{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.269 visninger | Oprettet:

Max V
Max V
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 5 Svar: 202

vedr. omlægning af lån og skat {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Vi har et banklån hvor renten bare stiger og stiger, så vi havde en fra Nykredit ude og vurdere huset, for at vi kunne lave en friværdi konto.

vi skylder 790.000
sidste år blev huset vurderet til 1.300.000
Og så blev huset sat til 1.050.000 på skat, så det skal vi betale ajendomsskat af.

Nå. men. Ham fra Nykredit vurderede huset til 850.000 så vi kunne maks skylde 690.000 Så kunne vi jo ikke lægge lån om til friværdikonto, for den har han jo lige fjernet.

Men hvis mit hus er vurderet til 850.000 så vil jeg da ikke betale skat af 1.050.000
Hvordan ændrer man det?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af lampe 600 kr.
  • Græsslåmaskine der ikke vil starte 700 kr.
  • Fjernet trærødder og haveaffald 3.500 kr.
  • Sætte loft lamper op 940 kr.
  • Samle garderobeskab 1.200 kr.
  • Udkiftning af blandingsbatteri / armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  vedr. omlægning af lån og skat
  • #1   1. feb 2009 Man kan skrive en klage ind til skat om det men ehm hvordan faen kan det vuderes til så langt under det tidligere?

• #2   1. feb 2009 ja i skal tage kontakt til skat og klage over jeres vurdering, også må i se om i får noget ud af det

• #3   1. feb 2009 Til info - så længe vi har skattestop betaler du skat af den billigste af følgende vurdering

2001 +5%
    eller
    2002
    eller den sidste nye

Den laveste af disse betaler du ejd.skat efter.

men du skal klage til SKAT, hvis I mener at jeres nuvrende vurdering er for høj.

• Miriam D
    Miriam D Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 9
    #4   1. feb 2009 Det vil jo helst have at man skal gøre det hele på nettet, men mener ikke at man kan gøre det her selv!!

du skal ringe til SKAT (gerne inden at du får penge tilbage i skat) og ændre oplysningerne, de skal nok guide dig, de er rigtig søde når jeg ringer!! smiley

• #5   1. feb 2009 Jesper H
    Jeg ved godt der er skattestop, og at jeg ikke betaler mere end altid, men det er da også den eneste grund der ikke er blevet ramaskrig over at skat satte alles værdier op til det dobbelte sidste år.

Så snart skattestoppet bliver ophævet så skal man bare betale det værdien blev sat til dengang.

Thomas..... Jeg ved ikke hvordan man kan vurdere det så langt nede, men det kan jo være at det er en fra Nykredit der vurderer det, og hvis jeg får et billigere lån i renter, så er der jo ikke så meget til at betale hans løn..... Men han sagde også at huset kunne være mere værd, men det ikke er sandsynligt at det kunne sælges dyrere trods den såkaldte krise..... Og han skulle jo vurdere det huset kunne sælges til på en tvangsauktion og bl.a. bl.a.

Men alligevel er jeg da træt af at skat mener jeg skal betale skat.

Kommentér på:
vedr. omlægning af lån og skat

Annonce