{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.677 visninger | Oprettet:

Simon P
Simon P
Følger: 1 Emner: 15 Svar: 30

Tagpap som rygning? {{forumTopicSubject}}

Ey.

Har tidligere på sommeren købt en gammel landejendom.

På de 2 stald/værksteds bygninger der er, er der ingen rygning på taget. Og har af en eller anden mærkelig grund aldrig været det, ser det ud til.

Vil gerne have lavet det tæt her inden vinteren, da jeg skal have en bil og noget til og stå tørt derinde.

Men, har ikke haft held til og finde nogle brugte rygninger i samme farve og med samme vinkel.

Så kan man bruge tagpap af en art som rygning?
Det kun en midlertidig løsning, da der inden for nogle år skal ligges nyt tag på.

Mvh.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Vinduespudsning inde og ude 1.500 kr.
  • Montere 2 vinduer på Liselejevej 8a 2.300 kr.
  • Skifte patron i Børma-greb 1.000 kr.
  • Jeg kan ikke låse min udestuedør, tror den er sunket lidt 540 kr.
  • Tilslutning af el komfur - autoriseret elektriker 500 kr.
  • Kanalsøgning på tv 640 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tagpap som rygning?
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   22. sep 2012 sagtens men afhængigt af belægningen på taget kan det være en udfordring at lave det tæt. Hvilket tag ligger der på nu?

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2012

#3   22. sep 2012 Det et gammelt asbest tag.
    hvor kan sådan noget tagpap købes til en god penge?

• #7   22. sep 2012 Du skal være opmærksom på at ofte ser man at den øverste lægte er pilråden og det samme er spærene når der ikke har været rygninger på i en årerække. Det er ikke altid så lige en sag at lave noget ordentlig rygning der ikke blæser af igen... De øverste plader kan også nemt ryge af i en storm ikke fordi pladen er vag men simpelthen fordi sømmene i i lægten er rustet over.

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2012

#9   22. sep 2012 På mit er der en ca 5cm sprække hele vejen hen - Så helt tæt er det desværre ikke smiley

• #10   22. sep 2012 Simon P - Jeg vil ikke anbefale dig at bruge tagpap, jeg har set et par enkelte gange hvor det er blevet brugt som rygning på bølgeeternit og det har ikke været vellykket, hvis du alligevel skulle vælge tagpap løsningen så vil jeg gøre som Kenneth P skriver.
    Jeg holder dog stadig på at en rigtig rygningsplade ville være den bedste løsning både udseendemæssigt samt den mest holdbare løsning smiley
    Vi ser tit på de gamle lade/stald bygninger at der aldrig har været nogen rygning, som du skriver typisk bare et mellemrum på 5 cm i toppen..
    Hvilke rygninger er det som du mangler ? Og hvor mange?
    Jeg ligger måske inde med noget som du kan bruge, det er dog ikke asbest plader (Da det ikke længere må bruges) men nyere plader som er blevet taget ned og eftersom jeg arbejder som Tagmaler så kan du nærmest få dem i den farve du ønsker smiley

Mvh Rasmus

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2012

#11   23. sep 2012 Det er nogle på et sted mellem 35 og 40 grader. Og skal bruge ca 40 stk.

De er vel 1m i bredden.

• #12   23. sep 2012 Jeg kommer lige til at tænke på at man kan få sådan nogen plastikrygninger der er 2 delte så sparer du også fugleklodserne... Måske de er langt billigere...

P.S. Traditionelle rygninger dækker ca 110 cm nu om dage.

• #13   23. sep 2012 Simon P - Jeg skal nok lige kigge i morgen smiley

Frederik S - Hvis det er de plastikrygninger som er runde i toppen, altså som overlapper hinanden, dem som man brugte i 50-60erne så tror jeg næppe de er billigere, et sæt koster nemlig 5-700 for EN rygning smiley

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2012

#14   24. sep 2012 Rasmus p : super - jeg krydser fingre smiley

• #15   25. sep 2012 Hvis det bare er en midlertidig løsning, så køb en rygning til onduline plader, der kan bøjes i den vinkel du ønsker, men du skal nok ikke regne med at de holder mere end 10-15 år, til gengæld er det formentligt den billigste løsning.

Det andet med tagpap og brædder vil måske kunne du, men det er bestemt ikke nemmere og heller ikke billigt.

mvh Frank

• #17   25. sep 2012 Simon P - Desværre, vi har kun nogle stykker med den hældning, og de er med forskellige smi? Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig smiley

• Simon P
    Simon P Tilmeldt:
    feb 2012

#18   26. sep 2012 Frank : hvordan monteres dem du linker til - for det vist den billigste løsning.
    Skal bare holde i ca 5år

Rasmus: var en skam, men tak for kigget smiley

• #19   26. sep 2012 Hej Onduline plader sømmes normalt på med lange onduline søm, men da du skal montere dem på eternitplader, så ville jeg bruge alm eternitskruer, eller anden lang skrue med stor krave/skive.

mvh Frank

• #20   26. sep 2012 Simon P - Hvis du vælger at begynde at skrue i dine eternitplader så huske at bore for, husk ikke at spænde noget for hårdt, eller vil det medføre at dine tagplader flækker smiley

• Dan R
    Dan R Tilmeldt:
    sep 2012

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 89
    #21   26. sep 2012 få buket noget plade og skrue dem på

Kommentér på:
Tagpap som rygning?

Annonce