{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.553 visninger | Oprettet:

Dennis P
Dennis P
Tilmeldt:
17. jul 2008
Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59

Ny Kloak - Hvordan?? {{forumTopicSubject}}

Først og fremmest - Ved godt der skal en aut. kloakmester til, og leder ikke efter gør det selvråd eller ligende, blot en forståelse! Så lad nu være med at begynde at komme med løftede pegefingere smiley

---------------------------------------------------------------

Mig og kæresten kigger på et nedlagt landbrug, med 300m2 bolig i tre plan, og da det skal total renoveres, er mit spørgsmål som følger:

Når sådan noget skal total renoveres, hvordan skal man så have lavet med kloaken, altså hvordan skal de føres?
Regner med at der skulle være WC og evt. bad på 1 sal, Wc og bad i stueplan og Wc og spa i kælderen.
Hvordan føres rørene, og skal det hele til en samlebrønd eller????

Håber nogen kan skære det ud i pap smiley
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny Kloak - Hvordan??
  • #1   7. jul 2009 Jeg skal prøve at forklare, hvis jeg kan.
    Kloaken i kælderen skal graves ned under gulvet. Hvis kloakken ude i vejen ligger højere end dine rør i gulvet, så skal vandet/"lortet" pumpes ud i en brønd. Alt hvad der ligger skjult i jorden skal laves af en Aut. kloakmester.
    Kloakken fra stuen og 1. sal, skal føres ned til kælderen og ud gennem kældervæggen. Rørene inden i huset kan føre enten synligt eller skjult i etageadskillelsen, hvis det er muligt. De lodrette "faldstammer" er svære at gemme i en væg da de nok er ø110mm. Disse faldstammer kan dækkes ind af en kasse i gips eller i en dobbeltvæg af gips.
    Alle rør der ikke ligger gemt i jorden, dvs fra dit kældergulv og opad skal udføres af uat. vvsmester.
    Jeg håber at dette kan bruges elelrs må jeg prøve at uddybe det lidt.
    Når du alligevel skal i gang med at rode, og den gamle kloak er meget gammel ville jeg helt sikkert få skiftet alle gamle rør, især hvis det er beton eller ler rør.
    Rørene over jorden, bliver som regel udført med PVC eller støbejern.
    MVH Frank


  • #2   8. jul 2009 Frank

    Ikke mange der bruger støbejern længere... Men som sagt de fleste synlige rør laves i PVC eller rustfri


  • #3   8. jul 2009 nå, ja rustfri self, sad lige i mine egne tanker smiley

  • Dennis P
    Dennis P Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 24 Svar: 59
    #4   11. jul 2009 Hejsa. Tak for svaren.

    Huset er fra 1930'erne og der er ikke ændret noget indvendigt, så alt skal laves om under alle omstændigheder.
    Frank, når du siger at man bør skifte alle rørene mener du så fra huset og ud til kloak eller hvordan? Der er pt. bad og toilet i kælderen, så går ikke udfra at brønden ligger højere, i såfald hvor meget mere omstændigt er det hvis det skal pumpes ud?

    Køre man faldstammen fra wc 1, til nr, 2, til nr 3 og så til kloak eller hvordan?


Kommentér på:
Ny Kloak - Hvordan??

Annonce