{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.929 visninger | Oprettet:

Johnny L
Johnny L
Tilmeldt:
3. aug 2008
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1

Gulv i hus fra 1827 {{forumTopicSubject}}

Hvor dybt er fundamentet på et typisk hus fra 1827 ?
Jeg kunne godt tænke mig at grave ned under gulvet og isollere det med ca. 300 mm flamingo. Er der nogle der har erfaringer med det?
Nogle der har andre tips med huse fra den årgang?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Gulv i hus fra 1827
  • #1   3. aug 2008 Tror ikk du skal grave så langt ned, så om "kun" ligger 150-200mm, eller om du hæver gulvet, er op til dig

  • #2   3. aug 2008 spørg evt. her: www.boliggalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=38

  • #3   3. aug 2008 Hvis jeg skulle til under søge det ville jeg lige unde søtte loftet inde for og så grave ned uden for se hvor langt soklen går ned... ellers tag du bare en jern stang og sikker den ned.... Så gamle huse er som regl bygget sten...

  • mick c
    mick c Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 303
    #4   3. aug 2008 husk de 300mm kun har betydning hvis du skal have gulvvarme men så er det også påkrævet at der er 300mm. skal der ikke være gulvvarme så er 220 udemærket og mere ville være spild ifølge energikonsulenterne.

  • Johnny L
    Johnny L Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #6   4. aug 2008 Hvad er der typisk nede under gulvbrædderne i sådan et gammelt hus ?
    Hvis der er sten eller andet er det måske ikke så sjovt at grave.


  • #7   4. aug 2008 Ja der er nok fyldt op med bygnings affald og sten og jord.... Det er det tit i gamle huse....

  • #9   4. aug 2008 jeg gravede ned langs med kampesten og IKKE længere og så smed jeg 220 mm styrolit i og gulvvarme over det hele.. Jeg mener ikke der er grund til at proppe 300mm flamingo i! Jeg syntes det er overdrevet efterhånden.
    Men dit hus ligger sikkert på kampesten, men hvor langt de går ned kan jeg ikke svarer på.. Du må prøve og grave jord væk udefra og se.


  • #11   8. aug 2008 Uanset om du vælger at lægge 220 eller 300mm isolering i dit gulv så må du under ingen omstændigheder grave længere ned end tilunderkanten af din sokkel. det gælder både soklerne til inder og ydervægge. Men der burde ikke blive noget problem, da soklen sikkert er min 70 cm ned i jorden.
    Til bliktud: Hvis du graver længere ned end til fundaments underkant, kan hele huset vælte, dvs fundamentet skrider simpelthen ud til siden, da der ikke er noget jord til at holde på det! Hvis man vil grave længere ned end til FUK skal man gøre det i etaper af 60cm bredde og så skal der støbes under fundamentet for at kunne grave dybere ned.
    MVH Frank


Kommentér på:
Gulv i hus fra 1827

Annonce