{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.911 visninger | Oprettet:

Førstegangs køber {{forumTopicSubject}}

Hey BG mig og kæresten går i tanker om at købe et hus, Vi har kig på en til 1.275.000, den har været til salg i over 700 dage. Ejendomsmælger siger at sælger ikke er til at hugge og stikke i.
Vi har været ude og kigge på huset, og synes nu der er mange ting der skal laves, der står også en del i tilstandsrapporten nok 15 punkter, med 4 k2 og resten k1. Hvad er der at gøre i denne situration ?.

Kan man lave det såkaldte byggelån til evt. at lave de ting der er galt, og så få det vuderet igen og satse på en højre vudering, ??

Hilsen Michael,


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Førstegangs køber
  • #1   7. jan 2011 Få det da vuderet af den kreditforening i ønsker at låne ved,
    og få også en vudering på hvad det koster at udbedre fejl og mangler.

    når det hele er på plads, så giv et frækt bud, pyth med hvad egendomsmægleren siger, det er jo hans salær det går ud over..


  • #2   8. jan 2011 Det er jo sælger der vælger hvad han vil sælge huset for, og er han ikke til at hugge eler stikke i, så må i jo enten betale hvad huset koster, eller finde et andet.

  • #3   8. jan 2011 Okay tak for svar. tror jeg vil sende et bud til ham imorn. med mine ''krav'' hehe ..

    God weekend til jer.


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   8. jan 2011 Hej michael

    Meget muligt er sælger ifølge mægler ikke til at handle med MEN husk at mægler er sælgers advokat, han er på sælgers side.... og mægler vll helst have maks. pris for sin bolig.

    Jeg lærte en vigtig ting ved huskøb....uanset om der er mange eller få ting ved boligen, så er det vigtigste argument ved en prisforhandling, hvad DU/I mener boligen er værd for Jer...boligen er ikke det samme værd for Jer som for sælger og jeg købte mit hus udfra argumentet at det var prisen jeg syntes den var værd for mig.... jeg nævnte da de ting, jeg mente var galt men det var ikke mit argument for at jeg ville have 800.000 nedslag i prisen.

    Så I bør kigge på boligen og give Jeres bud på prisen og husk at uanset hvad I byder vil responsen fra mægler næsten ALTID være: uha uha det er alt alt for lidt, det kan ikke lade sig gøre......dér skal man så være kold nok til at sige: meget muligt men det er nu engang min pris hvis du vil sælge denne bolig til mig.....og afvente at han snakker med sælger.

    Mvh. Anders





  • #5   8. jan 2011 Hey anders . Okay det vil jeg så sige . og så må vi se hvad der sker . Som sagt har vi ikke tralvt med at købe, vi bor godt hvor vi gør . Vi vil bare gerne have vores ejet.

    Men i skal nok høre nærmere hvordan det går. smiley


Kommentér på:
Førstegangs køber

Annonce