{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.955 visninger | Oprettet:

Rie Hallgreen J
Rie Hallgreen J
Tilmeldt:
15. okt 2008
Følger: 1 Emner: 17 Svar: 68

Bud på hus? {{forumTopicSubject}}

Har brug for hjælp til et seriøst, men rimeligt bud på et hus. Umiddelbart er det kun taget den er gal med - men det er også meget GALT!

Det koster 1.5. - Det blev sidst solgt til 1.4 i 2009. Der er ikke blev istandsat noget siden da, og nu er den altså til salg til 100000 mere.

Har set den gamle tilstandsrapport fra 2009, hvor taget havde fået et væld af k2´ere og k3´ere - det er skævt som bare f... -og skal skiftes - uanset hvad... -Der er problemer med spær, tagrender, inddækning ved skorsten. Der er tidligere brugt tagpak, og der er så lagt tegl ovenpå, hvilket konstruktionen ikke kan bære!

Tidligere ejer (dødsbo) har gæld for omkring 1.2, og tænker om det måske er et realistisk bud at sige 1.2, da det nok løber op i omkring de 300000, at få flået taget af og sat et nyt på???

Jeg ved bare ikke, om det er rimeligt, at regne på den måde???

Jeg ved godt, at det selvfølgelig er afhængig af sælger, men kan man måske få noget fornuftigt ud af at byde 300000 under prisen, og samtidig komme med begrundelsen for hvorfor?

-I øvrigt skal vi have en håndværker med ud på onsdag, og de er ved at udfærdige ny tilstandsrapport!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bud på hus?
  • Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2008

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 32
    #1   30. jan 2011 kunne det ikke være prisen var efter taget ikke er godt ???
    men man kan jo altid gå op i bud men aldrig gå ned smiley

    men huse kan vel også stige på 2 år ikke ??? men byd da det i har lyst til


  • Troels B
    Troels B Tilmeldt:
    maj 2010

    Følger: 1 Emner: 5 Svar: 71
    #2   30. jan 2011 bar byd de 1.3.
    De kan altid sige nej tak. eller du kan være heldig at de derefter vil have 1.4..


  • #3   30. jan 2011 Det er prisen ikke sat efter!

    -Og tænker bare at prisen ikke helt passer med, at størstedelen af alle huse er sænket i pris, så er denne steget...Flere andre huse i området er også mindre værd i dag, end tidligere.

    -Og det er vel ikke magi, der får pisen til at stige smiley


  • #4   30. jan 2011 smid den pris på 1,3 pga. det med taget..
    Det er jo købers marked i disse tider. Du får jo allerhøjst et afslag


  • #5   30. jan 2011 Min pris var nu på 1.2... -Tror også bare jeg er ret harm, da huset ikke er 1.5 værd, og mægleren, der har det, samtidig også plejer at prisfastsætte helt hen i vejret...

  • #6   30. jan 2011 Gør hvad du føler for! Alt andet vil du ikke føle dig tilfreds med.

  • #7   30. jan 2011 Dybest set er det nok det fornuftigeste råd man kan give og tage imod:-) - at gøre hvad man føler for, da man ellers aldrig vil føles sig tilfreds..

    -Kæresten og jeg er dog nok nødt til at gå på kompromis, og hver gøre noget vi ikke helt føler for:-) -men noget der kan gøre at vi begge vil blive tilnærmelsesvis tilfredse!


  • #8   30. jan 2011 er han ikke enig med dig om at byde 1,2?? I har somsagt intet at miste.

  • #9   30. jan 2011 Rie - jeg fornemmer at I syntes at 1,2 også er for meget .....????

    Jeg ville vente med at foretage mig noget som helst - før I har set den nye tilstandsrapport og hørt håndværkerens mening.
    Når I har set den, og har taget beslutning om at I vil byde ejendommen, så find ud af om I også kan få lavet taget for de 300.000.

    Jeg ville sgu nok byde noget lavere - man kan også købe guldet for dyrt.

    Jeg havde budt en mill :o)

    Èn ting er hvad møgler mener, men i sidste end er det arvingerne/boet der bestemmer - og I ved jo ikke noget om hvordan boets aktiver/negativer ellers er.Det kan jo være i er heldige, at de bare vil have det skudt af, hurtigst muligt.......



