{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.258 visninger | Oprettet:

+ / - Ikea køkken {{forumTopicSubject}}

Hej.
Vi skal ha nyt køkken og har et budget på ca 30.000 kr ink hvidevare (ovn, kogeplade og emhætte)
vi har set lidt på vordingborg køkken men man kan jo få lidt flere elementer osv hos ikea. Men hvordan er kvaliteten? Høre gerne fra folk som har haft ikea køkken i en længere periode (10 år måske) og hvordan det holder og hvilke + og - der er.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge hylde op 450 kr.
  • Paint and wood work 10.000 kr.
  • Opsætning af håndvask og opvaskemaskine 1.640 kr.
  • Hækkeklipning 1.000 kr.
  • Rengøring 950 kr.
  • Hvide perle Steen lagt i have 4.800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  + / - Ikea køkken
  • #1   11. jul 2011 Jeg har ikke noget dårligt at sige om Ikea.
    Måske kunne deres laminat bordplader være bedre, måske har jeg været uheldig.

• #2   11. jul 2011 har boet til leje i et hus med ikea køkken som er 3 år gammelt og det holder skam fint... dog har vi lidt bøvl med skraldespand og en hylde over skralde spanden som går imod hinanden og så er opvaskeren og en låge ved siden af lidt skæve så de går imod hinanden men det er nok mere monteringen den er galt med end selve køkkenet for det fejler intet og er rigtigt fint

• #3   11. jul 2011 Jeg mener det var i rabatten i tv de engang testede køkkener og IKEA vandt i testen....

• #4   11. jul 2011 Jeg syntes deres ovne er noget billigt skrammel. Jeg har aldrig selv ejet en. Men da jeg var ude i IKEA syntes jeg det virket som noget Kina møg. Men de virker sikkert som de skal.

• Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #5   11. jul 2011 kender til flere ikea køkkener og selve låger, skabe mv er super fine....hårde hvidevare, VVS osv. ville jeg købe andetsteds

/A

• #6   11. jul 2011 Vi har sat Ikea køkken op og jeg er super glad for det,man får rigtig meget for sine penge og jeg syntes det er god kvalitet.

• #7   11. jul 2011 I Rabatten vandt Ikea testen.

Vi gik det det lokale byggemarkede og købte deres billig køkken.
    Tror det hed Cubus! nå men det er i hvidask Laminat, vi har så borplader i hårdttræ. Køkkenet er sat op i 2000 og er lige så pænt som den gang.

• #8   11. jul 2011 vi har ikea køkken og deres indution er bare super.. vi har den til 2500.. resten af hvidevarende har vi søgt efter på pricerunner smiley

• #9   11. jul 2011 Der hvor Ikea sparer er typisk på de kritiske stedet som f.eks. ved opvaskerens låge. Ikea tager bare en del længere at montere hvis man gerne vil have alle specialløsningerne og kvalitet på de plader korpus er lavet af er ikke særlig gode(meget tynd/sart melamin)
    Specialløsningerne er bare ikke ordentlig gennemtænkt så du skal selv opfinde en masse løsninger undervejs og det bliver aldrig nær så godt.

MEN MEN MEN i forhold til de andre billige køkkener kan det sagtens være med.

Så har jeg også oplevet store farveforskelle på deres malede emner.

Jeg kunne aldrig drømme om at montere det selv men det er jo ikke alle der prioriterer ens.

• Karin
    Karin Hjælpe-administrator

Følger: 10 Følgere: 10 Boliger: 1 Emner: 84 Svar: 950
    #10   11. jul 2011 Har ikke selv personligt kendskab til Ikea køkken....Men har dog hørt meget godt om det, og ville ikke selv være bange for at købe det, hvis det skulle komme på tale.

• Jeppe d
    Jeppe d Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16
    #11   12. jul 2011 Vores Ikea køkken runder snart 12 år. Har intet ondt at sige om det. Kvalitet ifht pris er høj. Men prisen er lav - så sammenlign kun med andre billigkøkkener.

Jeg ved ikke hvordan det fungere med alle de andre køkkener, men jeg syntes det er fedt at man, selv efter 12 år, kan købe billige "reservedele".
    Således har jeg lavet et skabskorpus om til skuffer, erstattet 2 skabe med et lille skab+ en opvaskemaskine, ændret inventaret i et højskab osv.

Jeg ville ikke turde tro på at jeg havde disse efterfølgende tilpasningsmuligheder med billigkøkkenet fra byggemarkedet.

• #12   13. jul 2011 Tak for de mange fine svar.
    Vi vil gå på jagt i køkken marked og se hva de forskellige udbydere har at byde på smiley

• cs c
    cs c Tilmeldt:
    apr 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
    #13   16. jul 2011 ikeas stel laves på samme fabrikker som de andre

hængslerne er fra tyske BLUM - ligesom alle de andre

hvidevarer er fra whirlpool/electrolux med et ikealogo på

den største forskel på ikea og de andre er, at finish på ikeas låger ikke altid er så god som eks. kvik og de ikke har de mere "specielle" ting der gør et køkken "smart"..

ellers er det præcist det samme..

personligt ville jeg køre i kvik eller lignende og få et tilbud. Hvis det er et af de nyere designs, er IKEA ikke billigere! - Det er kun på de billige, at IKEA kan slå på prisen

Hvidevarer ville jeg dog købe i bosch/siemens, miele, AEG (aeg er i samme biks som electrolux og whirlpool, men er ikke samme indemad) eller lignende kvalitetshvidevarer..

Kommentér på:
+ / - Ikea køkken

Annonce