{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.339 visninger | Oprettet:

EpMaTs !
EpMaTs !
Tilmeldt:
10. feb 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

forbrug i lejlighed ca pris? {{forumTopicSubject}}

hey folkens... er der nogen her der ved hvad man ca betaler i strøm, varme vand mm for 2 voksne på ca 70 M2... bor og har altid boet i privatudlejede lejligheder, hvor der ikke var bimålere til at kontrolere forbrug, beløbet har altid været fastsat.. men nu overvejer mig og min kæreste så at leje ELLER købe række hus i guderuo, på als... men er lidt på vildspor siden jeg aldrig selv har betalt for eget forbrug... nogle der kan hjælpe lidt her? :s

hvilke udgifter skal man ellers regne med? der er licens, kabeltv og internet... og evt bolig forsikring ved køb... men er der andet?

på forhånd tak EpMaTs


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  forbrug i lejlighed ca pris?
  • EpMaTs !
    EpMaTs ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #1   10. feb 2009 skal nemlig til at regne lidt på budgettet hvis vi skal flytte, men ANER virkelig ikke hvad der skal lægges til side til forbrug, alt andet er på plads:)

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #2   10. feb 2009 Forbrug er jo meget forskelligt og det er svært at sige hvad eksempelvis varmeudgifter er for din måske kommende lejlighed. Selv betaler jeg kun 210 kr. i mdr. på netop varme da der er pillefyr i lejligheden, men jeg vil tro at de fleste betaler omkring 4-600 kr. i mdr. for en alm. 70 kvm lejlighed.

    Lidt priser du måske kan "regne" ud fra..

    El = 400 kr. mdr. (relativt højt sat)
    Varme 600 kr. mdr. (nok også højt sat)
    Evt. nogle fællesudgifter?! (usandsynligt at der er nogle)

    Resten har du selv nævnt og går jeg ud fra at du kender priserne på smiley


  • Thor L
    Thor L Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 4
    #3   10. feb 2009 vand ? plejer at ligge på omkring de 1400 kr. årligt mener jeg det er på...

    afhængigt af hvor man bor henne i landet.


  • #4   10. feb 2009 vand til 1400 årligt, så bader man også kun 1 gang i måneden og drikker af vandpytterne...

    Bare lige for at hurtigt liste det mest væsentlige op, vis du vælger at købe

    Vand - vi er 2, og budgetterer 6000 i året, og det har holdt nogenlunde stik ~ 500
    Varme - variabelt alt efter hvor godt isoleret der er, og hvilken varmekilde...
    Strøm - Vi er 2, og bruger cirka 700 i måneden
    Ejendoms skat - alt efter hvor stor din grund er og ejendomsværdien
    Renovation - forskelligt fra kommune til kommune, og alt efter ordning... I haderslev kommune betaler vi 240 pr. måned for en normal 110l sæk ved ugetømning
    Husforsikring - Forskelligt fra selskab til selskab, men ligger nok på 3000 i året ~250
    Indbo forsikring - Forskelligt fra selskab til selskab, men ligger nok på 1200 i året ~100
    Tv - yousee stor pakke 375
    Internet - yousee 4/1mbit 189
    Licens - 185

    Det var mere eller mindre det jeg kunne bidrage med, håber det kan bruges...


  • EpMaTs !
    EpMaTs ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #5   11. feb 2009 Who Am I ? ja det hjalp RIGTIGT meget smiley takker smiley

  • EpMaTs !
    EpMaTs ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #6   11. feb 2009 Mark B

    tak til dig osse smiley


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #7   11. feb 2009 Det var så lidt smiley


    Forresten - Strøm er egentlig også forskelligt. Who am I ? skriver at de 2 mand bruger ca. for 700 kr. og det er naturligvis stadig billigt, men der er også forskel på om man bor i hus eller lejlighed. Eksempelvis koster det også at have et fyr stående kørende 24 timer i døgnet, 365 dage om året. Hvor jeg måske bruger 120-150 kwh strøm bruger mine forældre nemt 700-1000 kwh strøm i mdr. (de har både gasfyr og solcelle "fyr" - samt vaskemaskine der kører 1-2 gange om dagen. Det kan hurtigt ses på el-regningen.

    Så umiddelbart vil jeg sige at man skal tænke over hvad man alt i alt har tilsluttet strømmen smiley


  • EpMaTs !
    EpMaTs ! Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #8   12. feb 2009 osse derofr min ps 3 skal have en fjernbetjent afbryder smiley en ps 3 bruger nemlig for ca 2.300 kr i strøm... på stand by pr år :s nu er jeg ret sjældent hjemme, så hvis 700 er lavt sat så er det nok der jeg ender smiley

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #9   12. feb 2009 EpMaTs !

    Lige præcis!

    Jeg købte en PS3 for 2 mdr. siden og mit elforbrug var under 100 kwh om mdr. - I dag er det hvert fald over 200 kwh og bliver der spillet seriøst en dag, kan den snildt tage 10-15 kwh på en dag (alle de andre ting bruger maks 3-4 kwh om dagen her i lejligheden!!)

    Så ja, det gælder om virkelig at slukke den helt uanset hvad! smiley


Kommentér på:
forbrug i lejlighed ca pris?

Annonce