{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.430 visninger | Oprettet:

mørkt trægulv for og imod ? {{forumTopicSubject}}

da jeg er ved at renovere et gammelt hus (alt bliver nyt indvendigt) er jeg ved at finde de ting der skal proppes ind i huset. halvdelen af underetagen skal være med sort skiferklinke eller en mørkegrå klinke, og da rummene bliver meget åbne og sammenhængende skal trægulvet i stuen gerne passe så nogenlunde til den mørke klinke i køkken bryggers og bad.
jeg synes selv det vil blive for stort et spring at gå fra en sort klinke til et lyst trægulv, og jeg synes at alle har lyse trægulve, så jeg overvejer om noget i denne stil vil være en mulighed (link fjernet)

jeg synes ikke man ser mørke trægulve i de danske hjem, er der en grund til at folk hælder mere til de lyse? her tænker jeg på prakiske ting som rengøring, synlighed af ridser osv?

der er godt lysindfald fra store vinduer og vægge samt lofter er hvide , samt der er en god lofthøjde på 260 cm så jeg tror ikke at det kommer til at virke som mørke rum eller hvad mener i?

hvorfor har i valgt som i har?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  mørkt trægulv for og imod ?
  • #1   7. mar 2012 kan se mit link ikke går hele vejen til det jeg vil vise, men det er Eg Nouveau Black & Eg Nouveau Charcoal jeg hælder lidt imod



  • #2   8. mar 2012 Tja jeg vile nu slet ikke vælge de klinke gulve du nævner, det er død upraktisk. Men hvorfor ikke klinker over alt så gulvene er ens. eller træ over alt ??


  • #3   8. mar 2012 Jeg ville nok heller ikke vælge en helt mørk klinke, da det er meget flot men død upraktisk. Man kan også få nogen klinker der ligner træ, i bauhaus har jeg blandt andet set dem. et var måske en overvejelse?

  • #4   8. mar 2012 matte skifer og grå klinker er ikke så upraktiske som helt blank sorte, så det skal nok gå
    jeg synes ikke rigtig at kninker hører hjemme i en stue, og jeg har træ overalt nu, og det er meget upraktisk i køkken og badeværelse, samt entre


  • #5   11. mar 2012 slet ingen der har nogen erfaringer med mærke trægulve?

  • #6   11. mar 2012 Vi har lagt mørkt trægulv i efteråret, dog ikke så mørkt som det du omtaler. Vi er SÅ glade for det, det er super praktisk, med 2 store hunde i huset. Samtidig lagde vores nabo lyst, hvidolieret gulv (husene er ens), og de må gøre rent hele tiden, ellers ser det forfærdeligt ud:-). Vi har også næsten sorte klinker i bad og forgang. Super praktisk. Vi føler ikke stuen blev mørkere efter vi skiftede gulvet. Men ved samme lejlighed malede vi også trælofterne hvide, så det har nok udjævnet forskellen lidt:-)

    Den du linker til, der hedder black synes jeg personligt er rigtig flot:-)


  • Signe K
    Signe K Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 3 Følgere: 2 Boliger: 1 Emner: 2 Svar: 47
    #7   16. mar 2012 Jeg synes også att det virker til at være en rigtig elegant løsning, kan godt lide ideen med at vælge gulve til hvert enkelt rum. Vi har ikke helt så mørke gulve men vi har ikke haft nogle problener i forhold til rengøring overhoved:)

    Flot løsning hvis du spørger mig:)


Kommentér på:
mørkt trægulv for og imod ?

Annonce