{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.328 visninger | Oprettet:

Hvordan kommer vi nemmest ud ? {{forumTopicSubject}}

Vi er et ungt par som bor i hjertet af Fredericia, i et nyere bolig byggeri, da kæresten i Marts blev færdig udlært og jeg mistede jobbet pga krisen ramte, sidder vi nu ret dyrt i vores lejlighed, vi har gjort op med os selv at vi gerne vil flytte i noget billigere, og det lader heller ikke til at være et problem i teorien, at finde noget billigere i området når man lige skimter hurtigt igennem bolig siderne i den lokale avis.

Vi har så det problem mange som ønsker ny bolig sikkert har, hvor finder vi pengene til indskuddet.

Vi tog derfor en tur ned til kommunen som gerne ville undersøge om vi kunne være berettiget til et såkaldt indskudslån hos dem, dette krævede bare at vi stod med en lejekontrakt i hånden fra den nye lejlighed.

Problemet er så, at vi har ikke fundet noget endnu, og hvis vi tog ud og fandt noget nu, og så viste sig at vi fik lånet til dette igennem kommunen, så skal vi stadig hænge på den dyre husleje i denne lejlighed i de tre måneder man naturligt nok har opsigelse i.

Det vil sige at vi skal betale dobbelt husleje i de tre måneder, hvilket ikke vil være en aktuel mulighed.

Er der nogen med et par ideer om hvordan vi kan komme ud af denne dyre lejlighed? vi er bange for bare at opsige den her og nu, hvis kommunen så vasker hænder med os og siger at de ikke ønsker at hjælpe efter de tre måneder vi har opsigelse er gået, når vi blot opsagde en lejlighed af fri vilje når vi jo havde tag over hovedet i forvejen, så står vi pludseligt på gaden.

Kom gerne med nogle realistiske bud på hvordan dette kan løses. Og / eller hvis du / i har været udsat for samme situation og hvordan i handlede.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kommer vi nemmest ud ?
  • #1   21. maj 2010 kan jeres bank ikke hjælpe jer?

  • #2   21. maj 2010 Hej Tonny D> banken anbefalede netop at vi skulle forsøge hos kommunen, da vi er i færd med at få vores restgæld afviklet, og i den forbindelse helst ikke vil forhøje lånene hos dem, det har vi naturligvis også forståelse for, og grunden til at vi vil flytte i noget billigere, er netop for at give banken flere penge at "lege med" så vi hurtigere kan blive færdige med gælden

  • #3   21. maj 2010 for i ikke et indskud tilbage , der hvor i bor nu..???

  • #4   21. maj 2010 Michelle & Brian> Altså det kan man da håbe på at vi gør, da lejligheden hverken er blevet røget i, eller noget er beskadiget. Dog mener jeg reglerne er sådan ved fraflytning at de kan beholde dem i op til 6 uger efter. Det giver os jo desværre et ordenligt hul hvor vi hverken har denne eller ny lejlighed.

  • mette r
    mette r Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
    #5   21. maj 2010 Har selv lige lånt penge til indskud af min kommune og vi fik afvide at

    1. Du skal ha et afslag fra banken (kommunen er kun hvis INGEN andre kan låne jer pengene)
    2. Jeres fælles indtægt skal være under 172.000 om året + tillæg hvis man har børn (kan ikke huske hvor meget det er)
    3. de skal ha kopier af alle jeres regninger og indtægter det sidste år også skal de bedømme om i selv har haft mulighed for at spare op.

    Ved selvfølgelig ikke om det er det samme for alle kommuner men kunne ihvertfald forestille mig at et afslag fra banken er et must..


  • #6   21. maj 2010 Mette R> Jeg er bekendt med det samme reglsæt fra Fredericia kommune, så tror næsten det er fælles regler for alle. Det er mere de tre måneder som overlapper hinanden imellem flytningen vi er i tvivl om hvad vi skal stille op med.

  • #7   21. maj 2010 okay.. ved ikk så meget om det da jeg kun har bodet i lejlighed en gang og der vi flyttede fik vi indskud tilbage efter max 14 dage og tror os vi have 2-3 uger til at betale... men rigtig jysk træls for jer... men er det ikk med at ringe til udlejer og høre ham af . om hvor meget i for tilbage hvis i opsiger og hvornår fordi i skal jo ha dem til det nye... de er til at snakke med selvom sånt nogen kun tænker penge hehe:)

  • #8   21. maj 2010 Den lejekontrakt kommunen vil have skal ikke være underskrevet smiley

    Det kommet an på indskudet om de vil give det eller ej, derfor bliver i nødt til at finde en lejlighed i er intereseret i, bede udlejer om en kontrakt og sige til udlejer i bliver nødt til at spørge kommunen af om et indskud..

    Jeg ved ikke om de er lige så langsomme med indskud som de er med engangsbeløb, men sidst jeg søgte om et engangsbeløb tog det 6 måneder selvom det var en haste sag og jeg rykkede for den.


Kommentér på:
Hvordan kommer vi nemmest ud ?

Annonce