{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fjerne maling fra (marmor)vindueskarm
  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #1   21. jan 2011 terpenin virker kun på ikke-hærdet maling på terpentin-basis... er malingen først størknet har det ingen effekt.

    først skal du finde ud af om det er granit eller marmor...marmor er lidt specielt da det faktisk ikke er så hårdt (og ikke syrefast) som man skulle tro.

    du køber noget malingfjerner, smører det på og venter 30 min, så kan du skrabe malingen af med en spartel...derefter skal den skylles og givetvis renses med en klud med lidt fortynder på før du olierer med stenolie eller hvad du nu vil behandle den med

    /A


  • michael b
    michael b Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 883
    #2   21. jan 2011 spartel og varmeblæser og så bare varm op til malingen er blød


  • #3   22. jan 2011 På granit! Smør brun sæbe ud over det hele, også put plastik hen over så det bliver luft tæt, vent i et døgns tid så kan du se malingen bliver som vådt papir også er det lige til at tørre af...

    Ved ikke om det også virker på marmor, men har prøvet på granit og der virkede det


  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   22. jan 2011 Fru larsen>> brun sæbe er et organisk materiale og nedbryder den del af malingen som får den til at binde....så det er ikke sundhedsskadeligt men lidt udluftning er aldrig ti lskade.... brun sæbe har man brugt i maaange år i storkøkkener til at fjerne sort belægning på ovnriste og plader....det er forbudt idag men regler er regler...

    hvis man smører en ovnrist ind i brun krystalsæbe, pakker den i plastic (pose) til dagen efter, vasker den godt af, skyller den og tører den blir den som ny...


  • #7   22. jan 2011 Jeg ved ikke hvad det er for en type sten.. To steder er malingen skallet af, og der kan jeg bare se der er en sandfarvet sten med hvide stænk i... og den vil jeg da hellere have frem end en grimt malet karm.

  • #8   22. jan 2011 Brun sæbe styrer !!!!

  • #9   23. jan 2011 Man skal nok ikke stikke hovedet ned i posen bagefter, men ellers så luft ud imens man tager plastikken af og evt. forlad rummet bagefter så skulle der ikke ske det store ved det smiley

  • #10   23. jan 2011 Brun sæber er da ikke farligt og udvikler ingen farlige dampe, så det kan man roligt stykke snuden i, hvis man føler for det.....

Kommentér på:
Fjerne maling fra (marmor)vindueskarm

Annonce