{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.459 visninger | Oprettet:

Hvad koster det at tilbygge {{forumTopicSubject}}

Fruen og jeg har igennem længere tid overvejet et salg får at komme til lidt flere m2. Men viber faktisk ret glade for vores beliggenhed og vil hellere blive faktisk.
Vi bor i et etplans parcel hus og vil egentlig blot bygge en vinkel på som skal gøre stueren større og med et enkelt værelse.
Dvs det er ikke køkken eller bad.
Vi har entreprenør i nærfamilien, så prisen på ham kan tilbage betales i malerarbejde osv osv:).
Der er tale om en vinkel der ialt hedder 44m2


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad koster det at tilbygge
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   18. aug 2017 det er helt umuligt at svare på da det afhænger helt af hvor meget du laver selv, materialevalg, placering af huset (hvor i DK), valg af håndværkere osv.

    Færdigt fundament koster typisk 1000,- pr. m2 og dertil kommer bygningen oveni.


  • #2   18. aug 2017 Det er Vestsjælland (tæt på slagels). Huset nu er beton elementer med en mursten på.
    Det skal være udvidelse af stue og et enkelt værelse. Gipslofter og parket gulv jeg selv køber.
    Jeg laver selv lofter vægge og gulve.
    Jeg har brug for håndværker til fundament (som familiemedlem klarer), en murer til murene og så en tømrer til at lave tag


  • Mads J
    Mads J Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 13 Svar: 3
    #3   21. aug 2017 Jeg vil sige at det kan laves for 3000,- pr. kvadratmeter, hvis man vælger gennemsnits materialer. Det vil sige ikke det helt billige, men heller ikke det dyreste.

    Med venlig hilsen,
    Mads Jensen
    www.Performance-Parts.dk


  • #4   21. aug 2017 Mads j - bum, det var ellers en skarp pris:).
    Også med de opridsede "forventninger"?


  • Kim  J
    Kim J Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #5   7. nov 2017 Det er som udgangspunkt billigere at lave en tilbygning i en af siderne på huset end ovenpå huset. Det skyldes at det ofte betyder ændring af tagkonstruktionen og isolering osv. Det kan givet en øget udgift.

    Hvis du eksempelvis går med planer om at lave store udvidelser, så kan det fra et økonomisk perspektiv, være en bedre ide at udvide med en 1 sal. Skal dit tag under alle omstændigheder skiftes, så får I endnu en økonomisk gevinst. Har I derimod ikke behov for så meget ekstra plads – men blot ønsker en tilbygning med blot et par ekstra værelser eller lignende – kan det som regel bedre betale sig at bygge til, i grundplan.

    Som udgangspunkt koster det 15-22.000 kr. pr. m2 at bygge stuer og værelser. Skal der imod installeres badeværelse eller køkken, vil det give anledning til en højere kvadratmeter-pris.

    med venlig hilsen

    Kim Jensen
    https://kbh-murer.dk/


  • Nikolaj H
    Nikolaj H Tilmeldt:
    mar 2018

    Følger: 13 Svar: 3
    #6   13. mar 2018 Jeg vil foreslå at du forhører dig hos et par forskellige håndværkere. På den måde kan du få et par tilbud, og herefter vælge den du mener er bedst til prisen, samt den som du føler vil kunne yde det bedste stykke arbejde.
    Jeg har selv benyttet mig af http://www.vintherbyg.dk/ og https://do-mo.dk/ og har været meget tilfreds med begge.


Kommentér på:
Hvad koster det at tilbygge

Annonce