{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.886 visninger | Oprettet:

Martin H
Martin H
Tilmeldt:
7. nov 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7

Alarm system med Dør kontakter {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen smiley
Vi har lige købt nyt hus og vil egentlig gerne forsikre os lidt med et alarm system.

Mine forældre har selv et system af ældre dato. Men det jeg godt kan li' ved den kontra de nye trådløse, er at dørkontakterne er med ledning så der ikke skal sidde 13x4 cm. sender + 1 4x2cm. magnet på døren.

Kan man stadig få sådan noget ? PIR følere kan jo stadig være trådløse og halvstore, gider bare ikke store klodser ved dørene.? smiley

Links mm. til alarmsystemer modtages rigtig gerne smiley

På forhånd tak
Holst


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alarm system med Dør kontakter
  • #1   23. nov 2010 Drop dem ved dørene og smid trådløs sensor op i hvert rum istedet for. Løsningen bliver ikke kønnere hvis du skal bøvle med ledninger ved døre og vinduer.
    Du skal huske at tyven har ødelagt vinduet eller døren uanset om der sidder en magnet kontakt der eller ikke og så snart han er hoppet ind, så er alarmen igang når sensoren registrere bevægelser.


  • #2   23. nov 2010 Jeg har sat 100 vis af alarmer op af mærket Powermax pro. Virkelig noget som virker og vi har ikke fået 1 dårlig tilbage melding på det.

  • #4   24. nov 2010 Nu spørger jeg nok dumt - men alrmer med besvægelsessensorer, er det smart hvis man f.eks. har hunde ???

  • #5   24. nov 2010 nej det er aldrig smart, men der findes speciale sensore som kan indstilles efter om der er husdyr, men jo mindre følsomt man laver systemet jo mindre sikkert bliver det.
    Man kan også placere sin sensore 80 cm overgulvet også vende dem rundt, så de kun registrer alt over gulvet.


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #6   24. nov 2010 charlotte & jesper : er det noget du har et link til og evt gode råd / tricks ,med de alarmer du har sat op . vil du anbefale dem som køb ?

  • #7   24. nov 2010 http://www.comtool.dk/shop/powermax-alarm-kit-276c1.html?gclid=CO2hqfOHuqUCFcWGDgodeXK1Xg
    Denne model har jeg sat mange op af! og har ALDRIG fået dårlig omtale på den. Det virker bare og er meget nemt at gå til selv, hvis man bare har lidt teknisk snilde. Brugersystemet er meget nemt på den.
    Du kan få pet detektor til den, som er specielt egent til husdyr.
    Du kan også smide et gsm modul i, så den kan sende sms til dig ved evt. alarm. Jeg har sat flest op med alm. tlf forbindelse og så ringer den dig op ved evt. alarm.
    Den passer perfekt til det alm. hus eller mindre erhvervs/kontor bygninger


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #8   24. nov 2010 tak den vil jeg kigge på .

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #9   24. nov 2010 Man kan ikke sige at et alarm anlæg er bedre end et andet. Der er stor forskel på behov og alarm anlæg, og vil man have den helt rigtige løsning til ens hus, må man også selv sætte sig lidt ind i hvad de forskellige følere kan.

    F.eks. vil en magnet kontakt til en dør ikke være velegnet hvis man har store glaspartier i sine fordøre. Så kan en tyv jo bare knalde ruden, og kravle ind af dér uden at magnetkontakten udløses. Omvendt vil en aktiv føler ikke være smart ved steder med kraftigt lysindfald, og omvendt igen kan passiv føler være usmart hvis man har et kontor med mange papirer m.m.

    At få et firma med på råd, er absolut ikke dumt. Tag et større vagtselskab. De har erfaringen og hvis du bestiller dem til at komme på en alarm i tilfælde af f.eks. indbrud mens du er på ferie, er de i mine øjne mere kompetente end de små enkeltmands vagtselskaber, der ved siden af deres almindelige arbejde vil tjene lidt ekstra ved at køre på alarmer om natten. G4S og Dansikring er de store på markedet, og har interne kontroller af deres medarbejdere. De har ekspertisen og mandskabet den dag du har brug for det.


  • #10   25. nov 2010 den alarm jeg linker til. Har jeg gode erfaringer med.
    Ja der spiller flere regler ind ved montering af en alarm, men vil ikke begynde og remse alle op. De fleste står i monteringsvejl.


  • Martin H
    Martin H Tilmeldt:
    nov 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #11   25. nov 2010 Okay, jeg må vist ha et selskab ud og give råd og et uforpligtende tilbud smiley

    Tak for svarene Charlotte&Jesper.
    Men håber da debaten kan fortsætte lidt endnu og få flere på banen med råd og vejledning smiley


  • #12   27. nov 2010 Jeg har så den opfattelse, at et vagtfirma er til INGEN verdens nytte ved indbrud i parcelhuse eller lign. Indbruddet er jo sket inden vagtfirmaet er nået frem og så står de der og ser smarte ud. Så spar sig de penge og drop en kontrolcentral.
    Det sker ikke tit at en indbrudstyv bliver fanget på gerningstedet og vagtfirmaer patruljere kun ved erhverv!
    Jeg har sat et hav af alarmer op for private og har ALDRIG oplevet de har været til nogen gavn.


  • #13   27. nov 2010 Det lyder lidt hårdt, men det er bare min bitre erfaring i de 4 år jeg sad alarmer op.

  • #14   27. nov 2010 Ups. det skal står at vagtfirmaer ikke har været til gavn og ikke alarmen smiley

  • #15   27. nov 2010 Drop vagtfirmaerne, køb hellere en alarm som kan afsende en sms ved indbrud og få den så koblet op til naboernes mobil telefoner, de er der somregel længe før vagtselskabs manden kommer ud af døren og får startet sin bil...

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #16   27. nov 2010 Lenette T

    Med den tone, skal I da nok have meget at lave i jeres vagtfirma smiley

    Fakta er at der er blevet færre af de små vagtselskaber, til trods for at der stadig bliver ansat i snit 1000-1500 nye vagter om året. Om du kan lide det, eller ej.

    Who Am I ? har faktisk ret. Det bedste var hvis naboerne kunne få en sms når der var indbrud i éns private hjem. Vagtbilen skal ikke være mange km væk, før naboerne naturligvis er først på stedet.


  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #17   27. nov 2010 Lenette T

    De statistikker du taler om vedr. service og fremme-tid, kan du ikke sende et link på dem?


Kommentér på:
Alarm system med Dør kontakter

Annonce