{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.507 visninger | Oprettet:

Rene W
Rene W
Tilmeldt:
19. jan 2010
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40

Isolering af loft {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt en gård sammen med kæresten, og vi skal have isoleret på loftet da der pt. ikke er isoleret overhovedet.
i stuen er loftet Gipsloft, og det sidder så fast på brædder, så der hvor vi i første gang smider isolering er på 1. salen, altså ovenpå de brædder.
det drejer sig om 144,5 m2 og der er lægter med variende mellemrum, i snit er det ca. 250mm og højden på lægterne er 270 mm så regnede med at vi skulle have 200mm i der hvor gulvet skal være og så 250-270 mm ude i den fremtidige skunk.

Har indhentet tilbud på papiruld, men det bliver for dyrt da jeg selv kan indkøbe bats/ruller til ½delen af det de forlanger.
Men kan så se at der er forskellige værdier på isoleringen, tænker her på Glasuld, nogen står der A-37 og andre A-38 ved, Hvad står disse tal for?

Og er det fint at bare ligge det direkte oven på brædderne som jeg skrev om foroven?

Mvh..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Isolering af loft
  • #1   19. jan 2010 Ja det lige som det skal værer med isolering dirkete oven på brædder ingen dampspær i etage adskillese.

    a- værdierne er isolerings evnen alt fra 39 og ned er A isolering

    Mvh Casper


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #2   19. jan 2010 mange tak, super præcist svar smiley

  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #3   19. jan 2010 Ja jeg ville vælge 37. Jeg mener der skal være dampspærre i etage adskillesen, dog ikke hvis der er dampspærre ved gipsen også!

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #4   19. jan 2010 jeg regner med at købe i ruller for jeg syntes det er nemmere.
    Men har hørt at det ikke er godt at isolerer hele loftet med 250mm hvis vi bruge 1.sal til beboelse. Varmen skulle stige op, men har det noget i sig eller er det ligemget?


  • #5   19. jan 2010 Du sakl ikek bruge dampspær i en etageadskillese når du har varme oven på.

    Varme / Varme = kondens = fugt/råd.

    Rene W: Jeg ville råde dig til og isolere så meget som muligt da du minimere varmebroerne ud i skunken/spær og ja du kan sagtens bruge Ruller men køb nu en ordentlig isolering smiley

    Mvh Casper


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #6   19. jan 2010 hvis du skal bruge første sal til beboelse skal der 250 mm isoliering i. det er minimums krav. der skal ikke være dampspærre i etage adskillelser. kun i yder vægge og skunk og skrå loftet selvfølgelig

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #8   19. jan 2010 casper H
    der står bare på hvores arbejds tegning at det mindst behøver være 240mm
    regnede her med 195 + 45 mm


  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #9   19. jan 2010 det er også godt nok det isolering.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #10   19. jan 2010 det er også rigtigt. 240mm. man plejer bare at sige 250. for det bliver jo 240 når isoring altid er 45 eller 145 eller 95 hvis du forstår hvad jeg mener. så ja det er rigtigt 240 mm.

  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #11   19. jan 2010 Jeg siger mange tak for alle svarene, vender tilbage hvis der er andet som jeg er i tvivl om.

  • #12   19. jan 2010 Ja korrekte det bliver normalt 240 mm.

    jeg har prøvet denne isolering og den er godt billig men den er ikke så "massiv" jeg var lidt bange for den skulle falde sammen jeg havde nok overvejet en Knauf isolering i glasuld eller rockwool i ruller.

    men ellers tag nedd og få en snak med Ole i bramminge byggelager smiley


  • Rene W
    Rene W Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 40
    #13   19. jan 2010 XL byg?
    Men vil også en tur rundt imorgen.


  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #14   19. jan 2010 Vi satte godt nok dampspærre op ved min mesters hus, men kan selvføldig være det var en fejl. der er også varme på luftet. Det kan godt komme til at trække ned fra luftet igennem dækket, det gjorde det før. dampspærren blev også fuget rundt ved væggene.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #15   19. jan 2010 hvir der er vame på loftet altså første sal. så er det helt sikkert der ikke skal damspærre op da det er etage adskillelse. hvis det havde været et et plans hus. så skulle der damspære op. men ikke når man bruger eller skal bruge første sal

  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #16   19. jan 2010 Ja der er varme på loftet, det træk helt vildt før i gennem dækket. så der kom dampsærre op.

  • casper h
    casper h Tilmeldt:
    dec 2009

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 14
    #17   19. jan 2010 så kan han risikere at få problemer med kondens. nu hvor der er sat damspærre op. og der er vamre på både på første sal og stu etage

  • Steffen C
    Steffen C Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 87
    #18   19. jan 2010 Det kan være det er fordi der var pus oppe uder det gamle loft at han valgte det og for det var et ældre hus og ikke er lavet rigtig tæt de andre steder. Mente bare man skulle efter de nye regler, men husker nok forkert smiley

Kommentér på:
Isolering af loft

Annonce