{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.501 visninger | Oprettet:

Nogle der ved, hvor der findes tegninger af lejlighed (rør) {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg købte min andelslejlighed i 2010, der var ingen radiatore sat op, fik afvide, af sælger, at en olie radiator kunne varme det hele op, fik også fremlagt regninger fra DONG, hvor hun betalte omkring 1100,- hver 3. måned.
Har nu siddet 2 vintre i min lejlighed, og måtte få en ekstra olie radiator, har kunne holde MAX. 11 grader! Derudover, er min regning fra DONG steget til 3500,- hver 3. måned.
I foreningen, er vi blevet enige om, at de skal betale udgiften til, at få radiatore op i de 2 lejligheder der mangler, da de godkendte noget uloveligt, dengang i 2004, da de blev fjernet.

MEN jeg kan ikke indhente tilbud, da jeg ikke ved hvor rørene ligger (ham der fjernede radiatorene dengang, siger de stadig ligger i væggen, men vi kan ikke få fat på ham), så før jeg kan få et tilbud, vil VVS'erne lave huller i væggen, og tage kamera ind for, at lede efter dem, dette vil jeg helst undgå, da jeg selv skal dække hullerne til igen bageter.

Mit spørgsmål er så, kan man finde tegninger over hvor rørene ligger i lejligheden et sted?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle der ved, hvor der findes tegninger af lejlighed (rør)
  • Mægleren !
    Mægleren ! Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Svar: 90
    #1   26. jul 2012 Hvornår er bygningen opført? Såfremt det er i nyere tid, er der god sansynlighed for, at der ligger tegninger hos kommunen.

    De kan skaffes gratis, ved at kontakte dem.


  • #2   26. jul 2012 Tak for svar smiley Bygningen er opført i 1900, så det er en gammel bygning.
    Min lejlighed hang sammen med naboens, men er renoveret, og lavet til to lejligheder i 2004.


  • #4   26. jul 2012 Der er sikkert givet en form for byggetilladelse, til at splitte den ene lejlighed op i 2 i 2004, så som Mægleren ! har nævnt, kommunen ..... teknisk forvaltning ;o)

  • #5   26. jul 2012 Hvad er det du betaler til DONG - er det strøm ?

  • #6   26. jul 2012 Det er nogle fuskere der har revoveret lejligheden, fik jeg afvide efter jeg var flyttet ind, derfor blev det godkendt uloveligt, da de gerne ville af med de mennesker der boede her dengang.
    Har også fundet ud af, at sælger slet ikke boede her, så derfor det lave el forbrug. Hun boede her dog et halvt år, før jeg flyttede ind, da der var svamp i kærestens lejlighed - jeg flyttede ind 1/9 - 2010.

    Ham VVS'eren jeg havde ude i dag, ville lave nogle huller, ca. 10 cm. i diameter i væggen, kigge ind med et kamera, og måske være heldig, at finde nogle rør. Jeg er bare ikke int. i, at få lavet sådan nogle huller flere steder i væggene i forskellige rum, hvis det kan undgåes, da jeg selv skal "lappe" dem.


  • #7   26. jul 2012 Jeg har snakket med kommunen, da jeg skulle høre, om de har tegninger over rørene udenfor (der står fyr i vinhandleren ved siden af), da jeg gerne vil have fyr herovre, i stedet for et nyt der kommer til, at stå i vinhandleren.

    Ja, de 3500,- er til DONG. Derudover fik jeg en ekstra regning på over 9500,- Slet ikke det jeg havde forventet, da jeg skrev under på lejligheden. Troede på sælger, hvilket var en stor fejl. Ejendomsmælgeren der var tilknyttet, er stoppet, men sagen er nu taget op igen.


  • #8   26. jul 2012 Øv, hvor surt, at de har snydt dig på den måde. Med de oliepriser der er idag, kan det så ikke betale sig for dig, at få en varmepumpe ?

  • #9   26. jul 2012 Ja, jeg er ret skuffet.. Men nu også lidt over advokaten, da der ikke var ret godt styr på papirene i foreningen (håbede på, at det ville blive bedre, efter vi gik fra dem, men kort efter, flyttede der en ny formand ind).
    Jeg har tænkt på det, men jeg ved ikke, om jeg kan få tilladelse til det.
    Er på kontanthjælp, så jeg har heller ikke pengene til det smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #10   26. jul 2012 kan man eje en lejlighed på bistand ?
    er det en ejer , andels , leje ?
    har der ikke været advokat indover ?
    har du ikke nogen i din familie / omgangskreds der kan vejlede dig ?
    det virker som om dine problemer med den lejlighed ,er noget større end det kan klares på et forum ?
    de par huller er dit mindste problem .


