{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.751 visninger | Oprettet:

Mia e
Mia e
Tilmeldt:
28. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Hjælp til lejekontrakt {{forumTopicSubject}}

Hej folkens,
Vi står snart og skal flytte fra vores lejlighed som vi lejer privat.
Nu har vi så hørt at vores udlejer er en rigtig svindler hvad angår fraflytning.

I kontrakten står der:
1) Lejeren modtager lejligheden nyistandsat af en malermester
2) Ved fraflytning skal lejligemålet igen afleveres nymalet af malermester

Det viser sig så at udlejer selv er maler, kan det være rigtigt at de kan kræve at det er deres eget firma der skal stå for malingen?
Kan vi mon selv få lov at male eller må vi selv finde en "malermester" til at gøre det?

Forrige lejer har mistet samtlige 20.000 kroners dep.
Først til maling af hele lejligheden (af deres eget firma) og bagefter til et rengøringsfirma (som udlejer også ejer) selvom lejligheden var flot ren gjort..

What to do?? smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til lejekontrakt
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   14. mar 2012 hej mia

    Nej, de må ikke kræve at de SELV skal stå for malerarbejdet men de kan (ved at skrive at malermester skal stå for jobbet) kræve at det ikke udføres af en amatør (som du og jeg) men bliver udført af en prof. Hvis I kan fremvise en kvittering på at en proff har malet lejligheden for Jer har I jeres ryg fri da udlejer har fået opfyldt kravet i sin kontrakt.

    Mvh. Anders


  • Mia e
    Mia e Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #4   14. mar 2012 Ok, det jeg bare ikke bryder mig om er at pengene går direkte i deres lommer, og så har jeg iøvrigt hørt at de ikke plejer at male før man flytter ind.

  • #5   14. mar 2012 Du skal rette dig efter kontrakten.
    og så kan du jo ind hente tilbud fra forskellige malerer.

    At udlejer først maler inde de ny lejere flytter ind, er ikke noget der kommer dig ved.

    Når lejligheden er malet og ren gjort, tager du billeder af alt, så du har bevis, hvis han prøver at snyde dig for indskud.


  • Mia e
    Mia e Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
    #6   14. mar 2012 At udllejer ALDRIG maler kommer vel mig ved?

  • #7   14. mar 2012 Mia E. Nej det gør det ikke,
    Men var lejligheden ikke ny malet da du flyttede ind, så havde du 14 dage til at gøre udlejer opmærksom på dette, og denne klage , samt evt klage over andre ting, bør så være vedhæftet din kontrakt så du ikke hæfter for fejlene når du flytter ud.

    Men du kan ikke blande dig i tingene , hvid du ikke sørger for at klage skriftligt inden 14 dage fra indflytning..



  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #8   14. mar 2012 @ Mie E,

    Du skal gøre følgende for at være sikker på at de ikke synder dig og dermed sender dig en kæmperegning:

    1) Tag billeder af lejligheden nu som den er

    2) Mal lejligheden og tag billeder efter at den er blevet nymalet

    3) Bed lejeren om at komme til afleveringsforretning hvor han skal underskrive at lejligheden er malet og bliver udleveret som aftalt i kontrakten

    Når du har gjort dette, kan han ikke selv male lejligheden og sende dig en regning. Dette er den eneste måde du kan sikre dig bevismæssigt.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #9   15. mar 2012 Og husk så, at du har fradrag for malerens løn - Det er ikke en uvæsentlig post at tage med!

    Mr. B's råd er lige i skabet - Følg den, og bliver der yderligere, kan du i sidste ende hente hjælp hos Lejernes Landsorganisation - LLO, for under 1.000 kr. (en ½ procent af de udgifter din udlejer forsøger at plukke dig for).

    Held og lykke, og giv gerne en tilbagemelding på enden af historien smiley


  • #10   15. mar 2012 hun kan jo ikke male selv
    <i>I kontrakten står der:
    1) Lejeren modtager lejligheden nyistandsat af en malermester
    2)<b> Ved fraflytning skal lejligemålet igen afleveres nymalet af malermester</b> </i>

    men jeg tænker, at kan Mia fremvise en regning for malerarbejdet, så er den i vinkel.....


