{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.260 visninger | Oprettet:

mark b
mark b
Tilmeldt:
4. jan 2009
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 33

isolering gamle huse . {{forumTopicSubject}}

Læser flere steder at man kan risikere at pakke et gammelt hus for meget ind i isolering.

Hvornår er nok ? og hvor skal man være nervøs for at isolere for meget henne ? Kun i væggene , eller?

drejer sig om et hus fra 1900


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  isolering gamle huse .
  • #2   1. nov 2009 Hvis du vil lave nye vægge op imod ydervægge alså et træskelet/metal så skal du holde lidt afstand og under ingen omstændigheder ligge isoleringen direkte op af ydervæggene fordi det giver fugt/svamp problemer.
    Dumå komme alt det isolering i du vil.


  • Jesper S N
    Jesper S N Tilmeldt:
    jul 2009

    Følger: 1 Emner: 9 Svar: 53
    #4   1. nov 2009 Hvordan med loft isolering :
    Nogen forholdsregler ???


  • A C
    A C Tilmeldt:
    apr 2009

    Følger: 1 Emner: 11 Svar: 26
    #6   2. nov 2009 skal tli at købe et rækkehus fra 1981 synes i det skla isolerings?

  • Bo S
    Bo S Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 56
    #7   2. nov 2009 Det kommer vel an på huset? om det skal isoleres mere. burte kunne ses på energi mærkningen på huset.

  • #8   2. nov 2009 Et gammelt hus hvor der bliver lavet indvendige forsats vægge kan være i fare for at murværket bliver ødelagt. Murstenene man brugte den gang er ikke bræmndt lige så hårdt som i dag. Når så du isolerer indvendigt er murværket ikke lige så varmt som før og så er der farer for forfald og frostspærngninger. Det ses ofte med gamle skorstene, som af en eller anden grund ikke bliver brugt længere, de forfalder lige pludselig 10x hurtigere end da den var i brug, fordi den pludselig er kold og derved meget mere udsat for vejrliget.
    Den allerbedste løsning er at isolere udvendigt, men det er der ikke mange der gør pga prisen og vedligeholdet.
    MVH Frank


  • #10   2. nov 2009 Frank
    Vil ikke give dig helt ret!
    Det med at murstene ikke er helt så hårdt som idag passer ikke. Det kommer an på hvor i landet du befinder dig.
    Mit hus f.eks. er muret op i flensborg sten og de er nok de mest hårdfører sten som er lavet. Mit hus er fra 1877 og de sten er næsten ikke til at bore i..
    Der er selvfølgelig mange huse med knap så gode sten fra den tid, men har dog aldrig set et gammelt hus tage skade er forsats vægge.


  • #12   3. nov 2009 Man ser gang på gang at skorstene der ikke bliver brugt mere forfalder lyn hurtigt. Det samme gælder meget gammelt murværk, hvis der hulmursisoleres. Når man isolerer fjerner man varmen fra ydermuren og den bliver hurtigere skadet.
    Mit eget hus er fra 50´erne og der er ikke nogen problemer umiddelbart selvom det er efterisoleret. Det er først når man er tilbage i rigtigt gamle huse at det er mere udpræget.
    Huse fra før 1900 ville jeg tænke mig meget kraftigt om inden jeg gik i gang med hulmursisolering eller indvendige forsatsvægge.
    MVH Frank


  • #14   3. nov 2009 Mit hus er fra 1877 og jeg har nok set de første 100 gamle huse som er lavet med forsats vægge og ALDRIG oplevet mureværket tage skade af det.
    Det med en skorsten forfalder meget hurtigt har også noget at gøre med at den har kulde fra samtlige sider. Man ser det også på halve vægge som er bygget ud i ingenting. Du har jo en varm forsats væg som vil afgive lidt varme. dermed ingen problemer.
    Jeg vil kun anbefale ham og smide de forsatsvægge op og kan sige med 95% sikkerhed at han ikke får problemer med det.


Kommentér på:
isolering gamle huse .

Annonce