{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.841 visninger | Oprettet:

Lydisolering af vinduer??? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved godt man kan få nogle prof. lydisolerings-forsatsvinduer, men de er godt nok dyre :-O.

Man må vel selv kunne lave sådan et, eller få en håndværker til det.... ?

Håber nogen herinde har en ide om, hvordan man gør, og hvilke materialer der skal bruges til sådan et "vindue".

Det er til et soveværelse, så det er ikke udseendet, det kommer an på, bare det er nogenlunde nemt at åbne/lukke eller sætte i/tage af.

Ok hvis det samtidig fungerer som mørklægning, så det behøver ikke nødvendigvis være glas.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lydisolering af vinduer???
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   21. maj 2013 2 nemme løsninger

    monter forsatsvinduer af tyk plexiglas
    køb andre glasruder via interglas med indbygget lyddæmpning og skift dine nuv. ud...det tager ikke lang tid, bliver pænt og virker men de nye ruder koster....mere end plexiglas smiley


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #3   21. maj 2013 ift lydisolering må det være bedst at bruge rigtig glas , da de lydisolerer bedst .

  • #4   21. maj 2013 Skær en skum gummi madres til så den passer i hullet som Hans i Grethe og sæt den om i vinduet når du skal sove.
    Billig og effektiv løsning og kan ligges ind under sengen når den ikke bruges.
    Jeg var på nathold i 8 mdr. og brugte den metode og det virkede smiley


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
  • #6   21. maj 2013 Mange tak for gode svar, og interessant link :-).

    Skumgummimadrasser må næsten prøves i første omgang her hvor jeg bor nu. Lidt en udfordring med det ene vindue (velux-tagvindue), men måske jeg kan binde det fast smiley

    Interglas må da i hvert fald kunne holde noget lyd ude. Vægt: 30 kilo pr kvm! smiley

    På sigt synes jeg da, at det lyder ok med fx 120 x 120 cm vindue til et par tusinde, nå ja + håndværkerløn, men mon ikke sådan noget kan klares på én enkelt time?



  • #7   22. maj 2013 Hvad er det for et velux vindue du har?

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #8   22. maj 2013 Hej Tinka

    På et velux kan det være en udfordring at sætte i men generelt er det ret simpelt at skifte glasset selv. Man bliver faktisk klar over hvor let en indbrudstyv har det.
    Jeg har selv skiftet 3 ruder hjemme og det tager ikke lang tid hvis det KUN er en ombytter af glas. Hvis du oveni vil male vindue/renovere er det en anden sag

    1) glaslisterne på ydersiden tages af, brug en bred spartel som du ligger mod glasruden og lirk stille og forsigtigt glaslisterne (klemmeslister typisk af træ) af på ydersiden
    2) når lister er væk kan eevt. klodser fjernes i falsen og ruden kan skubbes ud
    3) Ny rude indsættes, klodser sættes i spænd som ved den gamle rude
    4) Glaslister (evt. nye) monteres. Husk at tilse at der er gummi/rudelister på (monteres altid på rudefalsen + på listerne så du sikrer at det slutter tæt.

    Done..... og ja, du kan sagtens få en glarmester til at gøre dette men så skal du nok lige sikre dig at det er ok at du har købt glas, de vil gerne komme med egne ruder til jobbet.

    /A

    PS: smart trick med skummadras men det var ikke en løsning jeg ville bruge ret længe. Der dannes store mængder kondens på ruden (i vintertid) som ødelægger vinduet over tid


  • #9   22. maj 2013 Det skaber ikke mere kondens end et godt mørklægningsgardin gør.


  • #10   22. maj 2013 Anders <i>**Man bliver faktisk klar over hvor let en indbrudstyv har det.**</i>

    Ja, dét blev jeg klar over, da jeg sidste år så, hvor nemt og hurtigt glarmesteren skiftede et vindue smiley

    Og meget fornem anvisning til vinduesudskiftning :-). Ikke at det ligger inden for mine (manglende) handyevner, men kan fremgangsmåden bruges til Velfac-vinduer? (som er den type, der er flest af her i boligforeningen).

    Skummadras vil jeg prøve i første omgang, for jeg håber at flytte til en anden bolig her inden vinter.
    I ny bolig bliver jeg dog med stor sandsynlighed nødt til at få skiftet vindue i soveværelse (pga. ekstrem lydfølsomhed). Det er rart at vide, hvilke muligheder der er for lydisolering, så jeg ikke skal vælge en ellers god bolig fra pga. støjgener. Så jeg siger tusind tak for nyttige råd!

    Morten - Velux-vinduet hedder GGL-1. Det skal som nævnt ikke skiftes ud, men jeg skal nok finde en eller anden lappeløsnings-måde at få en skummadras til at blive siddende i det vindue.


Kommentér på:
Lydisolering af vinduer???

Annonce