{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.905 visninger | Oprettet:

Jacob P
Jacob P
Tilmeldt:
20. mar 2011
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18

Gulv + loft i garage? {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg skal til at bygge min murede carport om til en større lukket garage... Carporten er ca. 20m2 og så vælter jeg en mur ind til mit hobbyrum så det bliver 30m2.

Jeg har fundet port, og materialer til at lukke carporten, men hvad for noget gulv kan anbefales?

Lige nu er gulvet i beton, så har tænkt på at male det, men tænker lidt at det kunne være fedt med noget eksklusivt, enten gulv i træ-look, eller skakternet. Men det kan vel ikke holde til det? Har i nogen ideer?

Har også overvejet klinker, men hvis der kommer olie i fugerne, bliver det vel aldrig pænt igen?

Mht. loftet har jeg overvejet troltex, men er der andet der er billigere, som kan anbefales?

På forhånd tak...


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulv + loft i garage?
  • #1   22. jan 2012 Troltex lyder som en fornuftig løsning.

    - Du kan give gulvet epoxy maling - simpelthen få gulvet jævnet ud og så en spand af det.


    Rigtig flot resultat


  • #3   22. jan 2012 Jeg ville også give gulvet en gang epoxy maling smiley Sigma Shield 420 Multiguard eller en SigmaCover 456, det er dem vi bruger i professionelle værksteder smiley

  • #4   23. jan 2012 Hej Jakob.

    Jeg ville også vælge troltekt plader, selvom det formentligt ikke er det billigste produkt, men hvis du skal bruge garagen til værksted, så vil troldtekten være gunstig for støjnivaeuet/resonansen, når der arbejdes i rummet.

    Til gulvet ville jeg bruge epoxy som andre skriver eller klinker i højste slidklasse. Pyt da med at fugerne bliver mørke, det er en garage og ikke en altertavle ;o)

    mvh Frank


  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #5   23. jan 2012 Tak for svarene indtil videre... Tror det bliver troltex loft... Det ser også fedt ud til et værksted / garage, og det er åbenbart billigere end jeg havde forventet...

    Hvordan er fremgangsmåden for epoxy maling? Beton gulvet der er der nu, har nogle oliepletter, men hvad skal jeg gøre ved det? Kan jeg bare spartle gulvet ovenpå det, eller hvordan fjerner jeg det?

    Frank: Mht. at det er et værksted / garage, så er det jo også mit hygge / lege-rum... smiley Så det må skam godt være pænt, også når man skal holde fest eller lign. Så kan man holde det derude...


  • #6   24. jan 2012 Hej Jakob, jeg er med på at det godt må være pænt og nemt at gøre rent, men det er jo ikke en tv-stue du spørger til og jeg tror ikke din fest bliver ødelagt af at der er lidt farveforskel på dine klinkefuger ;o)

    Hvis du vælger klinkeløsningen (sort/hvid skaktern) kan du vælge sorte fuger, så ses evt misfarvningen næsten ikke.

    Held og lykke med projektet - Frank


  • #7   28. jan 2012 Jeg har klinker i mit værksted, det har jeg ikke fortrudt et sekund.

    Glad for at jeg ikke valgte (dyr) epoxy...


Kommentér på:
Gulv + loft i garage?

Annonce