  • #11   15. mar 2012 Mia E - var der nymalet da du flyttede ind ?
    Hvis du ved gennemgang af lejligheden, sammen med udlejer, aftaler at der skal males, og du efterfølgende får en regning for maling, så skal der selvfølgelig også være malet. Du kan jo sige til udlejer, at du gerne vil se lejligheden igen, når der er blevet malet.

    Det er klart, bliver du bonnet for maling og der ikke bliver malet, så kommer det dig ved. Men altså, ordlyden i din kontrakt, foreskriver jo, at det skal være malet af en malermester, men ikke om det skal være dig eller udlejer der står for det - så for at undgå yderligere bekymring for at blive snydt af udlejer, ville jeg da få en maler til at ordne det, inden gennemgang af lejeligheden med udlejer.


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #12   15. mar 2012 ANGåENDE MALERMESTER

    For så vidt jeg ved, er MALER-MESTER, ikke en beskyttet titel i DK. Derfor kan jeg fx godt være malermester smiley

    Jeg tror mere at det med malermester henviser til at der skal være en vis "standard" når der er blevet malet. Men nu er det jo heller ikke en kunstudstilling vi snakker om, men at arbejdet bliver laver fornuftigt.

    Er arbejdet laver ordentligt og hvad man kan forvente, så er de bestemt ikke berettigede til at male over det alene med henvisning til at det er ikke gjort af en malermester.

    De skal også så bevise at der er betydelige fejl og mangler ved malerarbejdet.


  • #13   16. mar 2012 Mr. B - mon ikke der menes, at malerarbejdet skal foretaget af et firma med CVR, så der der kan fremlægges en regning ...?

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #14   16. mar 2012
    * Smydi *

    Udlejer mener sandsynligvis at han selv skal have lov at udføre malerarbejdet, eller at det skal foretages af en professionel. Mr. B har ret, hvis titlen ikke er beskyttet, må alle kalde sig maler mester.

    Ifølge linket her : http://www.bolius.dk/alt-om/haandvaerkere/artikel/haandvaerkeres-fagomraader/ lyder det ikke til at maler mester titlen er beskyttet. Hvis det er korrekt, kan hun frit vælge en maler selv, eller for den sags skyld selv male lejligheden, uden at udlejer kan sige noget til det.


  • #15   16. mar 2012 Vandet - <i>Udlejer mener sandsynligvis at han selv skal have lov at udføre malerarbejdet, eller at det skal foretages af en professionel.</i> det var også det jeg mente.... beklager hvis jeg ikke har udtrykt mig klart nok ;o)

    Og nej, det er ikke beskyttet - alle kan blive selvstændige, og f.eks. kalde sig malermester :o))))

    God weekend til alle


  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #16   17. mar 2012 MAL SELV

    Tag med til afleveringforretning, og få dem til at skrive under alt lejligheden tilbageleveres i fin stand, så kan de ikke komme efter dig.

    Spørger de hvem der har malet, sig en af dine venner som er maler.

    SLUT smiley


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #17   18. mar 2012 måske du skulle have læst kontrakten igennem INDEN du lejede det og have kommet med indvendinger INDEN du skrev under...!

    du har bare at betale og så lukke røven!

    typisk folk hyler op når de skal til at betale.....


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #18   18. mar 2012 jens S

    Heldigvis er det ikke så nemt at snyde den svageste her i samfundet smiley

    Både lejer og udlejer skal naturligvis finde den gunstigste vej at male lejligheden på. Hvis Mia kan gøre det på anden vis, end ved at benytte udlejer (der er malermester), skal hun absolut gøre det.

    Den eneste der hyler op her, er faktisk dig kære Jens.


Kommentér på:
Hjælp til lejekontrakt

Annonce