  • #11   27. jul 2012 michael b

    Der er noget med at man godt kan få bistand selvom man ejer, hvis der ikke er nogen værdi i ejendommen.. Det er noget der er ændre for ikke så længe siden, fordi der ellers ville være for mange der skulle til at sælge med STORT tab..


  • #12   27. jul 2012 Micheal B - det står jo i allerførste indlæg, at det er en andelslejlighed !!!!
    Hvis det er dyrere for kommunen at genhuse folk i et almenyttigt boligselskab, så kan de godt vurdere at det er billigst, at folk bliver boende i en andel.

    Josefine G - jeg syntes det virker som om, du roder de forskellige adf. sammen i foreningen. Formanden er formand for foreningen, advokaten administrerer foreningens interesser, og sørger (forhåbentlig) for at alt går efter lovgivningen
    Har du sat dig ind i, hvordan sådan en forening fungerer .... læst vedtægterne for den forening du bor i???

    Du skriver: <i>...kort efter flyttede en ny formand ind...</i> Kort efter hvad ?
    En formand for en andelsboligforening, skal vælges på en generalforsamling, og fra flytter formanden i sin valgperiode, så er det ikke køber af hans lejlighed, der bliver ny formand, men én af de andre bestyrelsesmedlemmer. Er det ikke sådan det er foregået ?

    Hvor mange andelshavere består Jeres forening af ?
    Hvad har bestyrelsen rådet dig til at gøre ?
    Hvis du ikke har råd til, at få lappet nogle få huller, har du så råd til at betale VVSen der laver dem ? Han er jo heller ikke gratis, hvem har du forestillet dig, skal betale ham ? Det er jo dig, hvis du rekvirerer arbejdet !!!

    Hvis der er lavet ulovlige arbejder, som ikke er godkendt, så vil sælger kunne blive hængt op på det.
    Prøv at undersøge, om der er form for gratis retshjælp/advokatbistand i det område du bor i. For jeg syntes, som Michael, at det lyder langt mere kompliceret til, at et svar i et forum kan være brugbart.



  • #13   27. jul 2012 Michael: Det er en andel. Og nej, man må ikke have en formue på over 10.000,- når man er på bistand, hvis man er alene. Men min lejlighed har jeg købt for min men erstatning, som ikke bliver talt med i min formue.

    Der har været advokat ind over.

    Min mor bor selv i en andel bolig, men der er styr på alt, og når man får fremlagt et budget over el regningerne sælger har betalt, havde vi ingen skrubler over, at tro på¨det.

    Tråden jeg oprettede, var for, at finde svar på, hvor man kan finde tegninger over rørene i ens lejlighed smiley

    Derudover har jeg fundet ud af, at det er noget rod her i andelsforeningen, og der ikke er styr på noget, men jeg prøver, at sætte mig ind i tingene, og fortælle de andre det, da der for ikke så lang tid siden flyttede en ny formand ind, som ikke ved ret meget.


  • #14   27. jul 2012 Smydi: Jeg flyttede hertil fra en anden kommune, hvor jeg også var på kontanthjælp, jeg ville gerne sætte min erstatning i noget fornuftigt, og ikke bare smide dem væk på ingenting. Derudover kunne jeg heller ikke finde en k´lejerbolig til under 5000,- om måneden.

    Jeg har læst vedtægterne for andelsforeningen, men der er INGEN i foreningen der følger dem til punkt og prikke.
    Formanden har ALDRIG boet i andel før, og har ikke forstand på det, men vil bare bruge hele vores friværdi på, at få huset top tunet, fordi han er flov over, at have gæster på besøg (huset er fra 1900, og blev renoveret i 86), det synes jeg bestemt ikke om, da stort set alle tingene sagtens kan vente, så man kan spare op til dem.

    Der er ingen advokat i foreningen, da det ville blive for dyrt.
    Den gamle formand laver lige pt regnskab for os.

    Der kom en ny formand, kort eter jeg flyttede ind. Nej, jeg ved godt, at formands posten ikke bliver overtaget af den nye køber af formandens lejlighed.
    Det blev aftalt på et møde.
    Jeg har ikke viden, mod og lyst til, at være formand, min nabo vil gerne sælge, og har heller ikke lyst til at være formand, min overbo er en party abe, og har ikke styr på noget, og han ønsker heller ikke, at være formand.

    Foreningen består kun af 4 andelshavere, så det er en meget lille forening.
    Formanden sagde i Aug. sidste år, at der var blevet godkendt noget ulovligt i sin tid (da radiatorene blev fjernet), derfor ville de stå for udgifterne til, at få sat nye radiatore op, derudover sagde han så også, at de ville betale det ekstra vi havde brugt på, at varme lejligheden op. Sidste møde vi havde, forlangede vi så de radiatore sat op, men det måtte vi selv betale mente han, vi konfronterede ham med det han havde sagt, men i følge ham, mindes han ikke, at have sagt det...

