Oprettet:

Herdis V
Herdis V
Tilmeldt:
16. jun 2008
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58

Opsætning af forskallingsbrædder {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen,

håber nogen kan hjælpe mig igen smiley

Vi skal til at sætte gips op i stuen.. Vi har revet et gammelt stukloft ned (det med strå og hønsetråd - føj), da det var ret ødelagt og op ovenover er der en masse brædder med omkring 1 cm mellemrum. Vi skal nu sætte nye forskallingsbrædder op, for at udjævne hvis de gamle brædder skulle side lidt skævt...

Vores stue har skråt loft, så der er 230 cm til loft i begge ender og 3 meter til loftet i midten.. De gamle brædder fra stukloftet går på tværs af stuen som er 8x4 meter..

Skal vi så sætte de nye forskallingsbrædder på tværs eller på langs af stuen (og så selvfølgelig dele brædderne på loftet hvor det bukker over og går nedaf igen)...

håber i forstår, vil forsøge at lægge et billede ind i aften smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opsætning af forskallingsbrædder
  • Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #1   13. feb 2009 Hvorfor ville du pille det gamle ned? Vi har gået med et vatterpas og loftet er helt lige, men da vi ville være helt sikre så ville vi sætte nogle nye op over.. men har ikke prøvet det før, så ville gerne være sikker smiley
    Vi får dog hjælp af to som har sat op i deres eget hus smiley


  • #2   13. feb 2009 jeg er enig med tom, ENTEN bør i skue de gamle brædder ordentlig fast, eller også skal de ned, jeg ville helst selv pille dem ned

  • Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #3   13. feb 2009 Okay, tak for det smiley Jeg må lige se hvad kæresten siger, ellers må vi jo i gang med at brække endnu mere loft ned (suk smiley )

  • #4   13. feb 2009 Herdis V
    jeg ville brække skidtet ned, så er det ikke sådan en "hurtig lappe-løsning" men har lavet... hvis i allerede har banket stuk-loftet ned, så tager det ikke lang tid at hive de brædder af, det tog et kvarter til en en halv time at gøre i mit hus, da selve pudset var taget af... man skal bare lige ind i en rytme med kobenet... kig evt. mit fotoalbum, og se hvordan det så ud, hvis det er...


  • #5   13. feb 2009 af med de gamle brædder og på med nogle nye....

  • Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 52
    #6   15. feb 2009 Jeg har brugt taglægter i stedet for forskalling. Meget nemmere at arbejde med + det bliver plads til lidt isolering.

    Vigtig at lægter eller forskalling sidder på tværs af de store tykke fætre (ved ikke hvad de hedder. dem der bær huset)

    Du for aldrig loftet ordenligt hvis du skruer nyt loft op på de gamle bræder, da de sidder fast med søm.


  • Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #7   16. feb 2009 Okay tusind tak for hjælpen smiley Jeg havde en mand ude at kigge på det og det gamle loft er lavet så godt, at vi sagtens bare kunne smække forskalling op på brædderne.. Vi har bare skruet de gamle brædder godt fast med store skruer.. Han sagde det andet var et værre bøvl og rent tidsspilde.. så vi prøver uden at rive de gamle ned..

    men har endnu et spørgsmål.. i gipssamlingerne ville i da bruge den nye slags tape eller den gammeldags 'filttape'?? Davidsen sagde de ikke solgte den nye tape til private da det var for svært for amatørere at bruge det? Hvad mener i?


  • #8   16. feb 2009 i SKAL bruge det tape, det ville da være pisse ærgerligt at det revner efter kort tid, så har man spilst en masse sur arbejde

  • Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #9   16. feb 2009 Okay vi sagde også til ham fra Davidsen byggemarked at det var tapen vi ville bruge - det ville han sgu ikke sælge til os smiley Så sagde jeg vi måtte en tur i Bygma efter det jo og så sagde han bare det var helt i orden.. tsk..

  • #10   19. feb 2009 det er sgu da for ringe at de ikke ville sælge det rigtige tape til dig... hvis det var mig, så ville jeg finde et andet sted at handle fremover...

  • Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
    #11   21. feb 2009 ville da bare sige at forskallings brædder skal side med 30cm midt midt

Kommentér på:
Opsætning af forskallingsbrædder

Annonce