{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
12.513 visninger | Oprettet:

Hævning af gangbro. {{forumTopicSubject}}

Jeg overvejer selv at gå igang med at efter isolere en lille smule af gangen, sådan som pengene kommer.
Min plan er at lade den eksisterende gangbro være og så skrue spærtræ oven på den rulle noget isolering ud og ligge en ny gangbro.
Men hvordan er det med lovgivning??
Og hvad for nogle brædder/plader kan i anbefale til gangbro og til opbevaring af julepynt og andet skrammel smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævning af gangbro.
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   9. okt 2013 Jeg antager at gangen = midtergangen på loftet og ikke gangen i huset?

    Jeg har gjort præcist som du beskriver....sat spærtræ (245mm*40) på tværs af gangbroen ved hvert spær, skudt brædder ovenpå med 1 cm mellemrum som gangbro og fået lagt granulat ind under gangbro/på loftet smiley


  • #2   9. okt 2013 Ja det er rigtigt forstået smiley
    Hvilke bræder brugte du som gangbro??


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   10. okt 2013 jeg brugte helt alm. forskalningsbrædder 19*100 men hvis du vil give lidt mere for nogle som er høvlede får du en glat overflade at gå på. Hos os er gulvet temmelig ru og med splinter så man skal ikke gå i strømpesokker smiley

    Før jeg satte spærtræ stykkerne op fjernede jeg meget af den gamle gangbro og brædderne fra denne blev til sidst brugt til at bygge hylder på spærrene med. Derved er der yderligere afsætningsplads til kasser, poser osv. som ikke skulle stå på midtergangen (2,5 m bred)

    jeg valgte så granulat af papiruld da det er let at få lagt ovenpå den gamle isolering men det er en smagssag smiley


  • #4   10. okt 2013 Okay smiley
    Har hørt at man ikke må fjerne den eksisterende da det er en del af konstruktionen


  • #7   11. okt 2013 Super mange tak

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #8   12. okt 2013 Enig, den KAN være en stabiliserende del af etageadskillesen og så skal man være varsom med at fjerne den gamle. Min var næsten 3 meter bred så jeg fjernede den miderste 1-1.5 meter så jeg kunne få granulat ned overalt og sikre at der blev isoleret overalt. Den nye gangbro er sat på spærrene samt med skrå skruer ned i de bærende bjælker under så den må hjælpe til med stabiliseringen smiley



  • #9   29. dec 2013 Hej med jer,

    Har sådan et Conta typehus (ved ikke om navnet er stavet korrekt), men skal til at efterisolere loftet og havde dermed tænkt på at hæve min gangbro. Spærene skulle eftersigende være selvbærende spær (gitterspær) som på billedet nedeunder.
    Kan jeg bare fjerne brædderne og forhøje med spærtræ?

    Mvh.
    René


    profilbillede
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #11   30. dec 2013 hej rene

    jeg gjorde dette sidste sommer. Jeg fjernede nogle af brædderne på den gamle for at få "hul" nedunder den gamle gangbro så isoleringen kan komme ned i hullerne. Så ca. hvert 3. bræt blev hevet op. Dog sidder det meste af den gamle gangbro stadig under den nye for stabilitetens skyld.
    Den nye er bygget af tværstillede stykker spærtræ (45*245) med påskruede brædder på. Jeg ville ikke fjerne den gamle gangbro helt.


Kommentér på:
Hævning af gangbro.

Annonce