Sådan sælger man boliger i 2020

Sådan sælger man boliger i 2020

10. nov 2019

Dette er sponsoreret indhold

Når man skal sælge boliger i 2020, er der rigtig mange ting man skal tage højde for. Tiderne har nemlig ændret sig, og specielt det seneste årti har de store ejendomsmæglere rykket markant på marketingfronten. Det er sket med en større indsats med på det lokale, ved at engagere sig mere i det lokalområde filialerne operere i. Det lokale fokus fra ejendomsmæglerne, er dog ikke det eneste, der har ændret sig i den måde, der bliver solgt boliger på i vores i tid.


I 2020 kræver det også en know-how og en konkret strategi for markedsføringen. I dag er alle online, og det skal ejedomsmæglerne selvfølgelig også være. I denne artikel giver vi dig indblik i, hvordan man sælger boliger i 2020 - primært fra et online markedsføringsperspektiv. Vi går igennem de forskellige online marketing-værktøjer som f.eks. SEO og annoncering på sociale medier, ligesom vi fortæller om vigtigheden af denne indsats. Dernæst går vi i dybden med, hvorfor billeder og videoer er alt, når der skal sælges boliger online - ejendomssalg i dag er nemlig ikke blot at have adgang et digital kamera - der er meget mere i det. Sidst, men bestemt ikke mindst fortæller vi om, hvorfor det fysiske møde er det vigtigste, når handlen skal lukkes og salget gennemføres. Læs med, hvis du vil blive klogere på, hvordan man skal sælge en bolig i 2020.


Online Marketing - SEO, Paid Social og meget mere

Online marketing er blevet en af de bærende søjler i alle virksomheders markedsføringsstrategi. Hvis man skal klare sig på nogen som helst markeder, skal man være med online for at skabe en platform for sig selv. Det samme er tilfældet, når det kommer til at sælge boliger, hvor internettet er ofte er det første sted, hvor boligkøbere går hen og leder efter deres nye hjem. Ejendomsmæglere skal derfor være et skridt foran, når det kommer til at markedsføre sig, og det gøre via f.eks. søgemaskineoptimering, der hjælper dem til at rangere højere i Googles søgeresultater. Derudover kan der også vindes rigtig meget ved at gøre brug af annonceringer på sociale medier. Facebook og Instagram er nogle af de mest brugte annonceringsplatform for køb og salg af ejendomme, som mange ejendomsmælgere gør brug af.  


Billeder og video er alt - droner, 360 graders kameraer osv.

I dag er det ikke kun nødvendigt, at en salgsopstilling er en god tekst og et par billeder, hvis man vil vise boligen frem. Mange ejendomsmæglere gør brug af såkaldte 360 graders kameraer, for at give besøgende et bedre indtryk af huset. Derudover er drone-videoer også blevet exceptionelt populære, så man kan se de omkringliggende faciliteter, og se billedet fra helikopterperspektiv. Det giver en de besøgende på salgsopstillingen et bedre vurderingsgrundlag, når de skal beslutte hvilken bolig, der skal være deres nye hjem. 


Det fysiske møde er stadig det vigtigste

Man skal dog heller aldrig undervurdere vigtigheden af et åbent hus-arrangement eller en fremvisning af boligen. Det er i sidste ende her, de fleste købere beslutter sig, og derfor er dette også det vigtigste møde.



Følg og få notifikationer ved næste blogindlæg


Annonce