{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.785 visninger | Oprettet:

Chris M
Chris M
Tilmeldt:
5. jan 2009
Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68

Valg af radiator {{forumTopicSubject}}

Vi skal have fat i nogle el radiatorer, og derfor har jeg kigget på forskellige modeller i dette mærke:

http://www.wattoo.dk/shop/elradiator-varmeovn-glamox-35541p.html

Der skal sættes op i 5 rum, stue, 3 værelser og køkken.

Stuen er 35 m2, men mon ikke den jeg linker til vil kunne klare opgaven, det er største model de har.

Og er der nogen som ved hvad strømforbruget vil være med el, til et hus på 130 m2.

Nuværende forbrug ligger på 30.000 kr, årligt, med olie radiatorer på hjul, som kører på 1000/2000 watt.

Går udfra man kan spare lidt, ved at sætte de nye op, og få en termostat på.

Skal også siges at der er brændeovn i stuen, som supplement.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af radiator
  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #1   31. aug 2009 Og når ja, ville det være en godt valg, eller hvad?

  • #2   31. aug 2009 Jeg tror du skal kigge på noget andet, 30.000 er jo helt vildt for et hus på 130 m2 smiley

    har ikke så meget forstand på el radiatorer, tror måske du skulle overveje en anden varmekilde smiley


  • simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #3   31. aug 2009 hey chris.

    30oooke er rigtig mange penge. kan ikke forstå du virkelig ville til og ud og invistere i nye el radiatorer. har du overvejet og få et fyr og få lavet et vandbåren anlæg


  • simon P
    simon P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 86
    #4   31. aug 2009 men husk 2 små radiatorer er billigere end og have en stor til og stå og banke watt af

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   31. aug 2009 hej chris

    Som regel er en høj varme regning tegn på 2 ting. Dårlig/dyr varmekilde og/eller dårlig isolering. At olieregningen er 30.000 er meget højt MEN hvis du opsætter el og der er ringe isoleret vil du med garanti betale det samme eller mere for opvarmning. Elvarme er r_v dyrt !!!

    Overvej om ikke et pillefyr, gas eller andet er muligt samt om du skal få en energi konsulent ud og få lavet en rapport på hvordan du får energisikret dit hus.

    Mvh. Anders


  • #6   31. aug 2009 Hej hvad med at kigge på varmepumper, det skulle vist være den billigste måde at varme huset op med el.
    MVH Frank


  • #7   31. aug 2009 (link fjernet)

    MVH Frank


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #9   1. sep 2009 Jeg har ellers fået frarådet varmepumper, da det skulle være uholdbart?

    Nå, men huset er etableret med oliefyr, og varmeblæse kanaler i gulvene, i tidernes morgen.

    Spørgsmålet er så hvad man kan få, så vi evt. kan få gang i det i stedet, hvis det da er en god måde at opvarme på?

    Og efterfølgende er olietanken dækket til, og der er sat el paneler op i huset.

    Men de er ikke effektive, og koster kassen, men tænker at det gamle anlæg må da være godt, i og med det blæser varm luft, og man måske samtidig kan få cirkulation med frisk luft ind samtidig..


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #10   1. sep 2009 Jeg har lige lagt et par billeder, hvis det gør det nemmere at svare på spørgsmålet smiley

    http://peecee.dk/upload/view/189102

    http://peecee.dk/upload/view/189103


  • #11   1. sep 2009 Jeg havde helt klart sat noget solvarme op med pille fyr som backup. Det er selvfølgelig kun hvis du ikke kan få gas eller fjernvarme ind. Varme pumpe er bestemt en holdbar løsning. Den er ihvertfald 100 gange mere holdbar end at forsætte med et forbrug på 30.000 kr. Det er helt vildt. Desuden skal du nok overvejde og efter isolere dit loft og tjekke dine vinduer efter. Ved godt det bliver en dyr løsning, men de penge er hurtigt tjent ind.

  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #12   1. sep 2009 Charlotte&Jesper:

    Hvordan lyder løsningen med pillefyr, og så blæse varmen ud igennem de kanaler på billederne?

    Eller skal vi hellere satse på en varmepumpe og så efterisolere loftet?


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #13   1. sep 2009 Hvordan efterisolere jeg i øvrigt korrekt, har læst mig lidt frem til at man skal gøre det på den helt rigtige måde.

    Men smider jeg bare noget rockwool op på hele loftet, eller skal det pakkes ind, eller være nogle helt specielle materialer?


  • Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #14   1. sep 2009 Altså i min fars hus er der elvarme.. det var selvfølgelig vildt dyrt og han syntes ikke om pillefyr.. Han fik sat en varmepumpe op.. den kostede omkring 20.000 Kr. opsat, men han sparer virkelig en masse penge hvert eneste år.. der ville kun gå få år før den var sparet ind..

    Han har meget sjældent problemer med sin, og samtidig kan man køle huset ned om sommeren hvis det bliver alt for varmt en nat:) Dejligt.. Det kunne jeg godt tænke mig i kærestens og mit hus smiley


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #15   1. sep 2009 Herdis:

    okay, men sådan en varmepumpe, kan den kun varme/køle et rum, eller hvordan?


  • Chris M
    Chris M Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 68
    #16   1. sep 2009 Ville jo gerne have muligheden for luft ud igennem husets kanalsystem, så alle rum kan varmes/køles..

  • Herdis V
    Herdis V Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 58
    #17   1. sep 2009 En varmepumpe kan kun strække sig over et vist antal kvm.. det er vist lidt forskelligt fra system til system.. den min far har kan vist varme omkring 120 kvm og køle omkring 60 kvm.. Han vil gerne have en mere op på et tidspunkt, så jeg tror det er en god idé at sætte 2 op hvis hust er stort.. Heldigvis er de lidt billigere i dag end da han købte sin smiley

  • #18   1. sep 2009 Du kan sagtens selv efter isolere på dit loft. Du ligger bare glas/rockwool pænt og tæt sammen. Kig evt på billeder herinde fra andre der har gjort det. Det er super nemt, men husk støvmaske osv. ellers er det ikke skide spændende.
    Jeg ville slet ikke bruge de huller du har. Ville ligge nye rør ind og tilslutte dem.
    Ved ikke hvad du kan lave selv, men måske du skulle nøjes med en varmepumpe.
    Fortæller bare hvad jeg selv ville have gjort.


  • #19   2. sep 2009 hva er det for en oliekedel du har.. vores er blevet lavet om til pille fyr i i stedet for 20000 på olie bruger vi 8000 (max) på piller, samt at vi har elvandvarmer om sommeren.. (skal skiftes ud med mere økonomisk varmer)

    plus at næste sæson (ikke iår) der har vi fået sat brændeovn til og håber vi spare mere den vej også..

    men jeg ville også have radiatorer, men fandt faktisk udaf at gulvvarme er meget billigere.. (ikke elgulverme)
    og der er ikke nogen grimme radiatore der skal sidde og fylde på væggene smiley


  • Bo Z
    Bo Z Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #20   2. sep 2009 Selvfølgelig er det en løsning at lave et nyt vand-system i huset..! Men hvis man havde regnet med at købe nye el-radiatore, så er det lidt noget andet så at gå i gang med at lave en helt nyt vand-system og det føre rigtig meget med sig..! Jeg har selv og står stadigvæk og overvejer det samme..! Jeg har el-varme og brændeovn i stuen, og brændeovnen kan næsten fyre det hele op, det er bare noget skod med brænde og der er en del arbejde i det. Jeg har som sagt selv overvejet at lave et vand-system til central-varme! Men jeg tror jeg er kommet frem til at erstatte min nuværende brændeovn ud med en træpilleovn i stedet for.

  • Bo Z
    Bo Z Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 9
    #21   2. sep 2009 Og det er simpelthen fordi, jeg ikke ved om vi bliver boede i det hus resten af vores tid eller hvordan. Hvis jeg skal hen og lave et vandsystem samt indrette fyrrum i min garage og indkøbe fyr osv. så løber det op i et par hundrede tusinde. Plus de andre ting som så kommer ved siden af.. plus at vi samtidig skal leve i det mest ombygningen står på, vi skal stadigvæk have en dagligdag til at fungere, det tror jeg vi bliver træt af..!

  • #22   2. sep 2009 vi er ved at renovere hele vores hus selv.. (med hjælp til de ting vi ikke må selv)
    og vi betaler ud af egen lomme.. forstået sådan at det er vores overskud fra lønnen der betaler.. vi fik nogen forsikringspenge vi har lavet gulvet for.. men vinduer, døre, køkken osv. er vores egen lomme..

    vi har været igang ½ år nu og er kun lige begyndt på det første rum smiley LAAAAAANNNNGGGGG vej endnu desværre, men vi skal bo her mange år endnu smiley det blir vi nødt til.. smiley


Kommentér på:
Valg af radiator

Annonce