{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.045 visninger | Oprettet:

kevin a
kevin a
Tilmeldt:
7. jan 2012
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5

isolering af loft {{forumTopicSubject}}

hej bg

jeg skal til at isolere mit loft i mit hus fra 1970,

jeg fjerner alt det gamle iso, og ligger 2gange 120mm flexi abatts forskudt af hinanden og oven på dette en 45mm jem og fix rulle i 6meter længder...

men hvordan gør jeg helt ude ved muren for ligesom at holde på isoleringen så den ikke suser ud

ang gangbro, kan jeg hæve den med nogle klodser så den kommer tilsvarende op...

gode råd modtages


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  isolering af loft
  • #2   24. mar 2012 nu er det jo ikke til at vide hvilket tag du har på huset, men vindbræt e langt nemmest at lave udefra. fx hvis du har tagplader er det nemt at skubbe den nederste række afpladerne op så man kan komme til dette.

    gangbroen kan du sagtens hæve med klodser, men igen afhængig af hvordan huset er lavet (opfording til at oprette huset herinde)

    hvorfor ikke bare lade det gamle isolering ligge og isolere ovenpå dette? det gamle isolering har vel en isoleringsevne selvom det måske ikke er lige så godt som helt ny isolering?


  • Jacob P
    Jacob P Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 18
    #3   24. mar 2012 Som mogens siger skal der bruges en form for vindbræt eller andet til at holde det på plads. Mht. gangbroen, så skal der bygges en ovenpå den eksisterende. Det gjorde vi med vores da vi fik efterisoleret med 30cm ovenpå det gamle. Der blev lavet nogle lægter og så banket en ny gangbro på. Det er også lettest at bevare den gamle gangbro, da lægterne kan fordeles uden at der bliver svage punkter.

  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 25
    #4   25. mar 2012 Du kan næsten altid bare tage den gamle gangbro om og hæve den med spærtræ også sømme brædderne på igen.. Husk dampspærre

  • #5   25. mar 2012 Jeg mener også du kan få nogen hårde rockwool batts der kan bruges som vindspærre hvis det gør arbejdet lettere(vi får jo meget lidt oplysninger om dit hus.)
    Det sammen kan du få til gangbro, dvs du lader den eksisterende gangbro være også lægger du gangbro batts ud der kan trædes på.


  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 25
    #6   25. mar 2012 I øvrigt er der ingen grund til at fjerne det gamle isolering ret det til så det ligger ordentligt, læg dampspærre ud og isoler så med de tre lag du har tænkt dig.

  • kevin a
    kevin a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #7   25. mar 2012 tak for de mange svar, men der kommer jo så altid en masse tillægs spørgsmål...

    1)vindbræt kan det bare være noget krydsfiner eller skal det være noger særligt

    2)som jeg kan se på det udemærket link mogens kom med, kan man se det sidder helt ude på murstenene, og iso startet på stenene, men kan man sætte vindbrættet på inden fra/hvordan??

    3)dampspærer, der er da mig bekendt ikke dampspærer andet end lige over loftsbeklædningen så hvad mener i der??

    håber ikke i løber skrigene væk:-)))))

    god søndag


  • #8   25. mar 2012 Hvis vi skal blive mere konkrete er vi nødt til at vide noget mere om dit hus eller du lige tager lidt billeder...

  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 25
    #10   25. mar 2012 Hvis det er hus frs 70 er det sandsynligvis alucraft og det er ikke at betegne som dampspærre. Så hvis du vil op på over 300 mm isolering skal det dampspærre i ellers er der risiko for skimmeldannelse i isoleringen. Som der er beskrevet ovenfor er det nemmeste at skubbe tagpladerne op og lave vindspærre fra tager evt med vindgips det er besværligt at gøre indefra. Og det ville være meget besværligt at tage udhænget ned

  • kevin a
    kevin a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #12   25. mar 2012 jens n....mener du at jeg skal pille alt loftbeklædningen ned og sætte en dampspærrer op og samle det hele igen før jeg isolere.....

    hvad mener du med at tage udhænget ned ??


  • kevin a
    kevin a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #13   25. mar 2012 mogens s....huset har nogle gips plader i kvardrater 60*30cm

  • kevin a
    kevin a Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 5
    #15   25. mar 2012

    kan se at der er en slags papir med en alu side formentligt omtalte alucraft....så der skal så åbenbart en dampspærer op, og det er da ikke lige til, mig som troede det bare var en weekend så var det hus isoleret:-))


  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 25
    #17   25. mar 2012 Alukraft var dampspærre i 70 erne efter nye regler er det så dårligt det ikke må betegnes som dampspærre. Du lægger dampspærre ovenpå det eksisternde isolering og klæber det til spærtænger osv så lægger du ny isolering over. Det nye lag skal minimum være dobbelt så tykt som det eksisterende

  • #18   26. mar 2012 Isoler du bare efter op til 250 mm så skal du kun tænke på gangbro og vindspærre...Når og hvis du engang skal have nye lofter kan du lave et installationslag. dvs du sætter dampspærre op og sætter lampesteder osv under dampspærren også får du også isolerer du dette lag f.eks. med 70 mm også er dit hus fra 1970 nok så godt som det kan blive på loftet.
    At sætte dampspærre imellem spærene er ikke nogen særlig god løsning og kan meget let ende galt pga utætheder og at fugten vil vandre igennem spærfoden.


  • Jens N
    Jens N Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 25
    #19   26. mar 2012 Du har netop fugt problemet uden Dampspærren smiley

  • Murat S
    Murat S Tilmeldt:
    feb 2013

    Følger: 1 Svar: 1
    #20   19. feb 2013 En stor del af husets varme forsvinder gennem taget. Efterisolering af loftet er derfor en rigtig god idé. Du starter med at efterse dampspærren. En gammel alukraft er ikke en tilstrækkelig dampspærre. Eventuelt ny dampspærre skal lægges mellem spærene og hæftes samt tapes til spærføddernes sider således, at den højst går 20-30 mm op på siden af disse.
    (link fjernet)


Kommentér på:
isolering af loft

Annonce