{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.810 visninger | Oprettet:

Sandra N
Sandra N
Tilmeldt:
27. okt 2009
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11

Brændeovns varme i hele huset.. {{forumTopicSubject}}

Vi har en deeejlig brændeovn i stuen, men kunne godt tænke os at udnytte varmen lidt mere fra den, end kun i stuen, og få ført varmen rundt i resten af huset...

I huset er der et værelse lige op til stuen, det bliver faktisk ganske godt opvarmet af brændeovnen, men køkkenet (lige op af stuen) bliver ikke og værelset der er ved køkkenet, og gange på den anden side af køkkenet de rum får ingen varme fra brændeoven overhovedet...

Har hørt man kan få et rørsystem som får varmen rundt i huset.. men kan ikke rigtig finde andet end nogle opslag om det på nettet, nogle her inde der kan hjælpe mig og fortælle hvad det hedder ? og hvor man evt. kan finde priser på det ? smiley :)

Håber nogle kan hjælpe mig (:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Brændeovns varme i hele huset..
  • Sandra N
    Sandra N Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #3   6. maj 2012 Okay mange tak for hjælpen (: Smiler

  • #4   6. maj 2012 De der varmeflytningsanlæg gør ikke ret meget godt for indeklimaet i huset. Det aske og støv der er i området omkring en brændeovn bliver med sådan et anlæg spredt rundt i hele huset.
    Et rigtigt ventilationsanlæg er meget dyrere men også meget bedre.

    I det link til XL-byg står der også at du bør gøre dit hus utæt så der kommer frisk luft ind, jeg vil nu mene at det er hul i hovedet at lukke varmen ud af huset... Så hellere et ventilationsanlæg der giver frisk luft og bevarer varmen.


  • Sandra N
    Sandra N Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #5   6. maj 2012 Havde faktisk også bidt mærke i det med at man faktisk skal gøre sit hus utæt og vil jo også mene det er hul i hovedet at skal lukke varmen ud så vil det jo ik hjælpe meget..

    Sådan et ventilationsanlæg hvordan fungere det?
    vel ikke lige som sådan en aircondations varme ting smiley er ikke lige så inde i den slags smiley


  • #6   6. maj 2012 Ventilationsanlæg virker ved hjælp af en krydsveksler.

    Det luft der suges ud af huset kommer ind i krydsveksleren afgiver varmen til frisk luft som suges ind udefra dermed er det luft der blæses ind varmet op af det luft der blæses ud...


  • Sandra N
    Sandra N Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #7   6. maj 2012 Se det virker jo smart (: det må jeg lige prøve at undersøge lidt om smiley Mange tak for infoen.. virker meget smartere end at gøre huset utæt for at få en smuuule mere varme rundt som alligevel kan fise ud andre steder hih (:

  • #8   7. maj 2012 Ja ventilationsanlæg er smart men også en større investering...

  • Sandra N
    Sandra N Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
    #9   8. maj 2012 Ja men virker så til at det er det værd smiley Nu må vi lige se hvad vi finder på smiley

Kommentér på:
Brændeovns varme i hele huset..

Annonce