  • #10   30. jan 2011 Smydi

    Uanset hvad, indgiver vi ikke et bud før vi har fået et overslag på prisen på taget og fået den nye tilstandsrapport.

    Kæresten mener, der bør bydes lavere - han er også på omkring 1 mill.

    Huset har været til salg i nu 260 dage - eller deromkring, uden at være sænket i pris, så tænker bare at sælgerne ikke har et behov for at det skal sælges NU OG HER..


  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #11   30. jan 2011 Jeg har igår (lørdag) kommet til at købe et ældre hus. Det har været til salg i 4 måneder (dødsbo).
    Startprisen var 495.000 kr. senere sat ned til 450.000kr.
    Jeg var lidt småflabet og skambød 3000.000kr. men det ville sælger ikke være med til. Der skal nyt tag og nye vinduer i huset.
    Så blev jeg ringet op af mægleren lørdag aften. Og sælger havde en "smertesgrænse" på 340.000 kr. Så jeg slog til.
    Det kan altså godt betale sig at tinge om prisen smiley


  • Kim N
    Kim N Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 62
    #12   31. jan 2011 Peter R - Så har du jo også gjort en god handel, hvis du byder sælger 3 mill og han takker nej og siger han vil sælge for 340.000 kr smiley smiley

  • Peter R
    Peter R Tilmeldt:
    jun 2010

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 22
    #13   31. jan 2011 Du er sgu morgenfrisk Kim N. smiley
    Selvfølgelig skulle der stå 300.000 kr


  • #14   31. jan 2011 Rie - for at være lidt grov: det er da fulstændig ligegyldigt, hvad grunden er til, at prisen ikke er sat ned.... Men skal da ikke byde en pris, for at være flink eller fordi man ikke syntes man kan være andet bekendt.

    Jeg "holder med" din kæreste - byd den mill. se hvad der sker, I har jo intet at tabe ved det.
    Hvis det bliver et afslag, så spørg mægler hvad hans fornemmelse er sælger vil acceptere, det er ikke sikkert han vil svare, men det er da forsøget værd.
    Der kan jo være mange årsager til, prisen ikke er sat ned - det kan jo være at sælger er villig til et klækkeligt nedslag, men kun til seriøst interesseret.

    Det er bare at klø på - byd lidt lavere end I vil gi' og tag den derfra :o)


  • #15   31. jan 2011 Nu er spørgsmålet jo om det er ejet af nogle børn eller lignende som har arvet det, eller om det er sat til salg af en kreditor?

  • Anders T
    Anders T Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 5 Følgere: 12 Boliger: 2 Emner: 60 Svar: 1.116
    #16   31. jan 2011 Hej

    Enig, værdi af tag, nye vinduer, grundværdi osv....er vigtige argumenter men der er 1 argument som overskygger dem alle....

    hvad mener du og kæresten at det hus er værd for Jer?

    Når I ved hvad huset er værd for Jer, så lægger i priserne for de ting I vil lave oven og så har I den cost, det vil koste jer....og husk, når I byder bliver sælger/mægler som regel pisse sure fordi jo lavere bud, jo mere arb kræver det fra mægler og jo sværere bliver det.

    Jeg bød 2 mil på et hus udbudt til 2,8.....da vi efter 2 måneders frem/tilbage og en del tid hvor jeg lod sælger blive mør endte handlen var det på 2.2,......for mig var det hus ikke mere end 2,4 værd men jeg bød den pris for at tvinge sælger til at presse sin mægler...

    argumenterne for istandsættelse osv. er gode men fokuser på hvad I synes huset er værd og byd !

    /A


  • #17   31. jan 2011 Har du ikke et link på husets salgsannonce, så er det nemmere at vurdere om det er 1 eller 1,5 millioner værd?

  • #18   31. jan 2011 Vil helst ikke lægge en salgsannonce ind!

    -Man glemmer jo hurtigt "detaljer"... Mægleren har sagt, at sælger nok kunne overtales til at gå 200 ned i pris, men at det var grænsen.

    -Det er arvingerne, der sælger, i øvrigt...


Kommentér på:
Bud på hus?

Annonce