2.442 visninger
|
Oprettet:
behandling af nedslebet fyrretræs gulv ? {{forumTopicSubject}}
skal til og have pillet mit gulv op for og ligge gulv varme under og så skal det ligges igen og slibes.. men er i tvivl om hvad jeg skal gøre med det bagefter ?
har slebet to rum før og der gav jeg det lud og det s er pisse godt ud men syns det er lidt modtagelig for pletter. har 3 boxere..
men findes der nogen alternativer som er mere modstands dygtige over for pletter men som stadig har det lys look ?
Mvh Nicolai
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
dec 2008
Følger: 1 Boliger: 1 Emner: 48 Svar: 244
dec 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 4 Svar: 263
dec 2008
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Jeg havde en gulvlægger til at slibe gulvet af og han gav det også lud + efterfølgende sæbebehandling. Jeg har selv 2 små børn og en stor 45kg Riesen Schnauzer og sæbebehandlingene r mere end rigeligt til at beskytte gulvet. Vi vasker det hver eller hver anden måned med sæbevand (resten af det som gulvmanden havde til overs).
Vi havde også overvejet oliebehandlingen, men vi er glade for at vi beholdt gulvet sæbebehandlet. Fordelen er også at når du vasker gulvet, så rejser årerne sig i de trykskader som hundenes klør og stolenes ben har lavet ;0) Og da det er en skrøbelig træsort så vil der komme trykmærker i gulvet, især med 3 hunde. Det er jeg i tvivl om et oliebehandlet gulv gør.
mvh Frank
dec 2008
Hvordan holder i det rent i hverdagen ?
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 7 Svar: 774
Jeg bruger ikke en børste, men sådan en moderne skrubbe med en aftagelig "pad" med en grov side, så man rigtigt kan gnubbe/skrubbe.
Men hvis du foretrækker at ligge på knæene og skrubbe gør du bare det
mvh Frank
dec 2008
bliver lud og så en sæbe behandling til sidst..
tak for de gode råd
behandling af nedslebet fyrretræs gulv ?