6.058 visninger
|
Oprettet:
12. jun 2008 Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Ståltag - metrotile {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået 2 tilbud hjem på hhv. ny eternit eller
Metrotile Bond BRILLIANT M2 ståltag.
Huset er grundplan 120kvm, ca. 160kvm tag skal lægges da det gamle skal pilles af (jeg har undertag på).
jeg er ikke så begejstret for de nye eternit så jeg skal finde noget andet som er holdbart og nemt.
Er der nogen som er erfaringer med Metrotile taget mht. udseende, kvalitet osv?
er der for/imod på Metrotile kontra andre ståltyper som Lindap, Decra osv?
det foretrukne valg på udseende var afgjort tegl men det er spær, tid og pris ikke til
Mvh. Anders
jan 2012
Følger: 1 Svar: 2
Så hellere eternit, evt en B7 bølgeplade, som kan være med til at give mere spil i taget i forhold til en B6. En B6 dækker 107cm op ad, hvor en B7 dækker halvdelen (53,5cm)
Ang. stål synes jeg decra er det mest attraktive. Et tag i rigtig god kvalitet, nemt at lægge og forholdsvis billigt, hvis du i forvejen har undertag. Dog er modellen med "kattegrus" ikke særlig pæn og har nemt ved at samle alger osv, da den jo er meget ru.
Metrolite har jeg ingen erfaringer med, så det vil jeg ikke udtale mig om
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
Jeg er af typen der er til tegl tage på parcelhuse.
Når det er sagt er det faktisk et ganske fornuftigt og billigt tag - kvalitets mæssigt virkede det fornuftig også. Det kræver lidt special værktøj for korrekt bearbejdning ved fx skotrender.
Go for it...
Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
Jeg er selv mest til tegl men projektet at gå til tegl nu koster for meget og tager for lang tid. Derfor bliver løsningen at hive de gamle eternit af og lægge stål eller ny eternit men med samme udseende som tegn - et copy-cat tag
Enig med dig Lars mht. kattegrus, pladerne skal være glatte !
Indtil videre har jeg kigget på metrotile, decra og Lindap og alle tilbud lyder på ca. 100.000 til 140.000 for hele entreprisen afhængigt af leverandør, produkt mv.
Håber nogen herinde har erfaringer med lindap/decra/metrotile som er vigtige at vide inden jeg bestiller....optimalt set køber jeg taget hjem til levering og ligger det på selv men så ryger min sommerferie på det...
jul 2010
Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
Hvis du har en opmålingsliste vil jeg da gerne give et tilbud på det kan du tro.
Skulle der være en forskel kan vi dele i porten.
God påske
feb 2009
Følger: 1 Svar: 9
mit hus er 101 m2 i grund incl en tilbygning, så ca 160 m2 tagflade. da jeg lagde BogC beton sten på det for 2 år siden løb i det i ca 50.000, det var incl nye spær på siden af de gamle, 95 mm efterisolering, hårdt undertag, vindskede sten, eternit udhæng og stern samt lindab tagrender.
er selv tømrer så havde ikke problemer med at lave det selv. så har du selv mod på at lave det, og evt kender en tømrer der lige kan hjælpe lidt til og sætte dig i gang, så kan du altså spare mange penge, samt få det tag du helst vil ha på.. kunne også være du kendte til en der ville lave det i weekenderne.?
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 14 Svar: 87
Jeg har lagt det meste af mit tag på mit stuehus.
Havde lige en tømmer til at smide lægter på og lave rygningen. samt de første par række plader. derfra klaret jeg det selv.
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 1 Boliger: 1 Emner: 14 Svar: 87
hvis det ikke var så lagt væk kunne jeg nemt komme forbi og give nogle råd.
Ståltag - metrotile