{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
11.134 visninger | Oprettet:

Slagregn + fuger {{forumTopicSubject}}

Hej Boliggalleri

Jeg giver snart op

Sidste år ved den her tid havde jeg problemer med at når der var slagregn, kom der vand ind ovenover mid vindue på første sal... (vest gavl)

Havde så en proff. fugemand ude at kigge på mine fuger, og alt var som det skulle være.

altså så måtte det jo være fugerne mellem stenene.. så fik en murre om at kigge, og ganske rigtig. de var møg ringe..

Så bestilte ham til at få kradset alle fuger ud og lagt nye i.. (voldsomt dyrt) ...

Nu idag da jeg kommer hjem fra job.. er problemet der satme igen, hele min vindues karm er fuld af vand.

Hvad dælen kan det være ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slagregn + fuger
  • #2   6. nov 2012 Lysning har jeg haft ude. Og det kom oppe fra væggen af.. For fik min far til at sprøjte med en haveslange fra en stige ind på det... Og der kunne jeg se at så snart han sprøjtede på væggen , kom det ind... Men kan det virkelig være murstenene?

  • michaelmaler .
    michaelmaler . Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 48
    #3   6. nov 2012 Du kan evt. give muren noget imprægnering http://www.mur-tag.dk/index.php?id=334

  • #4   6. nov 2012 i dag når man bygger nye huse lægger mureren en " plastisk tagrende" ind over vinduerne som sidder fast inde i fugen mellem stenene så vandet bliver ledt forbi vinduet. og ang stenene så driver der ca 1 liter vand ned af bagsiden på stenene i timen ved et seriøst regn vejr.

    har lige haft et lign problem på arbejdet da mureren ikke havde lagt tag rende ind. han måtte murer om over alle vinduer i huset.


  • #7   6. nov 2012 der er lagt nyt pap ind for ½ å siden da det hele blev fuget om..

    det kommer fra de 4 skift over mit vindue..


  • #10   8. nov 2012 Hvordan kan du se op på bagsiden af ydermuren hvis der er lagt pap over overliggeren? Pappen skal gå fra bagmur og skrånende ned mod formuren og det er ikke noget nyt man er begyndt på, det gjorde man også i 1950 hvor mit hus blev bygget. Det nye er blot at nogle er gået over til TB-render, en tagrende af plast som kun er muret fast i formuren.

    Men løsningen på dit problem kunne helt sikkert være en imprægnering af hele gavlvæggen. Ring til www.Sylan.dk

    mvh Frank


  • #12   8. nov 2012 Undskyld jeg først lige skriver nu... har revet lysning ud idag.. og der er vand.. meget vand. .

    Har snakket med min murre.. og han sagde at de lagde pap i over overligger... over ligger består af de første 3 skift over vindue...

    Kan regnen virkelig slå igennem sådan en overligger.. eller?


  • #13   8. nov 2012 Det lyder voldsomt men er det ikke på tide med nogen billeder af problemet...

  • #15   8. nov 2012 Hmm.. Har gået idt og leget med tanken om det evt. kunne være en jerndrager der ligger som overligger der inde, der evt. er rusten.. og derved laver "hul" mellem fuger og sten... og leder vandet ind den vej?

  • #16   8. nov 2012 Lige et billede hvor i kan se hvor fugtig det er over vinduet

    profilbillede
  • #18   8. nov 2012 gummifuge


  • #20   9. nov 2012 I vil undre jer over hvor meget vand der kan komme igennem de moderne mursten. En imprægnering vil helt sikkert være en stor fordel.

    MVH Frank


  • #22   9. nov 2012 Helt enig Mogens. Jeg kan slet ikke se hvad billedet forestiller smiley

  • Michael P
    Michael P Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Svar: 7
    #23   11. nov 2012 Hvor langt ude i fugen ligger pappen, hvis den ikke ligger langt nok ude kan vandet godt rende bagom.
    Men prøv da lige mogenss forslag.


  • Børge S
    Børge S Tilmeldt:
    mar 2019

    Følger: 1 Svar: 1
    #24   6. mar 2019 Fandt du nogensinde en løsning jeg har samme problem?

Kommentér på:
Slagregn + fuger

Annonce