{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.407 visninger | Oprettet:

behandling af nedslebet fyrretræs gulv ? {{forumTopicSubject}}

skal til og have pillet mit gulv op for og ligge gulv varme under og så skal det ligges igen og slibes.. men er i tvivl om hvad jeg skal gøre med det bagefter ?

har slebet to rum før og der gav jeg det lud og det s er pisse godt ud men syns det er lidt modtagelig for pletter. har 3 boxere..

men findes der nogen alternativer som er mere modstands dygtige over for pletter men som stadig har det lys look ?

Mvh Nicolai


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  behandling af nedslebet fyrretræs gulv ?
  • #1   7. nov 2012 Nu er LUD jo ikke nogen overfladebehandling så jeg kan da godt forstå du ikke kan holde det rent. Lud er jo hovedsageligt en base der neutrtaliserer gulningen i træet også hvidpigment der ligger sig ovenpå. Du kan sagtens lude dit gulv også bagefter give det en overfladebehandling f.eks lak, olie eller sæbe...

  • #2   7. nov 2012 Ville man kunne give det lud og så noget olie bagefter ? I så fald hvilken olie ?

  • #3   7. nov 2012 Ja jeg ved ikke hvilket produkt der er bedst men jeg vil købe lud og olie i samme fabrikat. Jeg vil vælge en klar olie ovenpå ludbehandlingen da du så kan slide på olien uden at det kan ses. Hvis du gerne vil have det så lyst som muligt kan du vælge hvid olie men så kan det ses efter nogen år, hvor du har slidt i olien(typisk der hvor man går) Kunsten med olie er ikke at give det for meget så gulvet bliver fedtet, også skal du helst bruge en polermaskine til at arbejde oliens overflade til med.

  • #4   7. nov 2012 Lyder som om det er der skal til. Tusind tak for de super gode og brugbare råd

  • #5   8. nov 2012 Hej Nicolaj. Jeg har samme type gulv som dig og for nyligt blev det slebet ned (i forbindelse med at jeg havde lavet lidt ombygninger og dermed repareret i gulvet)

    Jeg havde en gulvlægger til at slibe gulvet af og han gav det også lud + efterfølgende sæbebehandling. Jeg har selv 2 små børn og en stor 45kg Riesen Schnauzer og sæbebehandlingene r mere end rigeligt til at beskytte gulvet. Vi vasker det hver eller hver anden måned med sæbevand (resten af det som gulvmanden havde til overs).

    Vi havde også overvejet oliebehandlingen, men vi er glade for at vi beholdt gulvet sæbebehandlet. Fordelen er også at når du vasker gulvet, så rejser årerne sig i de trykskader som hundenes klør og stolenes ben har lavet ;0) Og da det er en skrøbelig træsort så vil der komme trykmærker i gulvet, især med 3 hunde. Det er jeg i tvivl om et oliebehandlet gulv gør.

    mvh Frank


  • #6   8. nov 2012 Når i giver sæbe behandling er det så ned på knæ og skruppe med stiv børste og under møbler eller ?

    Hvordan holder i det rent i hverdagen ?


  • #7   8. nov 2012 Hej til daglig støvsuger vi blot og hvis der bliver spildt så tørrer vi blot op med en fugtig klud. Når jeg vasker gulv, så er det den store omgang under alle møbler (heldigvis kun et enkelt spisebord og nogle stole).

    Jeg bruger ikke en børste, men sådan en moderne skrubbe med en aftagelig "pad" med en grov side, så man rigtigt kan gnubbe/skrubbe.

    Men hvis du foretrækker at ligge på knæene og skrubbe gør du bare det smiley

    mvh Frank


  • #8   8. nov 2012 lyder godt.. burde være overskueligt..

    bliver lud og så en sæbe behandling til sidst..

    tak for de gode råd


Kommentér på:
behandling af nedslebet fyrretræs gulv ?

Annonce