{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.620 visninger | Oprettet:

Manglende isolering af varmerør?? {{forumTopicSubject}}

Efter en renovering af afløbssystem m.v. i bryggers i marts i år har jeg en til vished grænsende mistanke om at til-og fraløbsrørene til gasfyret ikke blev ikke blev isoleret af håndværkerne inden pålægning af beton og lægning af nyt flisegulv. Min mistanke er begrundet i det faktum at gulvet over rørene bliver mærkbart varmere end det øvrige gulv -nærmest som om der er gulvvarme - og jeg mener ikke ikke det var tilfældet før renovering. Rørene ligger ca 30 cm nede i betonen i en strækning på ca 3 meter og det er ikke den varme der afgives i rummet, der bekymrer mig, men det der afgives til den bare jord, som er lige under rørene. Jeg har forelagt min mistanke for entreprenøren, som blot henviser til at mureren hævder at rørene er ligeså godt isoleret som før, så det er jo påstand mod påstand og ligefrem bryde gulvet op for at at få vished er nok lige drastisk nok. Jeg er ikke nogen kværulant og vil ikke forfølge sagen, hvis gasforbruget ikke stiger mærkbart men det er jo svært at afgøre før efter næste fyringssæson. Mine spørgsmål til forummet lyder således:

1. Bør guilvets overflade blive mærkbart varmere såfremt rørene er korrekt isoleret?

2. Såfremt rørene ikke er isolerede på de 3 meter er det ekstra varmetab da af bagatelagtig karakter - eller?
På forhånd tak
JJ


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Manglende isolering af varmerør??
  • #1   30. jun 2010 Hvem har dog lavet det?
    Min kæreste som er isolatør siger at det ikke kan være lavet korrekt, da man ikke skal kunne mærke varmen på gulvet efter korrekt isolering af rørene.


Kommentér på:
Manglende isolering af varmerør??

Annonce