{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.308 visninger | Oprettet:

S V
S V
Tilmeldt:
4. jun 2009
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

HJÆLP maling af sengegavl {{forumTopicSubject}}

Hej alle smiley

Jeg håber nogen af Jer kan hjælpe mig lidt her.
Jeg har en sengegavl/ramme som er i ludbehandlet træ - og jeg vil gerne have den malet hvid.

Er der nogen af Jer der ved om der er nogle forholdsregler man skal tage? Hvilken slags maling bruger man? Og er der noget andet man skal gøre/være opmærksom på ved dette?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP maling af sengegavl
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   4. jun 2009 Ikke så svært endda. Du skal afrense den med grundrens, da lud=sæbe. Efter en grundig afrensning, mal med en akrylgrunder og derefter den hvide maling. Du bør anvende en akrylmaling på vandbasis da den skal bruges indendørs og tæt på hvor du sover.

  • S V
    S V Tilmeldt:
    jun 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #2   4. jun 2009 Tusind tak Anders - hvor lang en proces er det? Jeg mener skal sengen tørre efter hver gang, så det er en 3 dages proces eller hvordan? smiley

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #3   4. jun 2009 Afvaskning tager den tid, du behøver....derefter skal den være TØR før du begynder at male! Grundmalingen kan overmales efter 6-8 timer, akrylmaling er tørt efter nogle timer men først hærdet dagen efter.

    /A


  • Rikke M
    Rikke M Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 102
    #4   4. jun 2009 Jeg ville da nok også lige slibe den let med sandpapir...for at gøre det HELT ordentligt.!!...efter afvask, da "luven" rejser sig efter afvask med grundrens....og så grunde...og male...

  • #5   13. jul 2009 Jeg har malet sengegavl på min væg og fik noget med ekstra høj glans i, da det ser flottere ud. Men synes nemt man ku male efter nogen timer. Der står på fleste malinger hvor længe de skal tørre. Man skal også sørge for at det kan vaskes af, ellers bliver du træt af det. Men spørg din maler ellers, det er meget nemt. og de er altid behjælpelige.

Kommentér på:
HJÆLP maling af sengegavl

Annonce