{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.650 visninger | Oprettet:

Dennis P
Dennis P
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59

Husstandsvindmølle {{forumTopicSubject}}

Hej folk på boliggalleri.dk

Da jeg efterhånden må erfare, at mit jordvarme anlæg, ikke kan komme til at køre mere økonomisk end det gør, går jeg lidt med overvejelser om en husstandsvindmølle.

Vi er bosiddende på en nedlagt land ejendom i landzonen i midt/vest jylland og med placering med åbne marker mod Syd - Syd vest, så altså masser af vind.

Vi havde sidste år et samlet elforbrug (Husstand+jordvame) på ca 17.000 kWh, så altså en udgift på rundt regnet Kr. 32.000.-

Med de nye solcelle regler, finder jeg ikke rigtig solceller som en forrentelig løsning, da det ganske givet er i efterår/vinter, at vi bruger allermest strøm.

Men er der nogen der har erfaring med forskellige møller samt husstandsvindmøller generelt og som vil dele ud af deres viden.

Mine overvejelser går bl.a. på:

- Som jeg forstår den nye nettomålerordning for husstandsvindmøller, så afregnes overskydende kWh med Kr. 2,5.- for møller om til 10 KW og med Kr. 1,5.- for møller over 10 KW og op til 25 KW
Men må man opstille lige så stor en mølle som man ønsker? Så længe den overholde højdekravet på maks. 25 meter og naturligvis betinget af at opstillingen generelt godkendes af kommunen.

- I så fald, hvor stor en mølle er anbefalelsesværdig?

- Hvad med prisen. Er en husstandsvindmølle overhovedet rentabel? Naturligvis betinget af at den opstilles optimalt, og at der er den fornødne vind.

Og endelig hvilken producent skal man/skal man ikke vælge.
Kom gerne med jeres erfaringer og hvis nogen har en ca. pris på hvad deres mølle er endt ud med at koste, så høre jeg også meget gerne det, da købsprisen jo som regel kun er en del af det.

Kom frisk, tager i mod alle erfaringer med stor tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hanging of posters in cement wall 750 kr.
  • afmontering af vand og tilførsel af vand 1.000 kr.
  • Sætte makeup spejl op over makeup bordet (stort spejl) 500 kr.
  • Tilskæring af hegn 1.500 kr.
  • Looking for Authorised Electrician Copenhagen area 2.450 kr.
  • Grave huller til stolper 3.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Husstandsvindmølle
Kommentér på:
Husstandsvindmølle

Annonce