{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.585 visninger | Oprettet:

Jesper J
Jesper J
Tilmeldt:
15. aug 2012
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39

LED SPOTS ? {{forumTopicSubject}}

Hey jeg har søgt lidt rundt på nettet og har ikke kunnet finde noget omkring dette så prøver her nu smiley

skal man bruge beskyttelsesdåser ved montering af spots i loftet ( pærerne har jeg tænkt skulle være 3-4w )

tænker her på mht. brandfarlig isolering osv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  LED SPOTS ?
  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #1   26. aug 2013 Både ja og nej, der findes spots hvor det ikke er nødvendigt. Det vil altid komme an på selve lampens godkendelse. Så LED i sig selv giver ikke dispensation smiley

    Nordlux laver en der hedder mixit som er godkendt til montage direkte i isolering, men den har så en lille dåse påbygget som en del af selv spottet. Den må kører med max 4 watt LED så vidt jeg husker


  • #2   26. aug 2013 Da vi i sin tid fik sat op, savede elektrikeren et rundt hul igennen isoleringen til hver spot, så de kunne komme af med varmen, så nej de skal ikke have, men skal kunne komme af med varmen, ellers risikere man at sætte ild til huset.

  • Jesper J
    Jesper J Tilmeldt:
    aug 2012

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 39
    #4   26. aug 2013 har godtnok overvejet bare at putte dåser op for sikkerheds skyld smiley dog koster de lige så meget som LED pæren i sig selv jo smiley smiley men er self bedre end at futte hele hytten af

  • #5   28. aug 2013 (link fjernet)

    Har selv sat denne model op:) - pisse nemt smiley


  • henrik b
    henrik b Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #7   13. sep 2013 Jeg har 9 LED 7w spots i mit køkken. De er sat direkte i isoleringen.

    De bliver jo ikke engang så varme at man ikke kan røre ved dem, som med halogen pærer.


  • henrik b
    henrik b Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #8   13. sep 2013 ellers skal de jo bare have mærket "F-hat"

  • Jonas E
    Jonas E Tilmeldt:
    sep 2013

    Følger: 1 Svar: 2
    #9   24. sep 2013 Disse kan monteres uden beskyttelsesdåse, kan anbefale Sunflux modellen. LED pæren ligner en almindelig halogenpære og har samme farvegengivelse
    http://www.greenline.dk/LED-paerer--Belysning-19/LED-Spots-194


Kommentér på:
LED SPOTS ?

Annonce