{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.888 visninger | Oprettet:

Julie H
Julie H
Tilmeldt:
13. jul 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Forbrug af brænde pr. år? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Da min kæreste og jeg står og er meget forelskede i en lejebolig vi har set på, sidder vi lige nu med en masse budgetter og trækker fra og lægger sammen for at se, om det hele ser fornuftigt ud smiley

Det hele er dog lidt svært, da vi ikke ved, hvad vores varmeudgifter kan forventes at være på boligen. Udlejer har selv netop købt stedet og det er ikke muligt at finde ud af tidligere forbrug.

Varmekilder: Brændeovn + gulvvarme med oliefyr.
Huset er omkring 125 m2.

Der kommer nye vinduer og døre i og der er lavt til loftet.

Indtil videre har vi regnet os frem til et olieforbrug på omkring 1300 l. årligt - uden at tage højde for at der er brændeovn. Dette har vi gjort ud fra andres personlige erfaringer + statistikberegninger m.m.

Til gengæld har jeg absolut ingen idé om hvor meget brænde vi skal regne med at bruge..
Brændeovnen ville nok ikke kunne opvarme den del af huset hvor værelser og badeværelse er, desværre. Dvs. det kun er stue og køkken der ville have reel glæde af den varmekilde.

Har I andre nogen erfaringer, tips og gode råd at byde ind med, så vi kan regne os frem til nogle ca. tal til budgettet? smiley

Vh. Julie


Kommentarer på:  Forbrug af brænde pr. år?
  • karina N
    karina N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #1   13. jul 2013 Hej.
    Det med brændeovn er meget individuelt. Det kommer an på hvad man er til af varme..
    jeg selv er til meget varme hvor min kæreste syntes jeg er syg i hovedet smiley
    Men vi har i vinters brugt ca 3 rummeter. Hvor vi sidste år kun brugte 2 rummeter. Så det kommer an på hvad man er til og hvor hård og lang vinteren er


  • karina N
    karina N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #2   13. jul 2013 En brændeovn kan faktisk opvarme mere end man lige regner med. Mine forældre har f.eks hus på 145 m2 og lader de dørene stå åbne til de forskellige rum fordeler varmen sig derud uden problemer

  • Julie H
    Julie H Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   13. jul 2013 Hej smiley

    Tak for dit input! Det var jo slet ikke så meget, som jeg havde troet faktisk smiley
    Er det med brændeovn som eneste varmekilde i perioden? Og hvor stort er huset I opvarmer?



  • karina N
    karina N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #4   13. jul 2013 Vi har mere eller mindre kun brugt brændeovnen da det har været rigeligt for os smiley
    var har 100 m2


  • karina N
    karina N Tilmeldt:
    jul 2013

    Følger: 1 Svar: 4
    #5   13. jul 2013 Vi har så haft radiatorer tændt hvis vi har været væk en hel weekend smiley

Kommentér på:
Forbrug af brænde pr. år?

Annonce