{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.764 visninger | Oprettet:

T B
T B
Tilmeldt:
21. jun 2008
Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391

Tips til sikring af hus. {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Vi er i gang med at forbedre låse m.m. i hytten.

Indtil videre har jeg skiftet vores lås i hoveddøren til et bedre system, monteret en ekstra lås længere oppe på døren der skal låses op med nøgle fra begge sider.

Derudover har vi monteret et terrasse håndtag ligeledes med lås indvendig på terrassedøren.

Vores vinduer er af gammel type med indvendig hasper, så det eneste jeg havde tænkt mig var at skrue dem fast med envejsskruer. Er det mon godt nok?

Jeg vil montere en stålskinne på min terrassedør (der åbner ud ad) således at den går 2-3cm ind over karmen, så kan man ikke kan få et brækjern ind. Skal selvfølgelig skrues på med envejsskruer. Lidt svær at forklare smiley

Til sidst vil vi montere en billig gms alarm (ca 3500.-) med en bevægelsessensor til stuen og sensor til døre og de mest udsatte vinduer (helst ikke til dem alle - koster 600.- pr. stk)

Hvad synes I andre og hvad har I hver især gjort???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tips til sikring af hus.
  • #1   14. jan 2010 under 1 min og en tyv er inde... ( uden larm )
    Spild af penge ofter min mening, det er 4 lister man skal pille af, og glasset er ude...c",)

    Så kan du bruge nok så mange penge på låse osv, men tyven griner af dig..

    Alarmen, kan være god nok, alt efter hvor man bor henne, hvis der er langt til nærmeste nabo, tja, så er den også spild, selvom det er koblet op til evt vagt selskab, der går lang tid før de ankommer..

    så spild af tid og arbejdskræft... (efter min mening)


  • #2   14. jan 2010 nej du, det der virker er en hund.. og den har man glæde af samtidig...;-)

  • #3   14. jan 2010 hæhæ jeg har 3 hunde og de sys ikke om folk når vi ikke er hjemme....god ide med den stålskinne

  • #5   14. jan 2010 skiltene er de desvære ligeglade med men når de kan høre en stor hunde der gør meget kraftigt så holder de sig på afstand

  • #6   14. jan 2010 nemt at komme ind i??

    fordi der er en anden lås i døren eller en skinde på teressedøren kan da være det samme??
    når der kun skal afmonteres glaslister og du er inde, uden larm..
    En indbrudstyv er altså ikke dum..


  • #7   14. jan 2010 jeg har også hund, men tror aldrig han ville skræmme nogen væk smiley

  • #8   14. jan 2010 du kan selv pille dine glaslister af, og punkt fuge dem rundt mellem glasset og karmen med alm klar silikone.. så kan han ik pille dem ud bare lige uden vidre.. og så selfølgelig bare sætte listerne på bagefter igen....
    det gør vi i hvert fald ofte i forbindelse med skift af glas på arbejde


  • #9   14. jan 2010 desuden så kan i sætte en lyssensor op og noget udendørs lys.. som i bare kan nøjes med at aktivere indefra når i ikke er hjemme (hvis i er træt af at lyset tænder i tide og utide hver gang der kommer en kat gennem haven når i er hjemme).... det er alt for nemt for en tyv at får arbejdsfred hvis han går om i haven og står og arbejder med at komme ind i halvmørket.. dette er selvfølgelig kun optimalt hvis der er naboer der kan se den del af huset som bliver oplyst

  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #10   14. jan 2010 Har jeg misforstået, jeg skruer jo netop disse lister fast med flere envejsskruer???

  • #11   14. jan 2010 okay, så kan jeg se lidt ide med det...
    men personligt vil jeg ikke forhindre dem i at komme ind.. jo bedre man sikre sig, jo mere smadre de for at komme ind..

    TV overvågning eller en hund..


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #12   14. jan 2010 Ja silikone er også en god ide sammen med skruerne, lys har jeg styr på

  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #13   14. jan 2010 Jeg bryder mig i øvrigt ikke om husdyr. Så dette er udelukket.

    Og til dem der tror at med en hund så er man bare sikret så vil jeg gerne hilse fra min lillesøster som er veterinærsygeplejerske og afvise denne myte. Tyvene i dag er koldblodige og ligeglade. Hunde der angriber bliver tævet halvt ihjel med jernrør og lign, og andre som tror de havde en vagthund fortæller at tyven blot har fodret den.
    Så hunden alene køber jeg ikke.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #14   14. jan 2010 Jeg vil også hellere have smadret en rude og vågne op, end først at vågne med en mand i soveværelset smiley

    Der er hunden selvfølgelig god, men som sagt - Husdyr bliver aldrig mig


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #16   15. jan 2010 Det var noget billigere kun 295.-

    Er i godt tilfreds med systemet?


