{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.425 visninger | Oprettet:

Christian D
Christian D
Tilmeldt:
3. feb 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Hvor skal jeg låne? {{forumTopicSubject}}

Hej alle,

Mig og kæresten har kigget på et hus vi kunne tænke os.
Nu har ejendomsmægleren (edc) tilbudt at gi os et tilbud på et lån. Vi har ikke været i banken endnu.
Er der nogle fordele eller ulemper ved at låne ved ejendomsmægleren fremfor gennem banken?
Og kan man låne hele beløbet gennem dem?
Er rart at være lidt forbedredt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal jeg låne?
  • #1   3. feb 2009 Lån i en kredit forening det som regl det billigste, jeg har selv lån hos realkredit smiley

  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #2   3. feb 2009 Okay, men bruger edc ikke en kreditforening eller er det noget de selv låner ud?
    Kan man låne hele beløbet hos f.eks. realkredit?


  • #3   3. feb 2009 jeg ved ikke hvor egendomsmægleren låner penge, men jeg kunne da forestille mig at det var billigere at låne direkte fra kreditforeningen istedet for gennem en mægler smiley men jeg er ikke helt sikker på hvordan det virker, men i midt tilfælde var der et beløb som jeg selv skulle betale "Udbetaling" og så kunne jeg så låne resten gennem realkredit smiley

  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   3. feb 2009 Ok, kan se det er >BRF kredit de bruger.
    Må se hvad de siger:-)


  • #5   3. feb 2009 Ja. men prøv da og indsamle nogle forskelige tilbud smiley

  • #6   3. feb 2009 EDC samarbejder som nævnt med BRF

    Det kan være en god ide at indhente tilbud flere steder fra, f.eks.

    Jeres egen bank
    Nykredit (de har både bank og kreditforening)

    Det kan være at der er nogen der giver jer et afslag men at i godt kan blive godkendt et andet sted - så tab ikke modet hvis i skulle få et nej 1. gang.


  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #7   3. feb 2009 Ok tak.

    Ja chancen for at blive afvist for tiden er nok ret stor.
    Hvad skal renten ligge på for tiden, hvis der er tale om afdragsfrit eller fast rente?


  • #8   3. feb 2009 vi har gennem brf kredit og der er en supergod service og de er til og tale med . sender du en mail til dem for man næsten altid svar samme dag , ellers ringer de

  • #9   3. feb 2009 jeg har lånt mit gennem edc ved brf kredit når der er noget snakker jeg med edc der er super service og vejledning

  • Christian D
    Christian D Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #10   3. feb 2009 Ok det er jeg glad for at høre. Så kan det jo kun blive et positivt møde.

  • #11   3. feb 2009 Vores edc mægler låner ud igennem alm brand bank (bolig kredit) og totalkredit, med mulighed for op til 110% finansering...

    Det vil sige du får 80% belåning ved total kredit (flexlån, fast forrentet osv)
    Og 20-30% ved alm brand bank på en boligkredit (en slags kasse kredit bare til en meget bedre rente)


  • #12   4. feb 2009 middelfart sparekasse er rigtig flinke synes jeg... jeg skulle låne til mit hus i danske bank som jeg var kunde i før, og det kunne bare ikke lade sig gøre at låne mig sølle 400.000... så henvendte jeg mig i middelfart sparekasse, og der var ingen problemer, jeg skrev under samme dag... så jeg kan kun anbefale middelfart sparekasse, og der er mange jeg kender der har flyttet bank over til dem efter jeg gjorde det, og de er ligeså glade for dem...

  • #13   4. feb 2009 edc har brf kredit som samarbejdspartner.. der er størst chance for at blive godkendt via din ejendomsmægler smiley da de er samarbejds partnere smiley

  • jeanette l
    jeanette l Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Svar: 2
    #14   12. feb 2009 gå i banken og snak med dem i skal huske hvis i låner ved en kredit forening er det kun 80 % i kan låne resten skal være et bank lån

Kommentér på:
Hvor skal jeg låne?

Annonce