{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.656 visninger | Oprettet:

Dennis P
Dennis P
Tilmeldt:
17. jul 2008
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59

Spørgsmål til Jord v. landejndom. {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Har alle dage boet i byen, men vi har et brændende ønske om et nedlagt landbrug.
Nu har vi så fundet stedet vi går og overvejer, og så er det så by boens spørgsmål kommer:

Til huset, som er reg. som nedlagt land ejndom, høre ca. 9 Ha. jord, delvis udlagt i et par ha ager jord, og ellers i skov og eng.
Hvad kan man gøre med denne jord for at få den bedste udnyttelse, rent økonomisk. Har ingen interesse i at dyrke, eller vedligehold jorden, blot at nedbringe den egentlige pris, ved efterfølgende salg, udlejning, støtte etc, da vores ønske om bolig på landet begrundes i vort erhverv, hvor pladsen kunne være rart, og så hyggen ved landet omkring sig smiley

Håber nogen ved mere end os omkring emnet, og at de vil dele deres viden med os!

På forhånd tak.

Mvh.
Dennis


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til Jord v. landejndom.
  • * ebr *
    * ebr * Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 14
    #1   24. aug 2008 I kan bortforpagte den del af jorden der kan dyrkes,
    leje engen ud til græsning
    og leje jagten ud.

    i kan da få en lille smule ind på den måde,priseerne afhænger alt efter hvor i landet i bor, og hvordan arealer er fordelt, hvilke rettigeheder der følger med osv.


  • #2   24. aug 2008 I kan anlægge en gammel smuk BAROK have.. Med streng symmetri efter datidens standarter. Kunne være virkelig fedt. Måske med tiden tage entré for folk kunne se Danmarks fedeste barokhave..

    Ligger jorden i midten foran / bagved jeres ejendom?


  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #3   24. aug 2008 danmarks fedeste barokhave ligger i hillerød ved slottet. alene de små buksbomhække koster over ½ mio. om året at klippe så tvivler på en privathave kan blive danmarks flotteste smiley

  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #4   24. aug 2008 (link fjernet)

  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #5   24. aug 2008 (link fjernet)

  • #6   24. aug 2008 Så Danmarks smukkeste PRIVATE barokhave.

  • #7   24. aug 2008 Kender jo så udmærket slotshaven. Jeg er jo fra Hillerød.

    Ja, det er svimlende beløber man idag skal betale for "ingenting". Så er jeg nu ret tilfreds med alle mine egne grønne arealer osv. Taget mit budget i betragtning. smiley

    Men det holder jeg jo også så lavt så muligt, ved at vælge "fornuftige" løsninger frem for mindre fornuftige.


  • #8   24. aug 2008 Enig der. Jeg har også et par ha park omkring residensen. Selvfølgelig tager det noget tid at holde sådan noget, men det er da en lille indsats ved siden af hvad det koster at have folk gående til det.

  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #9   24. aug 2008 Har desværre ikke tiden til at passe mere end en normal have, derfor jeg ikke ønsker at beholde jorden

Kommentér på:
Spørgsmål til Jord v. landejndom.

Annonce