{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.702 visninger | Oprettet:

Uforklarlig oversvømmelse på badeværelse? {{forumTopicSubject}}

Vi har et problem på vores badeværelse. Til tider lugter der, nu er der begyndt at komme mindre oversvømmelser, min. 3 liter vand. Men aldrig lugt og oversvømmelser på samme tid. Blikkenslageren har været her, og skiftet noget i afløbet i bruseren, men det har måske/måske ikke hjulpet (lugten er væk). Det sker altid efter vaskemaskinen har været igang, men der er ingen vand ved denne, eller rørene bagved..

Har i et forslag til hvad problemet kunne være?
Vi skal selvfølgelig have fat i udlejer og blikkenslager igen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uforklarlig oversvømmelse på badeværelse?
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   26. jan 2013 det lyder som om jeres vandlås er stoppet...nede i samleafløbet sidder der en "spand" som samler afløbsvandet op. Når den bliver fyldt med hårrester, sæberester osv fra bad og håndvask stopper spanden til og du får små oversvømmelser hver gang der udledes vand i afløbet. Du vil få mere og mere vand indtil jeres vandlås bliver renset.

    Nogle tager den hurtige løsning at bruge afløbsrens men det hjælper kun kort tid og fjerner ikke skidtet fra vandlåsen

    /A


  • #2   26. jan 2013 Ja giver Anders ret, i vores bruseniche, kan vi tydeligt mærke når afløbet skal renses, for så sopper vi i vand, mens vi bader.

    Jeg tager en lille skrue trækker, og nogle gummihandsker og en affalds pose.
    Vipper låget i afløbet op, neden under sidder en lille spand med hank, den skal op( kan ikke huske om man skal dreje den først) i det rør som kommer tilsyne er der tit stoppet rund om, vores tilfælle Hår, men det er noget sort stinkende snask, dette tages bedst op med hænderne og dirkekte over i en pose. så kan man med en gl børste og noget kolrin vand gøre delene godt rent inden de samles igen....

    Lugt fra afløb, er gerne fordi vandet i vandlåsen er fordmpet, så hjælper det at hælde en spand rent vand i alle afløb...


  • #4   26. jan 2013 Der er ikke vand i bruseren, og den dims der nede i er skiftet. (det var kæresten der var her da blikkenslageren var her, så ved kun det jeg har fået af vide).
    Afløbsrens er brugt og har ikke virket. Der er ikke vand omkring vaskemaskinen.
    Vi har lidt mistanke om at det er toilettet, men vi kan ikke se hvor henne det skulle komme fra..


  • #6   26. jan 2013 Der er vand omkring toilettet ja. Umiddelbart synes vi ikke kloakken er stoppet, for når vi er i bad løber det igennem, rørene går sammen, og det starter ved bruseren. Det er nok cisternen der er utæt så, men igen kan vi ikke se hvor henne, for det ser/mærkes ikke som om der er vådt andre steder end på gulvet :s

  • #8   26. jan 2013 Ingen tvivl om det. Var bare rart at have en ide om hvad det kunne være inden VVS'eren kom igen, da der jo aldrig er noget at se når han endelig er der smiley

  • #10   26. jan 2013 Må jeg lige forsøge, men vi har ikke haft brugt toilettet når der har været oversvømmelse.

  • #12   26. jan 2013 Hvor er afløbet fra vaske maskinen koblet på, det kan sagtens være der det er stoppet.
    Når vores bruseafløb stopper, er det jo før vandlås og påvirker ikke håndvask/ spa eller WC.


  • #13   26. jan 2013 Bruseafløb er ikke stoppet. Afløbet fra vaskemaskinen går ind i væggen og er tilsluttet derinde, vand kommer fra en hane bag vaskemaskinen, som ikke er utæt. Der er ikke vand bag eller foran vaskemaskinen smiley
    Afløbene virker på ingen måder stoppede. Vi kan sagtens hælde vand i, hvor det løber igennem. Men engang imellem, kommer der vand på gulvet (som vi ikke kan se hvor kommer fra) smiley


  • #14   26. jan 2013 Denne gang var der så min. 5,5 liter vand smiley

  • #16   26. jan 2013 Sæt maskinen til at tage vand ind og lukke ud mens du står ved maskinen, så du kan se hvad der sker.

  • #18   27. jan 2013 Andrea P - God ide, bortset fra at det ikke vil hjælpe da der kommer så meget vand at hele gulvet bliver vådt. Men vores udlejer var forbi igår og vi har muligvis fundet ud af hvor vandet kommer fra.

  • #20   27. jan 2013 Muligvis fra afløbet når vaskemaskinen lukker vandet ud. Men udlejer kommer igen senere og renser afløbet, så håber jeg det virker.

Kommentér på:
Uforklarlig oversvømmelse på badeværelse?

Annonce