{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.054 visninger | Oprettet:

Må vores udlejer det her? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Det skal lige siges at grunden til jeg ikke spørger en fagmand såsom LLO, er fordi jeg SKAL betale 530 kr for at de vil svare mig på dette spørgsmål, og det er penge jeg ikke har.

Min sag er at jeg den 2.2.2012 flytter i dette hus sammen med min samlever og fælles barn. Her for få dage siden får vi en sms, hvor der står at vores udlejer har modtaget en regning fra kommunens affalsordning, og den skal vi betale. en regning på 1400.
Vi bliver da lidt overrasket da vi under fremvisning IKKE have fået noget at vide, og det står heller IKKE i vores lejekontrakt, at vi får denne ekstra udgift på 1400 hver halve år. Og regningen er addresseret til vores udlejer.
Er der nogen her der kan hjælpe mig, skal vi som lejer betale den regning eller hvordan skal vi forholde os til det hele..
MVH den uvidende.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Må vores udlejer det her?
  • Torben K
    Torben K Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 18
    #2   8. mar 2012 Spørg huslejenævnet i din kommune - det koster gratis...

  • Mr. B
    Mr. B Tilmeldt:
    okt 2009

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 68
    #3   8. mar 2012 @ Jacob og Kusuma S

    Det er ikke Jer, der hænger på den regning.

    Det er normalt noget der påhviler udlejer, og når denne heller ikke har fået skrevet dette ansvar over på dig i Jeres lejekontrakt, skal du kun forholde dig til det der står i kontrakten.

    Pr. definition, alt hvad der angår vedligeholdelse, som ikke er skrevet i kontrakten, påhviler udlejer.

    Dette kan du trygt sige til ham, og nægte at betale regningen!


  • helle p
    helle p Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 87
    #4   8. mar 2012 vi har prævet det samme og fik hjælp af llo, og nej det må han ikke hvis det ikke er nævnt i jeres lejekontrakt smiley

  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #5   8. mar 2012 De eneste forpligtelser i har, er dem der står i jeres lejekontrakt! Dvs. forhold jer kun til den husleje eller de udgifter der er listet op i jeres lejekontrakt (som I naturligvis HAR underskrevet af udlejer??). Alt herudover (med undtagelse af forbrug, hvis forbruget er a conto) skal i ikke betale.

    Krøl regningen sammen og lad udlejer få en rykker på sin dumhed. Bliver der spektakel, så gør udlejer opmærksom på at i kører en sag vedr. for høj husleje i huslejenævnet hvis han bliver ved med at skabe sig.

    Derudover er det altid en god idé at være medlem af LLO!


  • #6   9. mar 2012 Jeg bor til leje i et hus hos en privat udlejer. Det var en ejendomsmægler der skrev lejekontrakten, og da vi skrev den oplyste han ejer om, at renovation måtte man ikke opkræve, det er inkluderet i huslejen. Det gælder både almenyttige og private lejeboliger.

    Torben K - Det er IKKE gratis, at få kørt en sag gennem huslejenævnet, men det koster 125-135 kr, altså symbolsk. Men jeg kan ikke forstille mig, at det koster noget, at ringe og spørge om man skal betale for renovation eller ej.

    Vandet - jeg syntes måske det er dårlig "rådgivning", at råde lejer til at <i>Krøl regningen sammen og lad udlejer få en rykker på sin dumhed</i> Det kan jo være, udlejer betaler regningen og så er den potte ude, hvis lejer pænt og høfligt siger til ham, at de iflg. lejeloven/kontrakten ikke er forpligtet til at betale. Det kan jo være, at udlejer har tænkt; "går den så går den"
    <i>gør udlejer opmærksom på at i kører en sag vedr. for høj husleje i huslejenævnet</i> Hvorfor er det du mener, at det er nødvendigt, at bevæge sig ned på det plan ? Det kan jo rent faktisk være, at huslejen er helt efter bogen, så hvorfor så true med den slags ?

    Jacob - ring ned til kommunen, og spørg huslejenævnet, og du er forpligtet til at betale. Ring derefter til udlejer, og informer ham om, hvad de har sagt til dig ;o)
    Bliver han tosset og truer med alt muligt - så tag den derfra, og bed huslejenævnet tage den med ham ;o)




  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #7   9. mar 2012 PS: HUSK AT FÅ ALTING PÅ SKRIFT !!!! Telefonsamtaler og udmeldinger via telefon er GYLDIGE men svære at dokumentere overfor parterne.....altid på SKRIFT !



  • Vandet .
    Vandet . Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 473
    #8   10. mar 2012 * Smydi *

    Du har ret i, at det måske ikke er fornuftigt at krølle regningen sammen og smide den ud. Jeg vil dog fastholde, at det er udlejers forpligtelse, og at de som lejer i princippet ikke behøver have modtaget den fra udlejer, hvorfor at udlejer så må sende den igen.

    At true med huslejenævnet, er naturligvis kun i fald at udlejer vil køre hårdt mod hårdt, hvilket jeg måske skulle have fremhævet tydeligere.

    Fakta er dog, at de ikke behøver reagerer på udlejers forsøg på at få dem til at betale regningen. Så i princippet kan de svare ganske kort tilbage, at regningen ifølge huslejenævnet/LLO (hvis de kort vil kontakte én af delene og få det bekræftet) ikke er forpligtiget til at betale regningen.


Kommentér på:
Må vores udlejer det her?

Annonce