{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.322 visninger | Oprettet:

Spørgsmål til Venus Fluefænger (stuepl {{forumTopicSubject}}

*(Stueplante)

Der var ikke lige en kategori for stueplanterne, så spørger lige her smiley

Jeg havde som teenager sådan en, som fik alm. postevand, og levede fint af de fluer der var, indtil en stor spyflue kom og gik i fælden, det kunne den ikke klare..

Jeg havde i fredags så besøg af min mor, og vi tog en tur i Tantes Have her i Fredericia da vi skulle hente noget pottemuld, og jeg fik øje på sådan en igen, min mor ville så give den til mig i gave, og jeg takkede ja..

Jeg har så ompottet den, da den stod i en meget lille potte..

Jeg får så først efter ompotningen læst på den der lille papdims, hvor der blandt andet står den ikke må få alm. postevand.

Det har den fået, det står også den skal have spagnum jord, og det ved jeg ikke lige om den jord jeg har er, men tvivler på det (Det skal dog siges at den også fik sit jord fra den gamle potte med ned i den nye, og så med nyt jord udenom..)

Kan jeg allerede ha ødelagt planten?

Passer det at den ikke kan tåle postevand? Jeg bor i lejlighed og har ikke mulighed for at samle regnvand ind, hvad skal man så give den?

Og hvis man ingen fluer har (endnu) må man så give den råt oksekød, pålæg eller lign?

Må de evt. få tørret melorme?

Jeg læste et sted noget om den kunne have svært ved at overleve vinteren, gælder det også når den er i en lejlighed og står i et vindue? (ja ja jeg ved godt det ikke er vinter mere :))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spørgsmål til Venus Fluefænger (stuepl
  • #1   27. mar 2011 Jeg slog lige op i min plantebog, hvor der står:

    Hold den helst uden for meget sollys, og i fugtige omgivelser. Det er rigtigt at den ikke må vandes med postevand, da saltene og kalken gør at Venus med tiden dør. Brug i stedet regnvand eller destilleret vand (kan købed på apoteket for ca. 30,- for en liter).
    Jorden skal altid være fugtig - ved at underskålen fyldes med vand dagligt. Underskålen bør være stor, da det øger fugtigheden for plantens miljø.

    Hvis Venus foodres med råt kød og lignende, risikerer du at rødderne rådner. Men det er heller ikke nødvendigt at fodre den. Den kan nøjes med bare 3 fluer (eller lign) om måneden,.

    Og så har den brug for at gå i dvale om vinteren. Placer den køligt (5-10 grader), hold den lidt fugtig og kun en anelse sollys. Eller du kan sætte den i køleskabet fra efteråret og max 3 måneder fem, så har den fået sin dvale :o)

    Sjov fætter, dén Venus ;o)



  • #2   27. mar 2011 Hmm det er da lidt forvirrende at nogle steder står der direkte solskin, og andre steder skal den kun stå i det lidt XD

    Hvad så hvis der ikke er nogen fluer?


  • #3   27. mar 2011 Så må du ud med et inseltnet ;o)
    Ej, jeg ved det faktisk ikke?


  • #4   28. mar 2011 Find en grisestald... så kan du få alle de fluer du mangler smiley

  • #5   2. apr 2011 hihi, ja det er rigtigt smiley

    Godt de kun skal have en gang i måneden ca. XD



Kommentér på:
Spørgsmål til Venus Fluefænger (stuepl

Annonce