    Jeg er i gang med, at finde gratis retshjælp, da jeg er ked af, at have købt min lejlighed på falske oplysninger + jeg vil høre, hvad jeg kan stille op.

    Linker lige til en anden tråd jeg har oprettet, da der ikke er kommet svar der, og der står en bedre beskrivelse af tingene.


  • kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #16   30. jul 2012 Hvis jeg var dig ville jeg sætte mig ned og lede efter noget gratis advokat hjælp, det findes der i de fleste kommuner, og så ham/hende til at gå tingene igennem!.

    Jeg har lidt svært ved at se hvordan formanden vil have renoveret hele ejendommen når de har problemer med at få deres eget fyr?..

    Alt i alt er det vist noget rod du har fået dig her. og efter min mening er der kun 1 vej. og det er via advokat. vi kan ikke rådgive dig ordenligt herinde, da det er en større og indviklet sag!

    Hvis lejligheden er renoveret ulovligt (der kan heller ikke godkendes noget som er ulovligt!!) så skal du efter sælger af lejligheden!. såfremt den person ikke har oplyst dig herom.


  • #17   30. jul 2012 Der er gratis advoktat hjælp her i kommunen d. 13. August, så der tager jeg og min mor op.

    Formanden tænker kun på sig selv, og er pinlig over, at invitere gæster, når huset, trappe tårnet og gården ser ud som det gør.
    Jeg har snart boet her i 2 år, og jo, det er da ikke det kønneste, men man kan leve med det, til der er råd til det, da det ikke er livsnødvendigt til, at lave det smiley

    Ja, jeg er også ked af, at jeg har købt den, men som sagt, fik jeg fremlagt noget med falske oplysninger, så hverken min mor eller jeg havde mulighed for, at undre os over det, da advokaten sagde god for det.
    Min farfar får også alle papirene, så han kan hjælpe mig (han er selv formand for nogle andelsforeninger inde i Kbh).

    Jeg er den 3. ejer af lejligheden siden den blev renoveret, så jeg kan ikke få fat i ham der har renoveret den.
    Hvis jeg nu fik fat i ham der renoverede den, kan han så ikke ligge sag an mod foreningen, da de har godkendt det?


  • kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #18   30. jul 2012 Du skal have fat i den person du har købt det af! hvis de (bevidst) har givet dig falske oplysninger er det dem, der hænger på den. så må de går længere tilbage med det!.

  • #19   31. jul 2012 Nu kan formanden ikke alene bestemme - i er 4 andelshavere, og ejer hver iær en vis procentdel af ejendommen.
    Det muligt, at formanden er pinligt berørt, men det er altså ikke nok til, at han "bare kan afgøre" hvad der skal ske.

    Jeg syntes det lyder rigtigt fornuftigt, at du og din mor, går i den gratis advokathjælp.


  • #20   1. aug 2012 Smydi: Problemet er bare, at han er ret stædig, og får de andre 2 med på den. Han regner med ca. tal, og sætter lånet efter det, han indhenter kun 1 tilbud på de forskelige ting som han vil have lavet. De tilbud han får, er "billige", dog er firmaerne ikke medlem af nogen garanti ordning, så der er ingen garanti på tingene, hvilket jeg er imod.
    Min nabo troede, at det var for sjov, at formanden sagde, at han var flov over, at have besøgende, men det er det altså ikke. Han var også ret skuffet over, at den ene gik imod, at gården blev lavet i år.

    Jeg håber, at jeg kan blive klogere, når der kommer en advokats svar på sagen, og at formanden så ville lytte lidt mere.


  • #21   23. aug 2012 Der er helt sikkert ikke nogle tegninger af dine vvs installationer noget som helst sted! Der er kun en fremgangsmåde og det er at spore dem med et elektrisk apparat eller at bore nogle søgehuller.

    Hvis du er heldig at finde nogle gamle tegninger af installationen, så er det principtegninger du ikke kan bruge til noget alligevel.

    Held og lykke - Frank


  • #22   24. aug 2012 Jeg har fået tegninger, og der er fundet rør i min nabos lejlighed (som har været en stor sammen med min engang), vi skal have pillet lofter ned i alle rum, så vi kan komme til rørene + der skal trækkes rør til min stue.

    Jeg har fået advokat på sagen, så der bliver taget godt hånd om det smiley


  • #23   27. aug 2012 Kanon - pøjpøj med det....

  • #24   27. aug 2012 Tak for det, og tak for hjælpen.

    Vi kunne desværre ikke blive enige på sidste møde, om det var vigtigst med varme til os, eller få lavet gården + en del andre ikke livsnødvendige ting. Så jeg måtte få fat i en, der kunne få sat gang i det, da jeg ikke vil sidde en vinter til uden varme.


Kommentér på:
Nogle der ved, hvor der findes tegninger af lejlighed (rør)

Annonce