{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.378 visninger | Oprettet:

Hvilke vinduer ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt min første bolig (villa) på 165kvm opført i gule sten i 1974.

Det trænger til nye vinduer. De skal skiftes løbende med renoveringen indendøre, rum for rum.

Jeg kigger på træ og træ/alu , plastik er udelukket. Antrazit/grå udvendig og hvide indvendig. Fastkarm, to-delt med åbning for neden. Men hvilken producent skal jeg vælge ? Hvad har du af erfarínger ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke vinduer ?
  • Andreas B
    Andreas B Tilmeldt:
    nov 2011

    Følger: 1 Svar: 49
    #1   11. feb 2014 Jeg ville vælge rationel, de laver rigtig flotte træ/alu vinduer få et godt tilbud hos din lokale stark.

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #2   11. feb 2014 rationel laver glimrende vinduer og er et af de mest gængse fabrikater. Vil du lidt op i kvalitet kan du se på KPK.

  • #3   13. feb 2014 Jeg ville vælge træ/alu fra Kastrup. Synes de har en rigtig flot finish på deres produkter. Jeg har selv fået fået til hele mit hus, og der er ikke noget og sætte en finger på. + at jeg godt kan lide at de er produceret i Danmark, så støtter man da lidt op om det her hjemme.

    Nu nævner folk Rationel. Det er også et fint vindue, dog synes jeg nogle gange de har små fejl. De bliver så heller ikke produceret i Danmark mere, så der er nok ikke samme kvalitetskontrol på. De bliver vidst nok lavet i Polen og så bliver de pakket om med danske fragtsedler når de kommer til dk.

    Vinduer er som religion, der er delte meninger om det.


  • #4   13. feb 2014 Rationel er IKKE kvalitet overhovedet..... De har f.eks. en dårlig konstruktion med at gummilisten på glaslisten ikke går igennem i bunden.
    Jeg vil da også godt anbefale KPK men dem kan private ikke handle med.

    Vi har også set en del Rationel elementer der er pilrådne allerede efter 20år


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   14. feb 2014 Rigtig mange vinduer bliver fremstillet i udlandet. Mine egne fra WEGA er dansk lavet. Mig bekendt bliver KPK lavet herhjemme også. KPK kan forhandles via en tømrehandel/byggemarked eller en håndværksmester som vil levere til dig.

    Korrekt, rationel har haft udfordringer med kvaliteten men det gælder vist alle fabrikanterne over tid. Rationel har man dog hørt en hel del om mht. kvalitet (og mangel på samme) da rationel er et af de mærker der anvendes meget


  • #6   14. feb 2014 Jeg har talt med personerne hos sparvinduer.dk som har egen produktion i danmark. Det lyder til at de laver nogle fornuftige vinduer til gode priser.

  • #7   14. feb 2014 Jeg har selv DANA Vinduer og jeg er rigtig godt tilfreds.

    Nogle rigtig lækre døre og vinduer med flot finish. og de levere også i træ/alu.

    Vi har antrazit grå udvendig og hvis indvending :9


  • nicolai k
    nicolai k Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 1 Svar: 9
    #8   23. mar 2014 de er dyre end de andre nævnte mærker, men det er bare kvalitet - http://www.idealcombi.dk/
    har været i tømrerbranchen i snart 14 år, og anbefaler altid disse
    har selv brugt deres "frame" serie i mit hus


  • Mie K
    Mie K Tilmeldt:
    sep 2015

    Følger: 9 Følgere: 1 Svar: 1
    #9   24. sep 2015 Ved ikke om du har fundet dine vinduer? Ellers kan jeg varmt anbefale dig at tjekke http://www.vinduespladsen.dk/1268145141162.shtml.
    De har et god udvalg af kvalitets- vinduer til boligen - vel og mærke til billige penge:-)


Kommentér på:
Hvilke vinduer ?

Annonce