{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.717 visninger | Oprettet:

Til jer med træpillefyr.! {{forumTopicSubject}}

Hej,,

Lige pt. har vi oliefyr som vores varme kilde...
vi har et hus på 155 m2 og der er både radiator og gulvarme.
Vi bruger for mellem 20000 - 30000 kr i olie om året alt efter hvor hård en vinter det er..

Så min mand og jeg er begyndt at snakke meget om at skaffe os et træpillefyr..

Så vi har lige nogle spørgsmål til jer med træpille fyr.

- Hvor stort er jeres hus.?
- Er det kun radiator eller er der også gulvvarme.?
- Hvor mange tons træpiller køber i om året.?
- Og hvad koster det ?

Vi håber der er nogen som vil svare så vi kan lave et regnestykke som vi kan fremlægge for banken så vi kan vise dem hvad vi ca, ville komme til at spare om året på varme.

M.V.H:


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Til jer med træpillefyr.!
  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #1   27. sep 2012 Vi har 129kvm og både rum med gulvvarme og nogle med radiator
    Vi har dog kun haft det i en månedes tid så kan desværre ikke hjælpe, men vi er blevet vurderet til at skulle bruge ca 4 til max 5ton da vi før havde et olie forbrug på 14-1600l...


  • Martin S
    Martin S Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 7
    #2   27. sep 2012 Gå ud fra 25.000,- om året, 11 kr literen så er det 2272 Liter om året.
    omregnet giver det ca 5 tons piller af 1600 kr, det er så 8000 kr om året i varme.

    dette regnestykke er lavt regnet da man næppe kan få olien til 11 kr og pillerne kan man godt få lidt billigere samt forbruget sat til de 25.000 kr.

    i kan nøjes med et træpillefyr på ca 16 KW sådan et som det her er en god mellemvej mellem det bedste samt det billigste. (link fjernet)


  • #3   27. sep 2012 Det er faktisk også lige præcis det træpillefyr vi vil købe..
    Og mange tak.. havde selv lavet et regne stykke der ca svarede til det samme. Så nu går turen i banken i morgen.. for det er mange penge at spare om året smiley


  • #4   28. sep 2012 164 m2. Hus fra 1919

    Kun radiatore.

    Jeg har brugt lidt under 1 ton det sidste halve år. Så regner med at jeg max skal bruge 5 ton om året.

    Jeg vil heller gi lidt mere også købe et ekoheat. http://www.ekopower.dk/index.php?option=com_content&view=section&layout=blog&id=4&Itemid=8&lang=da

    Det er selvrensende og er et at de anlæg der har bedst ydelse på marked. smiley


  • #5   28. sep 2012 okay tak,.. så må jeg fremlægge begge for banken og se hvad de siger smiley

  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #6   28. sep 2012 Vi har købt vores biomax16 ved vvs-eksperten i videbæk.. vi handler ALDRIG der igen..
    Gentagende fejl fra deres side og mangler i produkter hvor vi har måtte køre frem og tilbage og da vi havde brugt over 35.000 der sagde jeg ved det sidste jeg skulle have "nu må du give mig en go pris på det sidste" (til 2100kr) og svaret var "nej det kan vi ikke"

    Oven i det måtte vores skorsten tages ned og sættes anderledes da råd fra vvs-eksperten IKKE var lovligt..


  • #7   28. sep 2012 nu køber vi så kun selve fyret og kassen hos dem.. resten klare vi selv da vores nabo er vvs'er og han har alt der skal bruges og sætter den til for os.. og min far er RIGTIG jyde.. så det er ham der kører ud og handler for os.. han har endnu ikke prøvet IKKE at fået sin vilje når han er begyndt at prutte om priser og de ved det godt ved VVS eksperten i Esbjerg for der har han handlet flere gange.. smiley

  • #8   28. sep 2012 Et 10 kw fyr er rigeligt til jeres hus.

    Jeg syntes stadig i skal komme ud og se et ekoheat der er i drift inden i beslutter jer for at købe ved VVS eksperten. I kan sikkert finde en bruger der har et tæt på jer inde på stokerpro.dk . I kan lige så godt lave en bruger hvis i er på vej ind i stoker verden. smiley


  • #9   28. sep 2012 okay går lige der ind og tjekker smiley

  • bjarke t
    bjarke t Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 46
    #10   29. sep 2012 Vi har også lige monteret pillefyr 177 m2 og haå både gulvvarme og radiatorer og har brugt ca 3,5 ton siden dec.

    Ang fyr så har vi ikke hørt mange rosende ord omkring vvs-ekspertens fyr og ang str. er 10 kw rigeligt vores kører kun en ydelse på 38-45 % selvfølgelig højere efter varm vands behov. Der er flere der siger et pillefyr må hellere være for lille end for stort ved ikke om der er hold det....


  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #11   29. sep 2012 Hvis i står og skal have en ny cirkulationspumpe har jeg en i kan købe.. smiley

  • #13   30. sep 2012 Bjarke. Det er rigtig nok et fyr heller skal være for lille end for stort. smiley

  • #15   14. okt 2012 Så køber man dem vel bare i udlandet smiley

  • Mac & Kiki .
    Mac & Kiki . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 10 Svar: 101
    #16   14. okt 2012 Endnu en grund til at køre en smut til tyskland..
    Oven i det så skal vi bare købe 60flasker sodavand så har det betalt turen derned fra Herning og hjem


  • #18   14. okt 2012 Jeg har hørt det bliver 200 kr pr ton. Men er ikke sikker.

  • #19   15. okt 2012 Vi har en kammerat der henter forvogn og hænger fyldt med træpiller fra tyskland eller sverige til ham selv. hvor vi så arrangere at vi lige køber 9 ton af dem, som er det vi regner med at skulle bruge på et år..

Kommentér på:
Til jer med træpillefyr.!

Annonce