{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.890 visninger | Oprettet:

gulv i hus fra 189? {{forumTopicSubject}}

hej

hvordan er det med gulve og gamle huse hvad gør man hvis der ikke er nok sokkel til og grave ned der skal jo laves ny sokkel så er der nogen der ved hvordan dette gøres bedst.

havde tænkt mig og grave 52 cm ned fra færdig gulv.
10 cm stbil grus eller sand.
2 x 150 mm flamingo isolering.
rionet og gulvarme.
cement 10 cm.
pergo klik gulv på betonen.

nogen der ved hvad prisen er på sådan noget ca pr kvm hvis man laver det hele selv ud over og koble gulvarmen til....


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gulv i hus fra 189?
  • #1   8. jul 2008 det skal siges der er lidt svamp i væggene og har snakket med tidligere forpagter af gården og han siger gulvet er støbt direkte oven på ren jord.
    der er ikke ret meget svamp og det er i ydre murer tror i det kan reddes ved og grave ud og lave gulv som beskrevet og bekæmpe svampen med noget gift eller måske brænde det væk....


  • #2   8. jul 2008 vi har gravet ud under soklen og sat funda blokke fyldt med beton og øverste noget ekspansions beton så det slutter tæt mellem ny og gammel sokkel virker rigtig godt hos og der ud over lavet dræn og sat pumpe og brønd under gulvet så er det hele væk..

    hvad det koster kan jeg intet sige om, vi har betalt som vi manglede matrialer og ser det som nødvendigt koste hvad det vil


  • #3   10. jul 2008 ja grav ud under soklen... og så ellers bare smid grus og sand ned i hullet.. det holder bedst.. og så støbe foroven

  • #4   22. jul 2008 Mit hus ligger på kampe sten og jeg orkede ikke og skulle støbe under dem og bagefter skulle skærer kampestene ned så de passede med den nye sokkel. Desuden ville jeg ikke løbe nogen risiko med at grave under dem da mureværket er 130 år gammelt...
    Jeg har gravet ned til bunden af kampesten og så lagt 220mm flamingo direkte på jorden da der var ekstremt hård lerbund. Derefter rionet og så gulvvarme der er lagt i en spiral og tilsidst 10 cm beton og så skifer fliser ovenpå.
    Jeg har nu 2,18 til loft og der jeg meget tilfreds da huset er et lille bondehus.


  • #5   23. jul 2008 ok skal se hvad det bliver til vi har nemlig næsten købt et andet hus fordi vi er bange for det svamp

  • #6   11. aug 2008 Hvis der er noget svamp i væggen, så skal der professionel hjælp til at rådgive omkring udbedringen, det er ikke bare noget man lige gør! Tro mig min bedre halvdel har været svampekonsulent i et firma der ikke laver andet end at undersøge, vurdere og rådgive ved svampeskader. Mange mennesker tor de ved noget om svamp og lign, men det er vitterligt en niche, som meget få kan finde ud af 100%. Svamp er ikke bare svamp og skal udbedres på hver sin måde. Nogle skal bare have noget kemi og ved andre skal bygningsdelen fjernes og destrueres 100% + 1 meter frisk materiale på alle sider af svampeangrebet, så jeg ville holde fingrene fra et hus med svamp, med mindre man havde en eksperts vurdering.
    MVH frank


  • #7   11. aug 2008 vi har også droppet det hus og købt et uden svamp

  • #8   12. aug 2008 Ah, det er bare mig der er lidt langsom! smiley nu kan jeg da godt se på datoen at jeg kom lidt sent med mit råd! Fornuftig beslutning! Svamp er roden til alt ondt....næsten og så kan det være meget bekosteligt at slippe af med igen!
    MVH frank


Kommentér på:
gulv i hus fra 189?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce