{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.593 visninger | Oprettet:

jens s
jens s
Tilmeldt:
30. jul 2010
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72

hvorfor tænker folk sig IKKE om? {{forumTopicSubject}}

hej... har lige lidt galde jeg skal af med:)

er elektriker og er tit ude og arbejde lidt ved folk der har købt huse de vil sætte i stand.....

MEN HOLD DA KÆFT FOLK FATTER HAT AF DET!

lige nu har jeg en der har købt en gammel rønne for 1.300.000 og som har 450.000 at renovere for.... han har lige fået nøglen og regner med at flytte ind om 3-4 måneder hvor hans kæreste lige har født barn nr. 2.

han har INGEN plan what so ever... det hele bliver kørt fra hoften.... ting der er tåbeligt at spare på bliver sparet væk....

ting der skal ordnes som han også vil have ordnet har han ikke fået lavet en plan med hvem, hvad og hvornår.... han er en af mine gode venner og i vores omgangskreds er der ALT hvad man skal bruge : murere, tømrere, elektrikere, vvs´er ja kort sagt ALT!

det hus kunne SNILDT bankes KANONT godt og flot sammen for de 450.000 hvis han bare havde en plan... men ak nej.... vi tager det hen af vejen....

jeg har set det før... og kommer helt sikkert til at se det igen... det ender med at folk får brugt en hulens masse penge og i sidste ende har de slet ikke fået noget der var det værd som hvis de havde haft en plan!

jeg har prøvet på en meget pæn måde at komme med råd til hvad han skulle gøre... men ak nej... han har nogen ideer... og dem følger han... nu snakker jeg ikke indretning men til hvem der skal lave hvad og hvordan og hvor ledes....

han er blandt andet begyndt i HAVEN med at fælde træer og hvad ved jeg!!!!!!!!!!!! hvad fanden skal man med en pæn have hvis man skal æde pizza i 3 måneder fordi køkkenet ikke er færdigt???????????????????????

osv. osv... de fleste håndværkere tror jeg godt kan følge mig i hvad jeg mener:)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvorfor tænker folk sig IKKE om?
  • Allan M
    Allan M Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 3 Følgere: 4 Svar: 73
    #1   30. jul 2010 Det kan jeg snildt følge dig i det der - har set det så tit efterhånden og det er virkelig en skam. Nogle gør bare tingene på må og få og hver gang, hvis de ikke vil lytte bare lidt, tænker jjeg bare godt det ikk er mine penge det går ud over..

    God weekend


  • #2   30. jul 2010 vi har ikke haft noget køkken 1 år og vi har heller ingen plan. eller jo lidt, men det kommer når vi har råd smiley vi har dog heller ikk haft 450000 på noget tidspunkt, vi gør det ud af de småpenge der er tilbage ud af lønnen smiley

    vi blev nødt til at hive gulvet op overdet hele for vi har lagt gulvvarme og isoleret det hele smiley

    vi kender dog også kun en elektiker og resten har vi lavet selv.. kan godt være du mener vi hører til de dumme, men hold kæft de blir flot smiley


  • #3   30. jul 2010 det har jeg også set ALT for tid som elektriker.....

    det som jeg synes er værst er faktisk de ALTID sparer på elinstalltionen, hvilket gør at de kan være uheldige at hvis der ske noget med installationen, så kan de brække huset ned igen for at lave nyt, det gælder fx KABELINSTALLATIONER, fremfor rørinstalletioner


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #4   30. jul 2010 men det er ikke bare el delen jeg snakker om det er ALT!


    fx stuen og køkkenet er i stue etagen... gulvet...... det skal males hvidt i deres plan... gulvet er i træ som det er nu... de der brædder der vel er 50 lange og 20 brede... der er bare lige dne hage at 2 steder har der været en mur der er blevet væltet i gamle dage... der skal bare være... BETON som skal males over!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    WOOOT? koster sgu da næsten gratis at smide et nyt trægulv ovenpå det gamle... men nej....

    men jow der er os sparet dumme steder på el delen... fx er der ikke noget antenne stik i den ene halvdel af stue køkken... jeg foreslog vi lave et rør og en dåse med blind dæksel... men nej... det er ikke nødvendigt... alle mine salgstaler omkring at den ide man har idag nok ikke er den samme som om et år... næ nej... han riller endda selv.... men nej:)


  • kennet L
    kennet L Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 16
    #5   30. jul 2010 har selv set det hjemme hos mine forældre, enda ved en håndværker som de havde ansat til at lave nogle ting.

    også derfor jeg vælger at søge nogle råd ved prof håndværkere og få lagt en plan sammen med den/dem, for at få klarhed over tingene og for at få mest ud af pengene.


  • #6   30. jul 2010 Jeg tror bare der er folk der tænker anderledes end andre smiley Det kommer an på hvad folk prioritere højest, ligesom folk der vælger at bo i en et faldefærdigt hus, med en kæmpe Porche i garagen smiley

  • #7   30. jul 2010 Jeg kan da godt følge dig, men omvendt, så er din ven jo anderledes indrettet, end du er vedr. planlægning. Man ER bare nød til at acceptere, at andre gør tingene på en anden måde end man selv ville have gjort - også selv om man kan se de render rundt med hovedet oppe i rø....

    Den slags mennesker KAN man bare ikke forklare fornuft og planlægning - så de må da bare lære det på den hårde måde, Jens. Ved godt du gør det af godt hjerte - men det er spild af tid. Du har vist dig som en god ven, ved at forsøge at forklare ham, hvad han bør gøre. Hvis de skal have baby, så virker det sgu også lidt dumt, at starte med haven :o)


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #8   31. jul 2010 synes bare det er så ærgerligt at se folk få lavet noget lort og samtidig bruge en hulens masse penge på det når de kunne have fået noget der var så meget bedre for de samme penge...! og i sidste ende risikerer de måske aldrig at blive glade for stedet.....

  • #9   31. jul 2010 jens: selvom der er en plan og "rigtige" håndværekere så kan det sagtens blive noget lort alligevel smiley

    vi har ingenplan og gør det selv (det vi må og kan) og det er ikke noget lort.. smiley vi har dog også fået råd og vejledning smiley


  • #10   31. jul 2010 Jens S - du har helt ret, det er næsten ikke til at holde ud. Du HAR prøvet, at fortælle din ven, hvad du syntes - han vil ikke høre, også må du nok bare affinde dig med det...... selvom det er svært :o)

    Linda.b.h - det siger Jens jo heller ikke. Han generaliserer ikke, men fortæller helt konkret om sin ven, som han kender.

    Der er da masser af mennesker, der laver et godt stykke arbejde selv, uden at have en decideret plan - det synes bare ikke at være tilfældet i det konkrete tilfælde. Det virker jo lidt omsonst, at gå i gang med haven, når man regner med at flytte ind om 3-4 mdr. med et lille spædbarn.....!


  • jens s
    jens s Tilmeldt:
    jul 2010

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 72
    #12   31. jul 2010 dezmo her tror jeg ikke pengene bliver brugt på alt muligt andet... de bliver bare brugt helt forkert og for dyrt.....

  • #13   1. aug 2010 Jens - jeg har også en veninde, der bare betaler dyrt for alt, fordi hun ikke gider sætte sig ind i, at man kan få varen billigere andre steder. En simpel ting som forsikringer, er et godt eksempel - jeg betaler kun 1/3 del af hvad hun gør. Jeg HAR forklaret hende (flere gange) hvad hun skal gøre osv - men hun får ikke taget sig sammen. Det samme i banken - der pumper hende for penge, fordi hun bare stoler blindt på, at de ikke råder hende til noget de kan tjene penge på.....

Kommentér på:
hvorfor tænker folk sig IKKE om?

Annonce