  • #17   15. jan 2010 En hund er lige på præventiv som en kat... Tyvene er total ligeglade, de kommer bare 2 ud og den ene lokker hunden hen til et vindue i et værelse mens en anden lister sig ind i den anden ende af huset og lukker døren, også kan rovdyret eller stå den på den forkerte side af døren og spille arig...

    Nej, det mest effektive er nok en gsm husalarm med bevægelses sensorer også, hvor alarmen ringer op til de nærmeste naboer, samt en ordenlig sirene udenpå huset et sted hvor det kræver en stige eller lignende for at komme op til den, evt gem sirenen i de udluftnings huller som er i taget...


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #18   15. jan 2010 Hørt :o)

    Jeg køber helt sikkret alarmen, men skal lige bestemme mig for modellen


  • #21   16. jan 2010 Held og lykke med at tro du er sikret fordi du har lukket døren mellem dig og hunden i mit hjem kære hr. Indbrydstyv.

    Både mine katte og min hund kan åbne dørene fra begge sider og gør det når det passer dem.

    De kan lige nå at lukke døren og så sidder der et bjæfertandsæt i tyven ...

    Nu har jeg så ikke noget der er værd at stjæle. Og kommer der tyve kan de tage hvad de vil hvis bare de lader mine dyr være .. Man har jo lov at håbe de ville lade dem være anyway ..


  • #22   16. jan 2010 Holder også på at en alarm er guld værd især sammen med nabohjælp.

    Dog kan også hundene virke som alarm. Min hund har mødt alle mennesker i naboernes hustand og deres hunde har mødt alle i vores. Dette betyder at alle hundene beskytter egen OG naboens grund og beboere.

    Er der uvedkommende uden at nogen de kender er i nærheden i eller omkring vores huse og baghaver inden for deres territoriegrænser så reageres der højlydt.

    Men fair nok at man ikke er til dyr :o)


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #23   16. jan 2010 Haha kan du ikke ligge en video ind hvor katten åbner døren, det må da se sjov ud.


  • freddie j
    freddie j Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Svar: 26
    #24   16. jan 2010 Helt enig med Who Am I ?
    Har en rottweiler og ja en dag vi kom hjem var den i et værelse,og mens tyvene havde taget hvad de lige ville ha
    så det er sku ikke meget det hjælper at have en hund hvis de vil ind så skal de nik komme det lige meget hvad du gør


  • #25   16. jan 2010 Kan anbefale en Powermax pro alarm.. Den er trådløs og har ALT hvad der skal til for at sikre et parcel hus.
    Den er dog ikke helt billig.


  • #26   16. jan 2010 T B: Jo hvis jeg havde videokamera :o) Hun hopper bare op og hænger med forpoterne i håndtaget til hendes vægt får håndtaget ned så døren er åben :o) Så skubber hun til døren.
    Fra den ene side kan hun jo bare puffe den op og fra den anden skubber hun til døren så den støder imod dørkarmen og slår tilbage så hun kan få en pote under og trække den åbnen :o)

    Hunden stiller sig med forpoterne på dørhåndtaget og enten skubber eller trækker alt efter hvad vej hun skal åbne døren.

    Hunden åbner i øvrigt også alle skuffer og skabe inkl. køleskab. Her bruger hun munden hvor hun tager fat i dørhåndtaget og trækker.

    Babylågen åbner hun ved at putte snuden under håndtaget skubbe det op og så stikke snuden ind mellem tremmerne og løfte lågen af de holdere den sidder i så den kan skubbes op.

    Dyr er såå intelligente og de kopierer hvad de ser.

    Hunden tænder og slukker også lamperne som det passer hende :o)

    Så har mit eget tænd og slukur i hende :o)


  • #27   17. jan 2010 Jeg har - og kan håndtere det - et to meter sværd, og våbentilladelse. Kom blot an banditter smiley

    Spørg til side. Vi har ansat sikkerhedsvagter, som patruljerer dag og nat. De har et lille hus nede ved indkørslen.


  • T B
    T B Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 13 Svar: 391
    #28   17. jan 2010 Haha det rækker min indkomst desværre ikke til.

Kommentér på:
Tips til sikring af hus.

Annonce