{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.931 visninger | Oprettet:

Chris H
Chris H
Tilmeldt:
29. jan 2013
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15

Hård fuger i bad - krakeleret {{forumTopicSubject}}

Jeg har netop købt et hus, hvor der i 2007 er blevet renoveret badeværelse.

Det er lavet med hårde fuger, og de er begyndt at krakelere, så enten skal disse kradses op og repareres, eller der skal fuges med en blød fuge.

Hvad vil I anbefale?

Hvor meget vil det koste at få en fagmand til at udføre arbejdet? Roskilde området.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hård fuger i bad - krakeleret
  • Chris H
    Chris H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #2   12. jan 2015 Det er slet ikke nævnt i tilstandsrapporten.

    Det eneste der står, er at fugerne har en smule misfarvning, grundet manglende afrensning (k1'er).

    Men er det en murer jeg skal have fat på, eller kan en fugemand klarer det hele?


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #4   13. jan 2015 hvad er den faglige årsag til at fugen mellem gulv og væk skal være blød/silikone? jeg har tidligere også overvejet at sætte en mørtelfuge i men da jeg er vant til at fuge med silikone blev det en blød, jeg anede ik at det ville gi en anmærkning på tilstandsrapporten.

    En fugemand eller murer kan begge lave pæne fuger.

    Mvh. Anders


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   18. jan 2015 Tak for svaret alligevel Mogens, det giver jo god mening men korrekt set bliver de bløde fuger med tiden også utætte og så er man lige vidt.
    Jeg skifter sgu bare til blød fuge når der skal sættes nye i, det er også lettere for en amatør som mig end at prøve at ramme nyancen med en mørtelfuge


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #9   18. jan 2015 det vil koste næsten ingenting 500 kr og tjek lige fugerne mellem gulv og væg også. jeg ville tage en fugemand.

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #10   20. jan 2015 Tak for gode svar begge 2. Nogen god ide til hvordan man renser de grimme pletter af silikonefugerne? jeg er ret flittig til at tøre gulvet af efter bad, vask mv. men der kommer alligevel pletter på fugerne over tid.

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #11   20. jan 2015 fandt selv dette link;
    http://samvirke.dk/sundhed/raad-og-tips/saadan-faar-bugt-sorte-fuger-brusekabinen.html

    beklager overfor trådstarer at dette er offtopic smiley


  • henrik b
    henrik b Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 6
    #12   22. jan 2015 Hej.

    Når den nye SBI-anvisning kommer om vådrum, vil de anbefale at fuger i badeværelser bliver lavet med en fleksibel mørtelfuge. (som du har)

    Grunden til dette er, som nævnt tidligere at en blød fuge skal udskiftes ofte.
    Måden hvorved man udskifter en blød fuge, er som regel ved at skære den ud med en hobbykniv.
    Det er næsten umuligt ikke at beskadige den underliggende vådrumsmembran, ved sådan en udskiftning. Og det er derfor man går over til at anbefale fleksible mørtelfuger i stedet for silikonefuger.


  • Chris H
    Chris H Tilmeldt:
    jan 2013

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 15
    #13   7. feb 2015 Nu har vi så fået banket mørtelfugen op, og udskiftet til en blød fuge.

    Men tak for råd og vejledning smiley


Kommentér på:
Hård fuger i bad - krakeleret

Annonce