{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.040 visninger | Oprettet:

Mikkel 2
Mikkel 2
Tilmeldt:
19. okt 2008
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hvad er en Andelsbolig? {{forumTopicSubject}}

Hey jeg er en dreng på 20år som gerne vil købe et hus også kiggede jeg på www.boligsiden.dk

også faldt jeg over noget der hed Andelsbolig og hvad er lige det? Synes nemlig det er underligt en ny byggeri fra 2008 på 96m2 som er tip top inden i helt nyt over alt

Hvorfor koster det kun 275.000kr?

Og er det dumt at købe en Andelsbolig? Og er de kun til gamle mennesker smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er en Andelsbolig?
  • Mikkel 2
    Mikkel 2 Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #1   19. okt 2008 Hm

  • #2   19. okt 2008 Så vidt jeg har forstået det er en andelsbolig hvor du køber en andel i boligen (i dit tilfælde 275.000 kr) og så skal man betale husleje som, somregel ligger på 5-8000 kr pr mdr.

  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 102
  • Mikkel 2
    Mikkel 2 Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   19. okt 2008 tak for hjælpen begge to,

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #5   19. okt 2008 Som Kristian siger, du køber en andel i boligen og betaler derefter et beløb til fælles udgifter. 5-8000 kr. er nu lige højt nok sat tror jeg. Det svinger lige fra 800 til ?? Alt efter boligens størrelse og hvad de samlede fællesudgifter beløber sig på hvert år.

    Det er ikke nogen dårlig idé at købe en andelsbolig vil jeg mene. Man skal være obs på at man som sagt kun køber rettigheden til at bo der, dvs. jeg tror ikke at du må rykke en væk ned eller lave voldsomt om inde i huset. Så skal du nok spørge en bestyrelse eller noget i den retning.


  • Christian M
    Christian M Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 105
    #6   19. okt 2008 En andelsforening køber en bygning og stifter en andelsforening. Du betaler et indskud og får del gengæld en brugsret til en lejlighed.
    Samtidig skal du betale en boligafgift (det som nogle kalder husleje, men det kunne ikke være mere forkert) som dækker fællesudgifter og afrag på fælles lån i foreningen.

    Når du kigger på en andelsbolig skal du både kigge på indskud og boligafgiften. den du har kigget på har uden tvivl en meget høj boligafgift, for der er selvfølgelig ikke nogen der giver en bolig væk til 275.000kr...

    Når du søger på boligsiden skal du derfor huske at kigge på det hele.

    Som regel kan du lave alle de ændringer du vil i en andelsbolig. Større ændringer skal man som regel have tilladelse til af bestyrelsen, men de modsætter sig som regel kun hvis det er til stor gene for resten af beboerne eller disederet ulovligt.


  • Rikke T
    Rikke T Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 12
    #7   20. okt 2008 mikkel 2 - Du kan da købe min andelsbolig smiley

Kommentér på:
Hvad er en Andelsbolig?

Annonce