{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.036 visninger | Oprettet:

sikringer {{forumTopicSubject}}

nogen der ved hvilke str. sikringer der skal bruges til gruppen komfur køleskab ovn mikroovn...
det er fordi vi har overtaget et hus hvor der er 10 amp. sikringer i og springer en gang i mellem men i det gamle hus vi boede i før var der 16 amp i og de sprang aldrig.
køkkenet er lavet om i det nye hus her, elektrikker har sat det der nye hovedrelæer op. De har trukket nye kabler fra de kraft dåser der sad i køkkenet til de nye hvidevarer.

håber der er en der er klogere end mig........


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  sikringer
  • #1   18. aug 2008 du skalhave afvide af en elektrikker om ledningerne kan holde til ny sikring

  • #2   18. aug 2008 En sikring er som en glødepære, den bliver slidt og springer, hvor ofte den springer kommer an på hvor meget den bliver brugt, altså hvor meget strøm der løber igennem.

    Det kan være at en 10 amp sikring kan holde til 12 amp i starten, men det falder så over tid, og til sidst kan den ikke holde til måske 9 amp.

    montér et automat sikrings relæ, på 10 amp. Og hvis du kun trækker 9 amp, vil den aldrig slå ud.


  • #3   18. aug 2008 Foran ovn, kogeplade, mikroovn, opvasker burde der side en 16A 4 polet gruppe! jeg plejer og fordele dem på 2 stk 16A 4 polet grupper da nogen kogeplader trækker meget strøm.
    Men kan være elektrikeren har været doven, men du kan under alle omstændigheder smide en 13A sikring i uden og lave noget ulovligt.
    Hvis det er Automatsikringer du har skal du ringe til din Elektriker og få ham til at fordele belastningen ordentligt.
    Hilsen Elektrikeren


  • #4   18. aug 2008 den springer kun 1 sikring i den gruppe og det er komfur og ovn, det er trukket som sagt fra sån stor box med en masse ledninger... men jo bare prøve og ringe til elektrikker imorgen

  • #5   18. aug 2008 elektrikkeren --> jeg tror han var doven ham elektrikkeren. han skulle lave nye stikkontakter langs bordpladen, velvidende han havde tegninger over det nye køkken.. men den ignorede han total den tegning, han var jo den klogeste og satte dem i 3 cm under bordplade.. he he han blev træt af det

  • #6   18. aug 2008 Ja det var sgu ikke smart! Jeg laver ALDRIG el i et køkken uden tegninger, det vil altid gå galt uden.
    Nu har han vel sat min. 3 stikk i køkken som skal være disp til køkken grej og husk stikk i et køkken skal fordeles på 2 lysgrupper! Det er lovkrav så tjek lige op på ham "dovne elektriker".


  • #7   19. aug 2008 Hvad med sølvpapir? Det holder meget bedre end sikringer!!!!!
    RING NU TIL EN FAGMAND OG FÅ HAM TIL AT LAVE DET ORDENTLIGT!!!!!!!!!!!! Hvis du fusker og hytten brænder af, så kan du risikere at din forsikring ikke dækker en skid!
    MVH Frank


  • #8   20. aug 2008 hvor er du fra allan, min kæreste er trikker, han kunne kigge forbi hvis det var i århus, han er alligvel sygemeldt


Kommentér på:
sikringer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce