{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
19.277 visninger | Oprettet:

gips loft under eksisterende? {{forumTopicSubject}}

hey jeg har et typsik 70'er hus med et loft i træfiner præcis som dette http://i250.photobucket.com/albums/gg257/hashim_dad/Stuen5.jpg
Vil så godt tænke mig at komme gipsloft på nu, men spørgsmålet er så om jeg bare kan smække det op ovenpå den eksisterende loft eller om det eksisterende skal rives ned først og derefter sættes gipsplader op. hvad ville være bedst? og evt. ting man bør være opmærksom på

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af blandingsbatteri i bad 500 kr.
  • Reparation af klippo plæneklipper. “ rekyl” og snor mangler efter sigende. + tjek 900 kr.
  • Reparation af taginddækning / tagfals ved tagvindue (2 små steder) 1.200 kr.
  • udskiftning af lås 530 kr.
  • Rengøring 2.300 kr.
  • Problem with wanshing machine, probably with the door (Bosh, error -61) 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  gips loft under eksisterende?
  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #1   23. nov 2008 Husk at sænke lampestederne, ellers er det ulovligt, og så skal du sikre dig at dine gips plader kan blive skruet ordentlig i, dvs du skal ramme spærerne bag det gamle loft, ellers tro jeg dine samlinger vil revne på sigt.
    I øvrigt har jeg god erfaring med at male direkte på gipsen, så man spare arbejdet med filten, kræver dog en god spartel hånd i stedet smiley

God fornøjelse

• #2   23. nov 2008 tror det bliver noget være sjusk

• #3   23. nov 2008 jeg ville rive det ned for der garenteret for lidt isolering afligevel og så smide noge forskalning op og så gipsen så kan du også rette op på det hvis det er skævt smiley

• #4   23. nov 2008 jamen du kunne lade det gammle bilve og lavet et nedsænket loft... men kommer and på din loft højde.. men ellers kunne du nok godt smide en gang forskalning på den gammle loft og så gisp

• #5   23. nov 2008 jeg ville aldrig smække noget direkte på, du skla have det gamle ned og tjekke om dampspærren er i orden, så kan du lige få den lavet hvis den er hullet eller andet

TB
    det er ikke et krav at man SKAL sænke dem, man kan få afstandsringe man kan sætte i så er det lovligt, men det er svært at sige i det pågældende tilfælde

i øvrigt, synes jeg det er en RIGTIG dårlig ide at lade være med at sætte filt på gips, idet at filten er medvikende til at det ikke revner hvor pladerne støder sammen, OGSÅ selvom man bruger spartelbånd, jeg har set det gang på gang, når jeg kommer rundt omkring

samt mange typehusfirmaer har fået en masse reklamationer pga de har lovet det ville holde, MEN det gør det ikke

OG det ligner PIS fordi man nærmest ike kan slibe det så man ikke kan se sparlingerne, og kommer der så lys p, jamen så kan man se alle striberne, hvor filt faktisk dækker lidt og skjuler spartlingerne

• T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #6   23. nov 2008 Vores er ikke revnet endnu og ligner ikke pis smiley

• #7   23. nov 2008 TB
    nej det kan jeg jo ikke vide om det er, men det er bare min erfaring, samt jeg synes det ser MEGET ufærdigt ud, men der er jo self nogle penge at spare hvis man skal lave hele huset

• René S
    René S Tilmeldt:
    nov 2008

Følger: 1 Svar: 32
    #8   23. nov 2008 Det eneste der skal huske inden for el er som T B siger lampestederne skal sænkes, vil holde mig fra afstandsringen man kan får. Er mere til efter løsninger. for mange gang er ledninger klippede så korte du ikke kan komme til dem sener hvis du sænker lampestedet med afstandsringen på 55 mm.

• #9   23. nov 2008 rene, som jeg skriver, så er det jo også en vurderingsspørgsmål

• #10   23. nov 2008 Husk når du har sat gipsloftet op med filt på så akl du bruge vævsfylder inden du maler, vores køkkenloft fik ikke vævsfylder..det var en fejl... vi malede helefoftet 7 gange for få det jævn i farven.

God arbejdslyst smiley

• René S
    René S Tilmeldt:
    nov 2008

#11   23. nov 2008 Vi jeg nu ikke sige for, er kun bævl med elektrikeren. hvis ledninger bagefter ikke er lange ok

• #12   23. nov 2008 rene, ja men nu er det jo sådan at der godt kan være nok ledning til at sætte afstandsringe i, normalt laver jeg ledningerne mellem 7 og 10 cm under loftet, kommer dog lidt an på hvor mange ledninger der er i dåsen

• René S
    René S Tilmeldt:
    nov 2008

#13   23. nov 2008 Desværre bare ikke alle der har lavet installation sådan.

• #14   23. nov 2008 det har du ret i rené

• #15   24. nov 2008 Jonna D Hold da op hele 7 gange, det må ikk ha været den bedste maling i har købt. Mit loft blev rigtig flot efter en gang grunder og to gange maling af en god kvalitet...

• #16   24. nov 2008 Mit råd. :

Ned med hele lortet OGSÅ lys/lamper.
    Så kan du/i investere i noget stålrigler med filt til rundt i væggene (sænk det til der hvor i synes lofthøjden passer) også nogen stålrigler til i mellem delt ud pr. 450mm - Isoler godt - træk det strøm du skal bruge til diverse spots også slut af med 2 lag 13 mm Gips.!

Ta daa!! Et styks loft.! :))

Håber det kunne bruges smiley

• #17   24. nov 2008 ...mit råd er jo selvfølgelig lidt dyrer end bare at klaske det på det gamle og rette op og gøre ved, men jeg ville mene det er det bedste at gøre.!

Skal man lave det, så lav det ordenligt.!! smiley

• #18   27. nov 2008 Michael J.

Det var ikke malingens skyld, vi havde ikke givet loftet grunder først. Derfor råder jeg alle til at bruge grunder, det andet er bare for stort et arbejde. På værelset med æblevæggen, lavede vi også gips og stuk loft, her brugte vi grunder og malede kun to gange.

• #19   27. nov 2008 det heder ikke grunner jonna, det hedder vævfylder, der er forskel

• morten h
    morten h Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 3
    #20   31. dec 2008 jeg arbejder som maler til dagligt og jeg har personligt aldrig nogensinde brugt Vævfylder til filt, der er spild af penge..
    Bare sørg for at brug en kvalitet maling/klæber måske fra flugger og lad vær med at gi for lidt maling på rullen : ) lige et andet fif : ) når i skal spartle, så gør det 3 gange og ikke kun to, og spartel lige så bred som en nomal håndspartel..
    det er så utroligt grimt hvis man bare kan skimten gipssamlingerne : )

Ps sæt da gipsen op på det loft i har nu, bare sørg for at det gamle loft sidder godt Skruet fast, ikke sømmet. gå det gamle loft efter med nogle skruer : )

hilsen morten

• #21   31. dec 2008 morten, har lige fået sat det op i min stue nu og fået malet helt færdigt, spartlede selv 3 gange da jeg helst ville undgå at se samlinger, så nu er det blevet helt plant uden synlige samlinger i hverken gipsplader eller filtbanerne smiley

• morten h
    morten h Tilmeldt:
    dec 2008

Følger: 1 Boliger: 1 Svar: 3
    #22   2. jan 2009 det er godt at høre : ) håber i bliver glade for det..
    hilsen morten

Kommentér på:
gips loft under eksisterende?

Annonce