{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.085 visninger | Oprettet:

Isoleringstykkelser ved tilbygning. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg skal have lavet en tilbygning til mit hus, så lillemanden også kan få et værelse. Og vi kan få et større hus.
Men som jeg sidder og henter tilbud, og laver grundige plantegninger og snittegninger, samt projektbeskrivelser, tænker jeg på, at udover at jeg i projektet skriver at alt skal overholde bygningsreglementet, så ved jeg ikke ret meget om isoleringstykkelser.

Da jeg selv er håndværker, er jeg ikke tabt bag en vogn, på området. Men da jeg hverken er murer eller tømrer, har jeg ingen forudsætning for at vide hvor mange mm der skal til, før et hus også er GODT isoleret, og hvor mange mm der skal til at modsvare vores varmekilde.

Facts:
-Eksisterende hus, murstensvilla fra 1976.
-tilbygning: Et plan, 80 m2 med ny varmekilde.
-Gulvvarme med forsyning fra luft til vand varmepumpe. (dimentioneret til hele huset, på sigt)

Spørgsmål:

-er bygningsreglementets krav til isoleringer nok, til et godt isoleret hus?

-Hvor mange mm flamingo skal der i gulvet, ved gulvvarme i vand?

-Hvor mange mm skal der i ydervæggende, som laves i bærende trækonstruktion, med gips på indersiden, og vindgips samt skalmur på ydersiden

-Jeg tænker at der vel skal 300 mm isolering på loftet?

Jeg spørger, for at have mulighed for dels at skrive det i projektet, og dels at kunne kontrollere det undervejs.

Jeg håber at kun folk med forudsætning for at vide det, vil svare.
og mange tak på forhånd.


Kommentarer på:  Isoleringstykkelser ved tilbygning.
  • #2   28. jan 2013 har du en ide hvad saådan en tilbygning koster?? da vi selv overvejer det?? kan ikke helt hjælpe med isolering mit bud er 200 mm i vægge og 300 mm i loft og gulv

  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #3   5. mar 2013 Er det noget der kunne have interesse vil jeg da gerne se på sagen Mick.
    Det gælder da også dig Jeanette.


  • thomas e
    thomas e Tilmeldt:
    aug 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 85
    #4   8. apr 2013 mener der hedder 300 mm både i gulv og loft er ikke helt sikker på væggen

Kommentér på:
Isoleringstykkelser ved tilbygning.

Annonce